Gå til innhold

Kompisen til kjæresten min antyder at han har vært utro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke bestekameraten til samboeren min. De har egentlig ikke så mye til felles, men de har kjent hverandre siden småskolen og er en del av en større kameratgjeng.

Bestekompisen har alltid vært hyggelig mot meg, men jeg syns han er litt småekkel. Flere ganger har han kommentert kroppen min, sagt at hadde det ikke vært for samboeren min så skulle han prøvd seg selv, han spør om sexlivet vårt, kommer tilfeldig borti meg på en småekkel måte osv. Dette skjer stort sett mens samboeren min er på toalettet ol.

Jeg ga beskjed til samboeren min som sa at kompisen er slik mot alle, at det er hans måte å spøke på og at han bare mangler litt sosiale antenner. Han mente jeg bare skulle overse det, men han ga beskjed til kompisen om at det ikke er ok.

Jeg har oversett det, men det har ikke blitt noe særlig bedre og kjæresten min har vel i grunnen fått nok selv for det siste par årene har de hatt svært lite kontakt.

Sist vi pratet med han var før jul da han ville ha med samboeren min og noen flere kompiser på guttetur til Tsjekkia. Samboeren min takket nei.

Så forrige helg var jeg ute på byen med noen venninner og der treffer jeg han. Han kommer bort og spør om han kan prate litt med meg og jeg blir med på utsiden av puben. Jeg husker ikke helt hvordan samtalen begynte, men han forteller meg hvertfall at jeg ikke må stole så mye på kjæresten min, at han lyger mye at jeg fortjener bedre og at det er jenter han ikke har fortalt meg om. Jeg spør han rett ut om samboeren min er utro mot meg, men det sa han at jeg måtte prate med han om selv. Han nektet å si noe rett ut, kom bare med flere lite diskrete hint og ba meg love at jeg ikke skulle fortele samboeren min at han hadde sagt noe.

Neste morgen fortalte jeg samboeren min om møtet med kompisen og hva han hadde sagt og spurte om han hadde noe å fortelle meg. Han sier at kompisen bare vil ødelegge og at han ikke skjuler noe og ble ganske sint på kameraten. Jeg vil svært gjerne tro på ham, men etter helga har jeg gått rundt og tvilt. Jeg har dårlig samvittighet fordi jeg tviler og jeg har vondt i magen fordi jeg er redd for at han kan skjule noe for meg.

Noen som har noen råd? Hva kan jeg gjøre?

Vi har vært kjerester i snart fire år og jeg er ufattelig glad i han. Orker ikka tanken på at han kan ha vært utro mot meg, men samtidig vil jeg vite det nå om noe har skjedd og ikke etter huskjøp og barnefødsler. Har det ikke så godt akkurat nå, setter pris på alle tilbakemeldinger.

Anonymous poster hash: a4906...24a
Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

jeg ville overett kompisen. Jeg er tilbøyelig til å tro han bare vil ødelegge for dere for så å prøve seg på deg selv etter det blir slutt.

Skrevet

Det er vanskelig å si noe om dette...men han høres litt ut som en perifær kompis av kjæresten min. Da jeg møtte han syns jeg han flørtet en del med meg, tok på meg/var veldig nær meg, skulle snakke med meg under fire øyne osv. Han sa ikke noe om at kjæresten min var løgner eller utro, det gikk mer på at jeg var for bra for kjæresten min, jeg var så flott og perfekt utseende osv, og jeg kom til å såre kjæresten min, jeg kom til å finne noen andre, det var ikke han jeg skulle ende opp med, jeg var bare sammen med han pga status osv...han sa mye rart. Jeg syntes hele oppførselen var merkelig, nå har jeg nok glemt mye, men nevnte dette for kjæresten min. Han bare lo og sa han var en rar og litt bitter fyr.

Jeg kan være innbilsk, men jeg følte det som om han prøvde seg/ville ødelegge for oss, og synes dette høres likt ut, bare at din raring har valgt en litt annen taktikk. Han sa ikke noe konkret fordi det ikke er noe? Hvorfor skal han vite så mye om kjæresten din hvis de har hatt lite kontakt siste årene?

