AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Hei! Håper noen kan hjelpe meg litt, har 3-4 potteplanter jeg er veldig glad i - og har lyst til å potte om disse så de kan vokse seg store! Lurer på om noen vet av profesjonelle som kan potte om for meg i Trondheim? Har noen av blomsterforretningene noe slikt? Sist jeg prøvde datt hele planten fra hverandre og den ble aldri helt bra Lurer også på om det finnes pene vegg/gulvlamper man kan sette "vokse/gro"lys i slik at plantene får optimalt med lys - har nemlig dårlige solforhold her (nordvendt). Hadde også vært fint å vite om man bør velge led, halogen eller noe annet. (Tenker ikke på slike lange lysrør man bruker til å drive fram planter inne altså, men noe som kan passe inn på stua) Anonymous poster hash: c0117...654
Belima Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Våren er den optimale tiden for omplanting, fordi da skal plantene begynne å vokse for fullt. De vokser jo hele året, men ompotting bør skje om våren av den grunn. Hva slags planter er det du så gjerne vil ha plantet om. Litt lettere å gi deg gode svar når jeg vet det. Det er ingen kunst å plante om selv, så lenge du har en litt fuktig plante når du gjør det. I tillegg skal du ikke øke størrelser på potta mer enn max to størrelser. Les denne siden, så får du mange gode tips: http://www.hagepraten.no/viewtopic.php?f=5&t=23296
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Det er en elefantfot på ca 75 cm, og en pletter i luften som er diger (den står nå i en potte på 14 cm, men hele planten er kanskje 1x1 meter og spredt "over alt"). Jeg har plantet om en del planter ute i hagen som står i krukker, men disse inneplantene ser ut til å dø når jeg prøver meg Elefantfoten kan ikke bli fuktig da den nesten ikke får vann (den får bittelitt annenhver uke) og den andre har tusen små stilker og veldig vanskelig å "holde" styr på uten å knekke de tynne små stilkene. Anonymous poster hash: c0117...654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå