Gå til innhold

Er det noen her som har erfaring med Forliksrådet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en eller annen måte, eller vet noe om de??

Anonymous poster hash: fffc4...f45
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hva lurer du på?

Anonymous poster hash: 9ba0c...5f6

Skrevet

Sikkert ganske mange, til og med.

Anonymous poster hash: 9d845...833
Skrevet

TS her.

Saken er at vi har klaget inn et byggefirma som har utført/ikke utført en oppussingsjobb. Det viser seg at jobben er vesentlig dårlige utført enn først anntatt etter befaring fra en annen håndverker. Vi ber nå om erstatning.

Firmaet, som egentlig ikke er et firma, men et enkeltmannsforetak, har ikke godtatt kravet, så nå må vi møtes i Forliksrådet.

Så det jeg lurer på; kan han ha med andre enn en event advokat inn? Hvor ofte får klager medhold (vi har vedlagt bilder, all skriftlig kommnikasjon etc)?

Hvor lang tid tar det før man event får en dom?

Skrevet

Man kan jo ikke svare på dette med medhold...

Du skjønner vel selv at alle saker vurderes individuelt?

"Blir de fleste mistenkte dømt?" - kommer jo an på om retten anser de som skyldig eller ikke....

Man trenger ikke ha med advokat i forliksrådet.Det er heller ikke vanlig!!

Man kan ha med en støtteperson (hvem man vil).

http://www.jussbuss.no/files/Image/pdf/ForliksraadetL.pdf

Skrevet

Jeg skjønner jo det, men jeg var ute etter en prosentandel, feks vet jeg at i Bankklagenemnda operer de med tall på ca 85% som får klagen sin avvist. Det var DET jeg lurte på, ikke på om vi får medhold eller ikke.

TS.

Skrevet

Hva vil den statistikken fortelle, mener du?

Selv om forliksrådet i en kommune feks har 85 % i en retning, hva forteller det?

Hva slags informasjon er du ute etter?

Skrevet

Vel altså, det var nå et spørsmål, jeg ba om svar. Om det var vanskelig å forstå, har du muligens litt tungt for det. Jeg ber om statistikk, ikke en fasit. Hva jeg skal bruke den til, burde jo strengt tatt være irrelevant for deg...?

Skrevet (endret)

Tror ikke det er noen statistikk på det..

Forliksrådet er jo ingen domstol. Det er vel egentlig meningen at de skal hjelpe dere å bli enige.

Endret av ViaVitae
Skrevet

Som det er påpekt, er det komplett umulig å si noe om utfallet av sakene i forliksrådet. For det første, er forliksrådets primære oppgave å forlike partene. Det vil si at de normalt ikke avsier dom. Der forliksrådet avsier dom, vil pussig nok 50% av partene tape! Om det er saksøkte eller saksøker er ikke relevant, da en ikke kan si noe generelt om hvem som er saksøkte og hvem som er saksøker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...