Jeg er en sjalu person, men tror likevel det kan være kompisen som farer med løgn her. Snakk ordentlig ut med kjæresten din, og hold deg rolig. Har han snakket med kompisen? Kanskje han skal gjøre det mens du hører på?

Anonymous poster hash: eeeaa...0fb
  • Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men jeg vil så gjerne tro samboeren min. Han min nekter, men det hadde han sikkert gjort enten han hadde vært utro eller ei. Jeg føler ikke jeg har hatt noen grunn til å mistro han, men det følte jeg ikke med eksen min heller og han gikk bak ryggen på meg i tre måneder. Jeg vil ikke straffe kjæresten min for det eksen min gjorde, men jeg vil ikke være naiv heller. Jeg har gått hele uka med en klump i magen.

Jeg vet ikke om det er noen idè at kjæresten min prater med kompisen, han er ganske sleip så sannsynligvis ville han vel ha nektet. Skulle vi pratet med han måtte vi nesten gjort det alle tre, og da er jeg redd for at han føler at han har oppnådd det han ville, sådd tvil i forholdet vårt og dermed "vinner". Forutsett at han lyver da. Jeg er så redd for at han snakker sant. Jeg sa til han at når han først har sagt a så får han si b, men han sa han ikke ville blande seg inn i forholdet vårt, han ville bare tipse meg fordi han syns jeg fortjener bedre.

Hva han mener med bedre vet jeg ikke, for jeg syns kjæresten min er aldeles fantastisk.

Skrevet

Se på hva du skriver. Du skriver selv at kompisen er en sleip slimål som flørter med deg når han har sjansen og forteller at hvis det ikke var for kjæresten din så hadde han definitivt prøvd seg. Og så plumper han ut om at kjæresten din er utro. Lukter du ikke løgn her?? Hvis kjæresten din hadde gitt deg noen som helst grunner for å tvile, så hadde jeg kanskje skjønt det. Ikke dra fortida di inn i forholdet, det kommer ingenting godt ut av det.

Ta deg en god lang prat med kjæresten din du, og håper for deres del at dere kutter ut han ekle "kompisen". Er forresten helg enig at du skal høre med kjæresten din mens kompisen er der. Da finner du vel fort ut av det :-) Eksempel "*kjæreste*, kompisen din her forteller meg at du er utro, er det sant?" Typen min har en sånn kompis han også og jeg kan ikke fordra han.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har pratet skikkelig med samboeren sin. Han sier at det ikke er noe sannhet i det kameraten sier, at han ikke har noe å skjule for meg, at han er lei seg for at dette har skjedd og at han anser vennskapet mellom dem som over. Han tilbydde meg å gå gjennom telefonen og facebooken hans, men det takket jeg nei til. Jeg vil ikke være den kjæresten som går gjennom hans personlige meldinger, dessuten antar jeg at hadde han hatt noe å skjule så hadde han nok slettet det før jeg fikk se likevel.

Jeg føler egentlig at jeg kan stole på kjæresten min, og tror ikke han lyver, men så ble jeg usikker på grunn av gamle ting som ikke har noe med ham å gjøre og jeg skjønner ikke helt hvorfor eller hvordan en som kaller seg bestevenn kan gjøre noe slik om det ikke er sannhet i det. Men jeg viil ikke straffe samboeren min for noe han ikke har gjort. Godt å se at dere også tror det er kompisen som lyver og at det ikke bare er jeg som er naiv og dum.

Jeg velger å stole på kjæresten min. Han sier at vennskapet til denne kameraten er over, og han skal ta en telefon til han når han kommer hjem fra jobb i kveld, mens jeg får høre på og blande meg inn om nødvendig. Så får vi se hva kompisen sier da :)

Tusen takk for tilbakemeldingene, setter stor pris på det :)

• Liker 6
Skrevet

Hadde det faktisk vært noe hold i det kunne han vel ha sagt noe spesifikt om hvem og når. Det er liksom ingen vits å "hjelpe" noen ved å fortelle at kjæresten deres er utro, men holde hemmelig når og med hvem det har skjedd... Bare tull og vas fra en full idiot.

• Liker 2
Skrevet

Han er sikkert missfornøyd med at kjæresten din dropper gutteturer, etc.

