Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 17 år som for to dager siden byttet til en annen videregående skole med to av mine venner. Hun ene går i klassen min, og hun andre går en annen linje som er plassert på et helt annet bygg. Jeg har veldig vanskelig for å bli kjent med nye folk, jeg aner ikke hvorfor og jeg har absålutt ikke alltid vært sånn, men tror jeg ble sånn rundt da jeg begynte på ungdomsskolen.

Hun venninna mi som går i klassen min er veldig ofte borte fra skolen. Hun har mange grunner til å være borte, og nå skal hun vere borte i over en uke allerede. De i klassen min har jeg ikke blitt godt kjent med. Jeg føler ikke de var så ivrige til å ta oss imot på en skikkelig måte, og det virker ikke som de er ute etter å ha noe kontakt med oss. De er ikke akkuratt som mine venner er heller, men jeg skulle ønske jeg vertfall kunne komt inn i klassemiljøet.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kjenner INGEN andre på skolen enn hun andre venninna mi, og vi rekker ikke å møtes i friminuttene engang, såfall bare storefri. Hun har allerede fått mange nye venner, og jeg har ingen. Jeg vil ha meg venner! Jeg kommer altid i klasser hvor jeg ikke føler meg velkommen på en eller annen måte.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre på skolen nå den kommende tiden, ikke er jeg kjent der, roter meg lett vekk. Jeg er skjenert, men prøver å smile mye når jeg ser folk. Jeg føler meg så utrolig uselvstendig, men det er jo jeg også. Skulle bare ønske jeg kunne komme i klasse med noen som var litt mer lik meg, og faktisk ville ta meg imot på en skikkelig måte..

Er det noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre? Hvordan kan jeg få meg venner? Jeg vil gjerne ha venner som ikke går i klassen også, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skjønner ikke hvordan folk får seg nye venner. Når jeg får meg venner er det gjennom fellesvenner. Uff dette blir rotete, men håper dere forstår meg og hva jeg mener. Vær så snill å kom med tips!

Anonymous poster hash: 6bdff...ab3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smil:) ta kontakt med de og spør om dere skal gå i kantinen sammen eller rett og slett finne på noe en dag. Prøv å glem at du er sjenert og bare gå bort og snakk med de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...