Gå til innhold

Hva ville du gjort om du fant ut hvem en her inne er i virkeligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt sikker på at jeg vet hvem en er, men er litt usikker på hva jeg skal gjøre med det. Jeg tror jeg hadde foretrukket å få vite det om noen hadde vist hvem jeg egentlig er, så kunne jeg eventuelt byttet brukernavn vist jeg ønsket det. Det som gjør meg litt usikker er at vedkommende har skrevet ganske mye personlig her inne som jeg ikke tror h*n ønsker at jeg skal vite. Vi er ikke veldig gode venner, vi prater når vi møtes men vi bor ikke på samme sted så det blir ikke så ofte.

Hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sendt en PM, sånn at vedkommende hadde hatt en mulighet til å endre brukernavn.

Anonymous poster hash: 972c8...bda
Skrevet

Ville ikke sagt noe, men passet meg for å skrive noe så ikke vedkommende kan finne ut tilsvarende om meg. Noe du med denne tråden ikke har gjort.

Anonymous poster hash: b84b7...6b2
  • Liker 1
Skrevet

Du kan jo sende en PM og spørre om det er han/hun du tror, uten å røpe hvem du er, så kan vedkommende få bytta bruker 😊

Anonymous poster hash: e8773...c79

Skrevet (endret)

Jeg ville vært ekstremt flau om andre fant ut hvem jeg var. Ikke pga. meningene mine eller det jeg har skrevet, men fordi jeg er en mann som innimellom slår ihjel litt tid på Kvinneguiden. Om jeg avslører noen betyr det at jeg avslører meg selv samtidig. Vil helst ikke at andre skal vite om det.

Endret av Eriks
  • Liker 1
Skrevet

Det har faktisk skjedd med meg, ikke her på KG men på en annen side. Det ble bare helt feil fordi de var to stykker som kjente til hverandre, og de harselerte med meg før de innrømmet hvem de var. Men ellers? Jeg skriver ikke annet enn det som er sant så for meg ville det ikke betydd så mye. Forsøker å la skriveriene mine være uttrykk for mine egne meninger eller erfaringer og ellers ikke angripende så - why not.

:klo:

Skrevet

Jeg har div privat (som dagboka) her inne jeg ikke vil at alle skal vite utenom KG, så jeg hadde valgt å gjøre ingenting, og respektert den andre ved å ikke sladre videre det personen har skrevet her inne. Hadde jeg ikke hatt noe privat her inne så hadde jeg ikke hatt problemer med å sende en mld, om det er en person jeg kjenner godt. Er det en person jeg bare vet hvem er men ikke kjenner, så hadde det kanskje vært litt rart å si i fra, for kanskje personen ikke husker hvem jeg er :P

Anonymous poster hash: e7d6d...8ca
  • Liker 1
Skrevet

Du kan jo sende en PM og spørre om det er han/hun du tror, uten å røpe hvem du er, så kan vedkommende få bytta bruker Anonymous poster hash: e8773...c79

Jeg tror ikke jeg kan gjøre det uten at h*n får vite hvem jeg er, og uansett føler jeg at det er litt dårlig gjort å ikke si hvem jeg er vist det er den jeg tror det er...

Skrevet

Jeg har div privat (som dagboka) her inne jeg ikke vil at alle skal vite utenom KG, så jeg hadde valgt å gjøre ingenting, og respektert den andre ved å ikke sladre videre det personen har skrevet her inne. Hadde jeg ikke hatt noe privat her inne så hadde jeg ikke hatt problemer med å sende en mld, om det er en person jeg kjenner godt. Er det en person jeg bare vet hvem er men ikke kjenner, så hadde det kanskje vært litt rart å si i fra, for kanskje personen ikke husker hvem jeg er :PAnonymous poster hash: e7d6d...8ca

Det er det som er problemet egentlig, jeg har vel ikke så mye som er så privat, men jeg vil ikke at noen skal vite hvem jeg er. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å snoke i det h*n skriver eller si noe om det til noen.

Skrevet

Jeg har blitt gjenkjent her 2 ganger av min egen søster :fnise: Glad jeg fikk beskjed slik at jeg kunne ordne meg en ny bruker. Jeg hadde gitt beskjed om jeg trodde jeg kjente igjen noen slik at de selv kunne velge hva de ville gjøre.

Anonymous poster hash: 6fb02...249

Skrevet

Det er det som er problemet egentlig, jeg har vel ikke så mye som er så privat, men jeg vil ikke at noen skal vite hvem jeg er. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å snoke i det h*n skriver eller si noe om det til noen.

Hva med å gi beskjed via Facebook så du slipper å røpe ditt eget brukernavn?

Anonymous poster hash: 6fb02...249

Skrevet

Hva med å gi beskjed via Facebook så du slipper å røpe ditt eget brukernavn? Anonymous poster hash: 6fb02...249

Det var kanskje en god ide, litt klient om det ikke er den jeg tror det er da...

Skrevet (endret)

Jeg har blitt kjent igjen, og fått beskjed om det.

Jeg synes det var veldig OK å få beskjed, og også at vedkommende tilkjennegjorde seg selv og ikke bare skrev "Jeg vet hvem du er".

Jeg har skrevet såpass her inne at jeg vet veldig godt at folk som kjenner meg irl kan legge sammen to og to og få rett svar, så derfor skriver jeg heller ikke ting jeg ikke tåler at "hvem som helst" i bekjentskapskretsen min vet.

Jeg vet f.eks at flere på arbeidsplassen min er her inne, en av de vet veldig godt hvem jeg er her inne, og jeg vet også veldig godt hvem hun er :P (Vi visste om hverandre her inne og via andre forum før vi begynte å jobbe sammen).

Endret av hjärterdam
Skrevet

Jeg har visst en på forumet som vet hvem jeg er, og bruker under AB-funksjonen til å hinte ting om meg og mitt privatliv. Når jeg finner ut hvem det der er, så skal jeg ha meg et ord med vedkommende. I RL.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke ha sagt noe, med mindre det er "alvorlige" og særdeles private ting hun skriver, slik at andre også kan kjenne henne igjen og bruke det mot henne på noe vis. Eller om hun utleverer barna sine eller andre uskyldige mye, for eksempel.

Skrevet

Jeg synes det var veldig OK å få beskjed, og også at vedkommende tilkjennegjorde seg selv og ikke bare skrev "Jeg vet hvem du er".

Ouch, den ville vært skikkelig creepy!

Jeg vet hvem en annen bruker er, og hun vet om meg :) Ellers gir jeg katten i om noen kjenner meg igjen, så lenge vedkommende vet å oppføre seg, både her og IRL. :pasha:

Skrevet

Jeg er helt sikker på at jeg vet hvem en er, men er litt usikker på hva jeg skal gjøre med det. Jeg tror jeg hadde foretrukket å få vite det om noen hadde vist hvem jeg egentlig er, så kunne jeg eventuelt byttet brukernavn vist jeg ønsket det. Det som gjør meg litt usikker er at vedkommende har skrevet ganske mye personlig her inne som jeg ikke tror h*n ønsker at jeg skal vite. Vi er ikke veldig gode venner, vi prater når vi møtes men vi bor ikke på samme sted så det blir ikke så ofte.

Hva hadde du gjort?

Jeg ville laget en ny bruker, og sendt en PM til vedkommende fra dette brukernavnet. Du trenger ikke å opplyse om hvem du er, men formidle at du gjør dette av hensyn til han, for at han ikke skal bli gjenkjent av flere og evt velge å slette brukernavnet sitt og opprette en ny bruker.

Jeg tror at de fleste hadde blitt takknemlig for om noen sa fra, slik at de kunne bytte brukernavn, og for fremtiden være mer forsiktig med hva de legger ut av personlige opplysninger som kan føre til at de blir gjenkjent.

Er det slik, at dersom man kun bytter brukernavn, så vil gamle innlegg med gammelt brukernavn få dety nye brukernavnet? I de tilfellene man gjør det, er man jo like langt, når alle gamle innlegg blir koblet opp mot nytt brukernavn.

Er det derfor mange sletter seg etter en periode, og velger å opprette ny bruker?

Skrevet

Jeg ville sendt en PM og sagt at jeg kanskje visste hvem du er. Jeg er ikke 100% sikker, men det ville kanskje vært lurt av deg å bytte nick?

Skrevet

Jeg har blitt kjent igjen, og fått beskjed om det.

Jeg har skrevet såpass her inne at jeg vet veldig godt at folk som kjenner meg irl kan legge sammen to og to og få rett svar, så derfor skriver jeg heller ikke ting jeg ikke tåler at "hvem som helst" i bekjentskapskretsen min vet.

Jeg vet f.eks at flere på arbeidsplassen min er her inne, en av de vet veldig godt hvem jeg er her inne, og jeg vet også veldig godt hvem hun er :P (Vi visste om hverandre her inne og via andre forum før vi begynte å jobbe sammen).

var dette en person du kjente godt? lurer litt på hvordan man sier noe sånt uten det virker creepy

Anonymous poster hash: 43f83...e98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...