Og så er han en ekkel person som liker å ødelegge for andre, kanskje?

Om han hadde hatt tider og steder og navn, så hadde han sagt mer.

Dette var kun for å gjøre deg utrygg, i håp om at det ble så mye bølger at det ender med brudd.

Ikke gi han tilfredsstillelsen av å lykkes.

Ikke spør ut kjæresten din i slimålens påhør.

Du vet fra før av at slimålen ikke er til å stole på, mens kjæresten din aldri har gitt deg noen grunn til å tvile.

Du burde kanskje si til kjæresten din at du er lei for at du blir usikker på han, men slimålen greide å treffe et veldig ømt punkt i deg. Men at du elsker han, og vil stole på han, og at du hater denne gamle usikkerheten som du har med som bagasje fra et tidligere forhold.

Og så bør du gå til en god coach eller terapaut eller noe, og få hjelp til å sortere og bearbeide tankene dine rundt den gamle utroskapen, så det ikke kaster lange skygger inn på det livet du lever i dag.

• Liker 2
Skrevet

Han er bare ute etter å ødelegge. En egoistisk og kynisk drittsekk er hva han er.

• Liker 2
Gjest rosakatten
Skrevet

Fysøren for en drittsekk han kompisen er! Gir deg en stooor klem :hug:

Er helt garantert at kompisen bare prøver å ødeleggge fordi han er sjalu, men fysøren hvor sleipt av han...

• Liker 1
Skrevet

Er enig med de andre her. Det første som slår meg er at han vil at du skal bli usikker! Han kommer jo ikke med noe eksakt, bare sier LITT. Akkurat nok til at du blir usikker.

Han er ikke noen VENN, når han baksnakker samboeren din på denne måten!

• Liker 2
Skrevet

Vært borti noe lignende faktisk :( Slike kompiser er ikke særlig hyggelige å ha med å gjøre. Ihvertfall ikke når de prøver seg på deg. Æsj. For noen tullinger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke trodd en pøkk på hva en sleip glættis som han bestekompisen hadde sagt, iallefall ikke så lenge samboeren din ikke gir deg grunn til å tvile på ham.

• Liker 1
Skrevet

Ikke hør på kompisen. Det er mulig at føler han har mistet kompisen sin på grunn av deg, siden du sier de ikke har hatt så mye kontakt i det siste, og at han derfor prøver å ødelegge.

• Liker 1
Skrevet

Leste igjennom litt av tråden, og før jeg leste det de har skrevet tenkte jeg at dette er løgn fra kompisen. Virker som han har lyst på deg selv, og er sjalu på kjæresten din og er ute for å ødelegge. Litt av en kompis!

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle tilbakemeldingene, setter umåtelig stor pris på dem :)

I kveld ringte vi kompisen hans og samboeren min sa til han hva jeg hadde fortalt han. Uvitende om at jeg satt og hørte på presterte han faktisk å si at det som hadde skjedd på lørdag var at jeg la meg etter han, flørtet, oppførte meg som en katt meg løpetid og at han omtrent måtte dytte meg bort.

Vi gjorde han oppmerksomme på at jeg også hørte på samtalen og da kunne han fortelle at egentlig så husket han svært lite av samtalen, han hadde vært så full, husket såvidt at han hadde møtt meg og iallefall ikke at han skulle ha sagt det han sa, som isåfall bare var fulleprat. Kjæresten min sa til han at om han går rundt og spres usannheter etterfulgt av beleielige svarte hull i hukommelsen så bør han kanskje revurdere alkoholinntaket sitt.

Ingen av oss tror noe på han, og vennskapet er nok over.

Får vondt av samboeren min som har mistet en barndomsvenn selv om jeg er overlykkelig for at idioten er ute av livet vårt, så i morgen skal jeg overraske ham med god middag og kinobilletter.

Jeg har også bedt om unnskyldning for at jeg i det hele tatt tvilte litt. Jeg er egentlig svært lite sjalu og mistenksom ellers, men han kjenner historien min og skjønner hvorfor jeg ble litt i tvil.

Jeg anser både saken og mannen som ute av livet mitt og føler meg ti kilo lettere.

