Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen her som har blitt gravid mens de gikk på minipillet cerazette? Og hvordan merket dere det da? Jeg får ikke mensen av disse pillene. For litt siden fikk jeg kraftig diaré rett etter jeg hadde tatt pillen, tenkte ikke over det, så hadde sex to dager etter. Noen dager etter det begynte jeg å tenkte på det, husket jeg hadde lest noe om at man må bruke kondom i 7 dager etter noe sånt. Jeg blir veldig fort sint og fort såret. Noen erfaringer ?:-)

Anonymous poster hash: c9fe3...089

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann. Jeg har gått på cerazette i 4 år. Jeg har ikke hatt mensen, men kun mellomblødninger innimellom. Da jeg var hos legen for å ta noen blodprøver for mistanke om jernmangel oppdaget han høy HCG nivå i kroppen min. Dette er hormoner i kroppen som viser at man er gravid. Jeg har aldri glemt en eneste pille, men den ene gangen jeg var ute på byen så kastet jeg opp. Dette var trolig det som var utslaget for at jeg ble gravid. Cerazette er et bra prevensjonsmiddel, men pass på å ta hyppige graviditetstester siden man ikke kan sjekke om man får mensen. Pass på

Skrevet

Jeg brukte cerazette et par år, men det beroliget meg ikke i det hele tatt. Når man bruker prevensjon skal man kunne slappe av litterann, men på cerazette var jeg nervøs for en graviditet heeeeleee tiden.

Jeg fikk jo ikke mensen, nuoll symptomer på graviditet.. Null symptomer på å ikke være gravid.. Ja, det ble rett og slett mange graviditetstester! Jeg ble aldri gravid, men gikk mye urolig og følte meg ikke sikker!

Hjalp ikke at jeg hørte en jeg gikk i klasse med ble gravid på cerazette uten å merke det før det var en måned for sent!

Skrevet

Jeg gikk på cerazette i min ungdom, fikk heller ikke mensen og synes det var skummelt. Fikk en liten haug med graviditetstester av helsesøster på helsestasjon til å teste dersom jeg var usikker... Gikk vel på den i ca 1 1/2 år før jeg ikke orket mer og byttet til vanlige p-piller. Ble heldigvis ikke gravid.

Skrevet

Heisann. Jeg har gått på cerazette i 4 år. Jeg har ikke hatt mensen, men kun mellomblødninger innimellom. Da jeg var hos legen for å ta noen blodprøver for mistanke om jernmangel oppdaget han høy HCG nivå i kroppen min. Dette er hormoner i kroppen som viser at man er gravid. Jeg har aldri glemt en eneste pille, men den ene gangen jeg var ute på byen så kastet jeg opp. Dette var trolig det som var utslaget for at jeg ble gravid. Cerazette er et bra prevensjonsmiddel, men pass på å ta hyppige graviditetstester siden man ikke kan sjekke om man får mensen. Pass på

Tok du en egen test hos legen for å finne ut om du var gravid? Jeg tok blodprøver hos legen i dag om jernmangel og noe annet pgr jeg har så mye hodepine. Kan legen se om jeg er gravid da selvom jeg ikke sporte om han kunne ta en grviditets test?

Er litt redd for at jeg er blitt gravid siden jeg hadde den kraftige diaren rett etter jeg tok pillen, men er vell kanskje litt tidelig p teste enda når jeg hadde sex på lørdag er jo bare gått en uke. Noe erfaringer om når man kan teste?

Skrevet

Jeg elsket cerazette! Myyyye mindre hormoner og den eneste jeg ikke blir tullete i av ;)

Eeeeeelsket også at man mistet mensen helt :nigo:
Kjøpte bare en 20 pk med tester fra billig-tester .no og testet når jeg følte for det.
Spesielt før fester og sånt.
Nå var jeg i fast forhold, og det hadde ikke vert noen krise om vi ble gravide, så kanskje det er der største forskjellen er i forhold tid dere som da dere ble for nervøse av å ikke få mensen?

Anonymous poster hash: 5f170...c66
Skrevet

Tok du en egen test hos legen for å finne ut om du var gravid? Jeg tok blodprøver hos legen i dag om jernmangel og noe annet pgr jeg har så mye hodepine. Kan legen se om jeg er gravid da selvom jeg ikke sporte om han kunne ta en grviditets test?

Er litt redd for at jeg er blitt gravid siden jeg hadde den kraftige diaren rett etter jeg tok pillen, men er vell kanskje litt tidelig p teste enda når jeg hadde sex på lørdag er jo bare gått en uke. Noe erfaringer om når man kan teste?

Ja. Legen kan ta blodprøve av deg for å se etter hormonforandringer i kroppen. Legen merket vertfall mine hormonforandringer i kroppen da jeg tok blodprøve for jernmangel. Mener å tro at legen gir beskjed om høyt hcg innhold i kroppen om du har det. Når du fåt svar på jernmangelen din så kan du jo spør om det var høyt hcg innhold i kroppen?

• Liker 1
Skrevet

Legen tar de blodprøvene som trengs i forhold til symptomene man har, så om man sjekker for forskjellige ting er det ingen garanti at det har blitt tatt tester som sier noe om HCG-nivået i kroppen. Man kan heller ikke se på andre blodprøver om man er gravid. Jeg tror nok legen i kvinne20ja sitt tilfelle tok HCG-test som rutine når han/hun sjekket for jernmangel, fordi jernmangel og graviditet har noen av de samme symptomene. I tillegg kan man få jernmangel og lav blodprosent av graviditet.

Dersom man ønsker å teste for graviditet hos lege må man be om HCG-test. Det vises ikke automatisk på andre blodprøver, ikke en gang andre hormonprøver. Eller kanskje aller helst bør man begynne med å ta en enkel hjemmetest eller to.

Jeg har forøvig gått på Cerazette i over to år uten å bli gravid, til tross for at jeg har hatt et par glipper der jeg har vært for sen med å ta pillen. Nå skal det sies at jeg kanskje har nedsatt evne til å bli gravid på grunn av muskelknute på livmoren, men sånn er det med de fleste; man vet ikke hvor fruktbar man er før man har prøvd så det er vanskelig å vite hvor liten glipp som skal til før man blir gravid. Noen ytterst få damer får for lite hormoner av å ta Cerazette og kan få eggløsning mens de går på pillene. Da er det selvsagt lettere å bli gravid. Men i utgangspunktet skal Cerazette være like sikker som p-piller så lenge man tar pillene til rett tid.

Anonymous poster hash: da884...f35
Skrevet

Ja. Legen kan ta blodprøve av deg for å se etter hormonforandringer i kroppen. Legen merket vertfall mine hormonforandringer i kroppen da jeg tok blodprøve for jernmangel. Mener å tro at legen gir beskjed om høyt hcg innhold i kroppen om du har det. Når du fåt svar på jernmangelen din så kan du jo spør om det var høyt hcg innhold i kroppen?

Ja, får svar på prøvene til uken, så får høre da. Men det går vell noen uker fra du er blitt gravid til em test slår ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...