Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er rådvill rundt en spesiell personlighetstype og skulle gjerne luftet tankene for noen som kanskje er over gjennomsnittet gode på å forstå kvinner og ulike adferdsmønster, sære trekk om evt. lidelser.

Har aldri tidligere vært borti typen selv, men måtte jo erfare dette også.. :(

Anonymous poster hash: 6bedb...a77
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker du råd, er det kanskje en fordel å fortelle mer spesifikt hvilket "problem" du ønsker få råd om.

At en dame har en spesiell personlighet/adferd er litt vagt og da er det litt vanskelig for folk å vite akuratt hva de kan hjelpe med :)

Skrevet

Ja det går vel mye på dette med forstyrrende trekk - type narsissisme kanskje, jeg vet ikke helt.

Så hvis det er noen her inne som er saklige og generelt vitende og gode på kvinner med "laster", så skulle jeg gjerne like å skrive litt mer personlig med de. :vetikke:

Skrevet

tror ikke du vil få noen gode svar på det her. Du er alt for vag ang hva som er problemet. Dessuten kan ikke noen si noe generelt om personlighets forstyrrelser, da ulike forstyrrelser og ulike personer, gir ulike reaksjoner, etc. Om du ønsker råd så må du nok forklare bedre hva du mener. Det kan jo godt være at det du ser på som en personlighets forstyrrelse, slett ikke er det og. Det er rett og slett umulig å gi noen råd ang en problemstilling som ikke blir forklart.

Skrevet

Poenget er å høre om noen kan bidra, jeg legger ikke ut om problemet åpent her.

Skrevet

Ja det går vel mye på dette med forstyrrende trekk - type narsissisme kanskje, jeg vet ikke helt.

Så hvis det er noen her inne som er saklige og generelt vitende og gode på kvinner med "laster", så skulle jeg gjerne like å skrive litt mer personlig med de. :vetikke:

Jeg råder deg til å lese boken Sjarmør og tyrann av Alv Dahl. Der får du kunnskap om forskjellige personlighetsforstyrrelser inkl narsissisme.

http://bokelskere.no/bok/sjarmoer-og-tyrann-et-innsyn-i-psykopatenes-og-ofrenes-verden/197266/

"

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Psykopater og mennesker med psykopatiske trekk plager omgivelsene med vold, manipulering, løgnaktighet, selvgodhet og ansvarsfraskrivelse. Boken beskriver psykopati gjennom teori og eksempler hentet fra virkeligheten. Kjennetegn, årsaksforhold og utbredelse blir gjennomgått og det blir gitt råd om hvordan omgivelsene kan beskytte seg mot disse personene. Målgruppe: Alle som arbeider med eller er i ferd med å utdanne seg til å arbeide med psykiske lidelser og enkeltmennesker som har opplevd en psykopats tyranni. Har litteraturliste."

Skrevet

Evt er det mulig å få samtalehjelp her:

http://www.epitel.info/

Skrevet

Poenget er å høre om noen kan bidra, jeg legger ikke ut om problemet åpent her.

Det er brukere med kompetanse på det du nevner, på følgende forum. Kanskje noen der er villig til å skrive personlig med deg. Lykke til! :)

http://forum.doktoronline.no/index.php?/forum/7-psykiatri/

Det er gratis å skrive i forumet, men du må registrere deg først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...