Ønsker dere alle en kjempefin helg :)

• Liker 10
Skrevet

Fantastisk bra!

Gratiulerer med god løsning!

Svaret bekrefter jo fullstendig det som vi sa, han var bare ute etter å lage kvalme.

• Liker 1
Skrevet

Fantastisk bra!

Gratiulerer med god løsning!

Svaret bekrefter jo fullstendig det som vi sa, han var bare ute etter å lage kvalme.

Takk skal du ha :)

Skrevet

Jeg liker ikke bestekameraten til samboeren min. De har egentlig ikke så mye til felles, men de har kjent hverandre siden småskolen og er en del av en større kameratgjeng.

Bestekompisen har alltid vært hyggelig mot meg, men jeg syns han er litt småekkel. Flere ganger har han kommentert kroppen min, sagt at hadde det ikke vært for samboeren min så skulle han prøvd seg selv, han spør om sexlivet vårt, kommer tilfeldig borti meg på en småekkel måte osv. Dette skjer stort sett mens samboeren min er på toalettet ol.

Jeg ga beskjed til samboeren min som sa at kompisen er slik mot alle, at det er hans måte å spøke på og at han bare mangler litt sosiale antenner. Han mente jeg bare skulle overse det, men han ga beskjed til kompisen om at det ikke er ok.

Jeg har oversett det, men det har ikke blitt noe særlig bedre og kjæresten min har vel i grunnen fått nok selv for det siste par årene har de hatt svært lite kontakt.

Sist vi pratet med han var før jul da han ville ha med samboeren min og noen flere kompiser på guttetur til Tsjekkia. Samboeren min takket nei.

Så forrige helg var jeg ute på byen med noen venninner og der treffer jeg han. Han kommer bort og spør om han kan prate litt med meg og jeg blir med på utsiden av puben. Jeg husker ikke helt hvordan samtalen begynte, men han forteller meg hvertfall at jeg ikke må stole så mye på kjæresten min, at han lyger mye at jeg fortjener bedre og at det er jenter han ikke har fortalt meg om. Jeg spør han rett ut om samboeren min er utro mot meg, men det sa han at jeg måtte prate med han om selv. Han nektet å si noe rett ut, kom bare med flere lite diskrete hint og ba meg love at jeg ikke skulle fortele samboeren min at han hadde sagt noe.

Neste morgen fortalte jeg samboeren min om møtet med kompisen og hva han hadde sagt og spurte om han hadde noe å fortelle meg. Han sier at kompisen bare vil ødelegge og at han ikke skjuler noe og ble ganske sint på kameraten. Jeg vil svært gjerne tro på ham, men etter helga har jeg gått rundt og tvilt. Jeg har dårlig samvittighet fordi jeg tviler og jeg har vondt i magen fordi jeg er redd for at han kan skjule noe for meg.

Noen som har noen råd? Hva kan jeg gjøre?

Vi har vært kjerester i snart fire år og jeg er ufattelig glad i han. Orker ikka tanken på at han kan ha vært utro mot meg, men samtidig vil jeg vite det nå om noe har skjedd og ikke etter huskjøp og barnefødsler. Har det ikke så godt akkurat nå, setter pris på alle tilbakemeldinger.

Hadde prøvd å snakke med kompisen en gang til, og spurt hvorfor han sa hva han sa. Enten få vite at han sa det for å være stygg, eller for å få noe konkret info ut av ham. Rart å si det sånn halvveis. Enten så vil han bare ødelegge, eller så har det sannhet i seg.

Men jeg lurer litt på hva han eventuelt har å vinne av å si noe falskt til deg? Vil han ha tilbake vennen sin? Eller er han bare slem?

Skrevet

Hadde prøvd å snakke med kompisen en gang til, og spurt hvorfor han sa hva han sa. Enten få vite at han sa det for å være stygg, eller for å få noe konkret info ut av ham. Rart å si det sånn halvveis. Enten så vil han bare ødelegge, eller så har det sannhet i seg.

Men jeg lurer litt på hva han eventuelt har å vinne av å si noe falskt til deg? Vil han ha tilbake vennen sin? Eller er han bare slem?

Fryktelig lurt å lese igjennom hele tråden før man svarer.

Situasjonen er løst.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...