AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Vurderer å ta opp et personlig lån på ca. 20,000. Hvordan går jeg frem da? Ser at i min bank står det kun opplyst om boliglån eller billån, vil det si at jeg ikke kan ta opp lån til noe annet der? Og hvor mye renter blir det hvis jeg satser på å få betalt ned lånet på ca. 2 år? Er det veldig dumt av meg å ta opp lån når jeg ikke har fast jobb? I tillegg er jeg ganske ung. Er 20.Anonymous poster hash: 84629...065
Adhara Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Forbrukslån? Men jeg ville ikke ha tatt opp et lån når jeg ikke hadde oversikt over inntekta mi. Hvordan vet du at du får til å betale tilbake? 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Du får ikke lån i noen bank uten inntekt.Anonymous poster hash: 3ee0c...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Hvorfor skal du ta opp lån til 20k når du ikke har fast inntekt? Anonymous poster hash: d5cc9...5f2 1
Marie90 Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Du sier ikke noe om lånet haster eller om din nedbetalingsevne. For forbrukslån må man ha en fast inntekt. Man kan få ganske høye kredittkortbeløp uten bevis på inntekt, men renten er høy. Hvis det ikke haster, vil jeg anbefale å vente til du har en fast stilling med evt. søke forbrukslån, og kun gjøre det dersom summen er nødvendig og du vet du kan betale det ned i nær fremtid. Det er en grunn til at de krever fast inntekt, det er ikke bare en formalitet...
Pengebingen Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Er det veldig dumt av meg å ta opp lån når jeg ikke har fast jobb? I tillegg er jeg ganske ung. Er 20.Anonymous poster hash: 84629...065 Ja. Det er generelt veldig sjelden lurt å ta opp lån. Eneste lånet man kan være heldig at gir avkastning er boliglån. Alle andre lån er strengt tatt ikke smart å ta opp. Og i alle fall uten fast inntekt! Hvordan skal du få betalt lånet hvis du plutselig ikke få inn nok penger? Vil sterkt anbefale deg å allerede nå legge gode vaner og styre unna forbrukslån og andre dyre lån. Spar til det du trenger, så kan du kjøpe det. Beste investeringen du gjør for din egen økonomiske fremtid, sammen med å finne deg fast jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå