Gå til innhold

Møbelplassering i leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer på å ommøblere i leiligheten, da spesielt stuen. Jeg velger å ikke fotelle hvordan vi har plassert møblene i dag, bare for at dere skal få helt nye inntrykk. Møblene som er (og må fortsette å være) i stuen er:

* Sofa

* Sofabord

* Spisestue med 6 stoler

* TV benk

Det jeg savner og som jeg gjerne skulle hatt plass til er:

* Kjøpmannsdisk /Vitrineskap

På veggen der soverommet og stue er er det vinduer hele veien (og en balkongdør i glass.

Hjelp meg da dere flinke sjeler. Hvordan er det best å møblere leiligheten min? Har bodd her i snart to år og kjenner jeg ser meg blind på disse tingene.

post-51477-0-56140000-1377805327_thumb.p

Endret av Tysteren
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil hjelpe altså? :-(

Gjest Wei Wei
Skrevet

Kan du oppgi målene? Lengde og brede av stua og møbler. Da blir det enklere å plassere dem.

Skrevet

Kan du oppgi målene? Lengde og brede av stua og møbler. Da blir det enklere å plassere dem.

Stuen er ca 6,0*3,80 meter.

Sofaen vi har i dag er 3 meter 2,20 m lang sjeselong (vurdere sterkt og bytte ut denne til en mindre sofa!! :)

Gjest Wei Wei
Skrevet (endret)

Her er et forslag.

post-53821-0-37321000-1377878895_thumb.p

Endret av Wei Wei
Skrevet

Her er et forslag.

Hehe, takk for forslaget, det er slik vi har det i dag, lurer på hvordan det hadde vært og hatt sofaen borte ved klesrommet i steden for, og spisestuen ved vinduene. Er bare så usikker på hvordan det blir å ha sofaen rett ved inngangen til stua...

Gjest Wei Wei
Skrevet

Stuen er ca 6,0*3,80 meter.

Sofaen vi har i dag er 3 meter 2,20 m lang sjeselong (vurdere sterkt og bytte ut denne til en mindre sofa!! :)

Tegningen din lite mening med tanke på dimensjonene du har tegnet. Hvis stua er 6,0x3,8 m, da ser de andre rommene ut til å være ca 2x2 m... Derfor ser møblene for store ut...

Gjest Wei Wei
Skrevet

Hehe, takk for forslaget, det er slik vi har det i dag, lurer på hvordan det hadde vært og hatt sofaen borte ved klesrommet i steden for, og spisestuen ved vinduene. Er bare så usikker på hvordan det blir å ha sofaen rett ved inngangen til stua...

Det går helt fint å ha sofaen ved veggen, men da må tv-benk dele rommet i to. Selv liker jeg ikke denne løsningen fordi tven kan velte. Lager du en liten vegg/romdeler, så kan det se fint ut.

Det er jo kjekt å ha spisebord ved vindu =)

Skrevet

Forslag nr 2 fra Wei Wei var det jeg tenkte. Så kan du ha vitrineskap på disse kortveggene der det er dører mellom?

Anonymous poster hash: 707a0...14b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...