AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #1 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg erkvinne, i begynnelsen av tyveårene og fødte for nesten tre mnd siden. Har opplevd noe traumatisk for en mnds tid siden, og med baby er det mye stress. Plutselig nå så har jeg begynt å miste hår! Tips til hvordan det kan stoppes?Anonymous poster hash: d1f9b...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #2 Del Skrevet 29. august 2013 Det er helt normalt og er en følge av av graviditeten. Det er hormoner som gjør det og det er lite en kan gjøre med det. For de fleste varer det en 3 mnds tid. Anonymous poster hash: 8b384...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusen78 Skrevet 29. august 2013 #3 Del Skrevet 29. august 2013 Vitaminmangel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #4 Del Skrevet 29. august 2013 Det er helt normalt ved graviditet og amming (om du ammer da?) og sterkt stress også. Kroppen din tappes for næringsstoffer under graviditet/amming - kan være smart å få tatt en blodprøve å se om du mangler vitaminer/mineraler. Det vil nok gå over av seg selv etterhvert, bare du spiser godt og tar vare på deg selv så godt du kan et multivitamintilskudd skader neppe Å miste mye hår er også vanlig når en går på kraftig ned i vekt, ved f.eks slankekur. Så om du driver og mister babykiloene nå så kan det også slå inn. Men som sagt, går over av seg selv etterhvert Anonymous poster hash: 619ef...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #5 Del Skrevet 30. august 2013 Takk for svar ammer ikke, men har vært gjennom h****** på sykehus tidligere i sommer. Og stresser endel. Skal vurdere multivitamin ja. De inneholder normalt sett ikke omega 3? Det klør forresten veldig i hodebunnen også... Nesten så jeg trodde jeg har lopper, men kan ikke se noe hverken jeg eller andre. Det begynte da jeg skiftet hårsåpe. Har ikke gått ned så mye, kanskje 6 kg på 6 uker eller noe.Anonymous poster hash: d1f9b...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #6 Del Skrevet 30. august 2013 Det er normalt og miste hår etter fødsel. Stress og vekttap har og innvirkning. Var selv veldig syk i fjor høst og raste ned i vekt. Mista veldig mye hår og ble bekymra men fikk beskjed at det var normlat pga min tilstand. Nå går det bedre og håret kom tilbake Anonymous poster hash: a9b39...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #7 Del Skrevet 30. august 2013 For kløen: prøv cetirizin (allergitabletter). De reddet meg fra kløen, ikke håravfallet. Det var så ille for meg at jeg noen ganger måtte opp midt på natta for å dusje. Hilsen ei som har mistet 2/3 av håret etter at hun sluttet på p-piller Anonymous poster hash: 94a89...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #8 Del Skrevet 30. august 2013 Ok kunne ta av masse i går så det ble store dotter Anonymous poster hash: d1f9b...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #9 Del Skrevet 30. august 2013 For kløen: prøv cetirizin (allergitabletter). De reddet meg fra kløen, ikke håravfallet. Det var så ille for meg at jeg noen ganger måtte opp midt på natta for å dusje. Hilsen ei som har mistet 2/3 av håret etter at hun sluttet på p-piller Anonymous poster hash: 94a89...024 har det noe med å gjøre at østrogennivået i kroppen synker? Kanskje lurt med allergitabletter ja, men tåler ikke cetrizin, blir så trøtt.. Anonymous poster hash: d1f9b...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #10 Del Skrevet 30. august 2013 har det noe med å gjøre at østrogennivået i kroppen synker? Kanskje lurt med allergitabletter ja, men tåler ikke cetrizin, blir så trøtt..Anonymous poster hash: d1f9b...d4c Ja det har å gjøre med at hormonnivået synker, ihvertfall etter graviditet. Når det er pga p-piller så er det både fordi hormonnivået synker og fordi hormonene i p-piller ødelegger kroppens egen hormonbalanse. Jeg blir også trøtt av cetirizin, men ta den om kvelden før du skal legge deg! Jeg merket stor forskjell på det, du vil nok likevel bli litt trøtt men etter noen dager så normaliseres bivirkningene. Anonymous poster hash: 94a89...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 31. august 2013 #11 Del Skrevet 31. august 2013 Håravfall etter fødsel har ingenting med amming å gjøre. Når du er gravid, så tviholder kroppen på håret ditt. En stund etter at du har født, slipper kroppen taket, og du vil miste en del hår. Det går over, og det kommer tilbake! Det er helt normalt enten du ammer eller ikke Jeg tror vi er mange som har fryktet at vi skulle bli skallet :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. august 2013 #12 Del Skrevet 31. august 2013 Ta b-vitaminer, det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #13 Del Skrevet 31. august 2013 b-vitamin hjelper ikke for min del,mister like mye hår når jeg tar det Anonymous poster hash: e439a...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 31. august 2013 #14 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Det er meningen at håret skal dette av. Håret vokser ut og faller av, og så kommer det nytt. Det skjer på ny og på ny hele livet. Eneste forskjellen nå er at mens du var gravid, så falt det ikke av. Så da fikk du (sikkert) ekstra mye hår, selv om du ikke merket det. Og nå skal det av igjen. Det SKAL av (med mindre du tilfeldigvis har andre problemer som fører til håravfall). Vitaminer vil ikke hjelpe. Superlim, gjerne Endret 31. august 2013 av Jade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #15 Del Skrevet 1. september 2013 Kan ikke ta vitaminer uansett.. Pga medisiner.Anonymous poster hash: d1f9b...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå