Gå til innhold

hva skriver man i takkekort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg endelig fått begynt å tenke på takkekort, men jeg står fast på hva jeg skal skrive. hva skal du skrive? trenger tips :)

"Tusen takk for gaven til vårt bryllup 12.04.2013!

Vi satt stor pris på at dere ville dele denne dagen sammen med oss!

Vi hadde en fantastisk dag som vi aldri vil glemme!"

Noe sånt?

Anonymous poster hash: 8044a...7ca
Skrevet

Synes eksemplet du nevner er er fint.

Synes det er ekstra koselig dersom det er håndskrevet å isteden for å takke for gaven så takker de for det de fikk av oss som feks skål osv. :)

• Liker 3
Skrevet

Ville ikke hatt utropstegn bak alle setningene:)

• Liker 5
Skrevet (endret)

De to første setningene er helt greie og holder i massevis. Det er jo bildet folk bryr seg mest om. Men kutt utropstegnet i andre setning! Forøvrig er håndskrevne takkekort det beste hvis man har en fin håndskrift. I motsatt fall ville jeg trykket opp teksten og kun skrevet under med navnene for hånd.

Endret av septemberbrura
  • Liker 1
Skrevet

Skriv konkret hva dere fikk av hver enkelt, da får det et litt mer personlig preg :)

• Liker 4
Skrevet

Skriv konkret hva dere fikk av hver enkelt, da får det et litt mer personlig preg :)

Øh, nei takk!

Skrevet

Øh, nei takk!

Hvorfor ikke?

Skrevet

Hvorfor ikke?

Personlig syns jeg det er bare tull. Som jeg nevnte i innlegget mitt over, er min erfaring at det er bildet folk er mest opptatt av. Da er en enkel og grei standard tekst nok. Syns jeg. :)

Skrevet

Personlig syns jeg det er bare tull. Som jeg nevnte i innlegget mitt over, er min erfaring at det er bildet folk er mest opptatt av. Da er en enkel og grei standard tekst nok. Syns jeg. :)

Tull er det vel strengt tatt ikke, tar jo like lang tid. Begge deler er vel like vanlig, hver sin smak. Men er enig i at bildet er det folk venter på :)

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg synes "gaven til vårt bryllup" blir litt merkelig. Hva med "gaven vi fikk i anledning vårt bryllup"?

bare et forslag :)

Endret av poindexter
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes "gaven til vårt bryllup" blir litt merkelig. Hva med "gaven vi fikk i anledning vårt bryllup"?

Signerer det endringsforslaget.

Tull er det vel strengt tatt ikke, tar jo like lang tid. Begge deler er vel like vanlig, hver sin smak. Men er enig i at bildet er det folk venter på :)

Tidsmessig er det neppe mer krevende enn å skrive "gaven", men som du sier, hver sin smak. Jeg bryr meg i alle fall ikke om folk nevner gaven spesifikt i et takkekort jeg mottar. ;)

Skrevet (endret)

Helt enig at man burde skrive for hånd og takke hver enkelt for det man fikk av den aktuelle gjesten, ikke takk for "gaven".

Endret av poindexter
Skrevet

Signerer denne :) Tror vi skrev noe som "tusen takk for den flotte stekepanna vi fikk til bryllupet vårt" eller noe i den duren.

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Jeg bryr meg i alle fall ikke om folk nevner gaven spesifikt i et takkekort jeg mottar. ;)

Mens jeg tror flertallet føler at takkekortet blir langt mer personlig om man faktisk nevner akkurat den gaven man fikk av akkurat den giveren. Det viser at man har lagt litt tanke i å takke hver enkelt giver skikkelig for akkurat den gaven de har gitt, ikke bare masseprodusert opp takkekort kun av ren pliktfølelse.

Fikk nettopp et takkekort i posten selv; et masseprodusert kort, med trykt skrift, hvor brudeparet ikke engang gadd å underskrive med egen skrift. For meg blir det altfor upersonlig - de fikk jo ikke et masseprodusert generisk kort av meg til bryllupsdagen sin; og gaven var det lagt omtanke i. Jeg syns ikke det er for mye å forvente at brudeparet gir noe av den samme omtanken tilbake.

• Liker 3
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg hadde skrevet "gaven" eller "oppmerksomheten", og ikke det spesifikke dere fikk. Jeg syns hvert fall det hadde vært veldig rart å skulle skrive "takk for pengene vi fikk...." Som andre nevner, det er stort sett bilde folk er opptatt av, og om kortet er håndskrevet er det personlig nok, syns jeg.

Skrevet

Mens jeg tror flertallet føler at takkekortet blir langt mer personlig om man faktisk nevner akkurat den gaven man fikk av akkurat den giveren. Det viser at man har lagt litt tanke i å takke hver enkelt giver skikkelig for akkurat den gaven de har gitt, ikke bare masseprodusert opp takkekort kun av ren pliktfølelse.

Fikk nettopp et takkekort i posten selv; et masseprodusert kort, med trykt skrift, hvor brudeparet ikke engang gadd å underskrive med egen skrift. For meg blir det altfor upersonlig - de fikk jo ikke et masseprodusert generisk kort av meg til bryllupsdagen sin; og gaven var det lagt omtanke i. Jeg syns ikke det er for mye å forvente at brudeparet gir noe av den samme omtanken tilbake.

Vi ser nok svært ulikt på dette. For meg ligger det også en god del omtanke i utformingen og design av selve kortet, selv om jeg er klar over at mange ikke legger omtanke i akkurat det. Jeg syns ikke det ligger mer omtanke i å nevne gavene konkret enn å ikke gjøre det. Tvert imot syns jeg det blir underlig å skulle gjøre det, især når det er snakk om pengegaver.

Derimot er jeg enig med deg i at håndskrevne navnetrekk gjør kortet personlig.

Det ligger vel dessuten i sakens natur at en gave og et tilhørende kort som du gir brudeparet er av mer personlig art enn takkekort som det i mange tilfeller må masseproduseres dersom ikke brudeparet skal svømme over i arbeid. Vi vil måtte sende ut kanskje så mange som sytti kort, og da tar jeg meg den frihet å skrive standardtakk, men underskrive for hånd.

Gjest Anubiel
Skrevet

Vi skal ha rundt 100 gjester og jeg har tenkt å skrive skikkelige, håndskrevne takkekort. Det er det minste jeg kan gjøre som takk for at de ville komme og dele dagen med oss og til og med ga gave.

Masseproduserte opptrykk av et foto med printet tekst og ikke en gang en underskrift synes jeg er skikkelig stusselig.

Gjest Adriane
Skrevet

Vi ser nok svært ulikt på dette. For meg ligger det også en god del omtanke i utformingen og design av selve kortet, selv om jeg er klar over at mange ikke legger omtanke i akkurat det. Jeg syns ikke det ligger mer omtanke i å nevne gavene konkret enn å ikke gjøre det. Tvert imot syns jeg det blir underlig å skulle gjøre det, især når det er snakk om pengegaver.

Derimot er jeg enig med deg i at håndskrevne navnetrekk gjør kortet personlig.

Det ligger vel dessuten i sakens natur at en gave og et tilhørende kort som du gir brudeparet er av mer personlig art enn takkekort som det i mange tilfeller må masseproduseres dersom ikke brudeparet skal svømme over i arbeid. Vi vil måtte sende ut kanskje så mange som sytti kort, og da tar jeg meg den frihet å skrive standardtakk, men underskrive for hånd.

Ja, vi ser nok svært ulikt på dette, det har du rett i. Jeg forstår ikke hvorfor det skulle være underlig å takke spesielt for det man faktisk fikk av hver enkelt. Kan du utdype hvorfor du mener det er underlig? :klo:

Ang bildene. Ja, det er nok mange som ser på bildene. Men nå for tiden virker det som veldig mange bruder/brudepar deler bildene på Facebook og andre onlinetjenester lenge før takkekortene går ut. Da har ikke lenger bildene samme "nyhetens interesse" når takkekortene kommer. For å igjen bruke takkekortet jeg nylig fikk som eksempel; det var ikke ett eneste bilde i det takkekortet som ikke allerede hadde blitt delt på Facebook. Når det da i tillegg er et kort med ferdigtrykt "takk for oppmerksomheten" og "hilsen brudeparet", så blir det for meg så upersonlig at de like godt kunne spart de pengene, og bare skrevet også det på Facebook. Men, mulig jeg er gammeldags sånn. Jeg liker å få følelsen av at gavemottaker faktisk har en oversikt over gavene sine, og hva de fikk av hvem; ikke bare et kjølig "takk for gaven/oppmerksomheten".

For meg handler det mye om respekt for andre; som Anubiel sier: "Det er det minste jeg kan gjøre som takk for at de ville komme og dele dagen med oss og til og med ga gave"

Men, som sagt, det er godt mulig jeg er veldig gammeldags på den måten :)

Det har nok også mye å si hva man selv forventer av andre når man får takkekort. Hvis man syns det er helt ok å få et generisk kort uten et snev av personlig preg, så er det klart at man da også sender ut den type gavekort selv. Siden jeg egentlig forventer/setter pris på en langt mer personlig hilsen, så er det også det jeg velger å sende ut til andre.

• Liker 1
Skrevet

For meg er det en selvfølge at takkekort skrives for hånd, og at det er mye mer personlig å skrive "tusen takk for vinglassene vi fikk i anledning vårt bryllup" enn "tusen takk for gaven vi fikk i anledning vårt bryllup" er det ingen tvil om. Ved sistenevnte så lurer man nesten på om brudeparet i det hele tatt aner hva de har fått fra hvem.

Jeg ville skrevet noe sånt som:

"Tusen takk for <navnet-på-gaven> vi fikk i anledning vårt bryllup. Vi satte stor pris på at du/dere ville komme og dele den store dagen med oss! "

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Har ikke verdens peneste håndskrift (litt kråkeskrift syns jeg selv da..) er det likevel fint med håndskrevne takkekort da? Eller bør det da være ferdigskrevet?

Hvilke penner er forresten gode til å skrive på slike kort, så de ikke smitter av?

Anonymous poster hash: 8044a...7ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...