Gå til innhold

Kvinner som sminker seg som drag-dronninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Menn som sminker seg som kvinner kan ofte se feminine ut, og få en feminitet av den typen som kvinner har som forlengst har passert overgangsalderen.

Kvinner som sminker seg som drag-queens kan ofte maskere bort det beste de har, nemlig det som gjør dem forskjellig fra menn, sin femininitet. Hvorfor gjør de det?

Man skulle jo tro at kvinner pynter seg for menn, men det er kanskje ikke det de gjør? Kansje det heller er noe av det samme som med modeller, at de skal se litt gutteaktig ut med smale rumper og sånn ...?

Kansje det har noe med at kvinner vil prøve å se yngre ut enn de gjør, og så sminker de seg så mye at de maskerer bort det delige og kvinnelige?

Kanskje de ikke stoler på sin kvinnelighet?

Skrevet
Modig av deg å ta det opp. Men sa du at det kun hadde med økonomien å gjøre?

Hmm ..?

Skrevet

Nå har ikke jeg sett så mange kvinner sminket som drag-queens, men det er mulig vi har forskjellige oppfatninger av hva det uttrykket innebærer? For jeg ser nemlig for meg lag på lag med brunkrem, glitterøyenskygge og løsvipper smeltet sammen til noe som bare kan sammenlignes med en maske.

Jeg sminker meg da hver dag, når jeg har tid bruker jeg omtrent alle produkter jeg har hørt om, men jeg ser definitivt ikke ut som noen mann i karnevalskostymet. Make-up får meg til å se freshere ut og om det har noen som helst effekt på min feminitet så er det absolutt en forsterkende en. Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner helt hvordan du mener at det tar bort femininitet iallfall, for jeg synes selv at jeg ser ut som en trettenårig gutt uten sminke og med håret i hestehale.

Nei, kvinner flest pynter seg ikke for menn, det trodde jeg da var en kjent sak. Vi liker å tro at vi pynter oss for dem, men ofte ignorerer vi det de sier og kler/sminker/pynter oss heller i det venninner og moteblader sier er bra. Uavhengig av dette synes min mann allikevel at jeg er enda penere med sminke, så han er fornøyd iallfall.

Jeg stoler nittini prosent på min kvinnelighet. Den siste tvilende prosenten må min forkjærlighet for actionfilmer, playstation og min motvilje mot å gråte til onsdagsfilmen på TVNorge og å tilbringe lange timer med venninner på do ta skylden for.

Skrevet
Menn som sminker seg som kvinner kan ofte se feminine ut, og få en feminitet av den typen som kvinner har som forlengst har passert overgangsalderen.

Kvinner som sminker seg som drag-queens kan ofte maskere bort det beste de har, nemlig det som gjør dem forskjellig fra menn, sin femininitet. Hvorfor gjør de det?

Føler at det er motsatt, jeg. At menn som sminker seg fort kan se oversminket ut (ikke dragqueens, men likevel). Og at kvinner ofte blir mer feminine med sminke. Hvis de sminker seg som dragqueens, som du skriver, så blir jo ikke det noe fint. Men det er da ikke så mange som gjør det?

Gjest Anonymous
Skrevet
Noen kvinner er mye lekrere uten sminke enn med' date=' mer feminine og tiltrekkende - uten at det ser ut som om de er klar over det selv, ja at de føler seg mistilpass uten sminke, selv om de ser mye mer attraktive ut uten sminke.[/quote']

Det er jeg definitivt helt enig (og i likhet med "Gjest Baardsen" er jeg mann).

Personlig synes jeg det er svært mange kvinner som med fordel kunne roet ned sminkebruken noen hakk, for det er ingenting som er verre enn for mye sminke.

Pussig at dette inlegget skulle dukke opp akkurat i dag. For et par timer siden stoppet jeg bilen for en fotgjenger, og kunne ikke hjelpe for at jeg tenkte "gudbevare for et troll!" da jeg så nærmere på henne. Hun var egentlig riktig pen, men den sminken... det var til å grøsse over. Hun syntes sikkert selv at det var pent, men jeg kan ikke tenke meg at det finnes et menneske i verden som deler hennes oppfatning.

Vet ikke alle at ordtaket "less is more" bør være rettesnoren når det gjelder sminke?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Vet ikke alle at ordtaket "less is more" bør være rettesnoren når det gjelder sminke?

Det kommer an på hva du synes er fint, det.

Jeg sminker meg for MEG. Punktum.

Skrevet

Hehe, jeg synes det er ganske artig når jeg stikker innom parfymerier for å prøve/kjøpe sminke.

Endel av de damene der ser ut som fugleskremsler.

Enkelte har bare mye sminke, men har lagt det pent, med farger som kler dem - men, særlig litt eldre damer i parfymeriene klæsjer på med brunkrem, lebestift osv. - aldri i verden om jeg vil ha tips og råd av dem. :ler:

Kiki Sørum-fakter.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg sminker meg ikke, skal ikke si aldri, men det er ikke langt unna, er uhyre sjelden.

Sminke er pent, hvis det er lagt pent. Og helst såpass diskret at man ikke automatisk tenker at hun er sminket.

Skrevet
Føler at det er motsatt, jeg. At menn som sminker seg fort kan se oversminket ut (ikke dragqueens, men likevel). Og at kvinner ofte blir mer feminine med sminke. Hvis de sminker seg som dragqueens, som du skriver, så blir jo ikke det noe fint. Men det er da ikke så mange som gjør det?

Så noen bilder her som viser at verden ikke er helt entydig. Se

Celebrities without makeup

http://www.ebaumsworld.com/celeb.html

Få av dem så bedre ut, uten sminke sprø du meg, og Oprah Winfrey var ikke til å kjenne igjen :o

Gjest gjesta
Skrevet

Bilder av kjendiser er ofte retusjert. Rynker f.eks er ofte bortevekk - og det er det ikke nødvendigvis sminken som fjerner.

Ellers er jeg enig i at for mye sminke sjelden er pent - det aller styggeste er tykke lag med pudder/fundation, tykke/klumpete lag med mascara og når rouge vises som en stripe på hvert kinn.

Jeg sminker meg hver eneste dag, men bruker diskret, naturlige farger.

Gjest Catwoman
Skrevet

Syns ikke akkurat alle de bildene var helt representative.

Noen av de uten sminke bildene var jo direkte uheldige bilder, som de kanskje ikke hadde blitt så fine på med sminke heller.

og noen var vel tatt i litt forskjellige tider?

Sånn som det av Tom Cruise, og ihvertfall det av Michael, som forøvrig hadde sminke på begge bildene, såvidt jeg kunne se.

Men det er jo en gjennsgjerning det at mange av disse kjendisene vi tror er smellvakre, ikke er så pene før de har blitt fikset på og sminket. Da er de mer alminnelige.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvis jeg ikke sminker meg, føler jeg meg naken.

Ungene sier også at jeg ser så trøtt ut ...ja,ja de sier som regel sannheten. (I allefall om andre enn seg selv..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...