Gå til innhold

Mulig å selge brukt Uno Form kjøkken?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har i en tidligere tråd spurt om tips for å gjøre om på vårt Uno Form kjøkken som var i huset vi kjøpte, men ikke helt vår stil og ikke riktig løsning for oss. Konkluderte egentlig med at vi får bare lære å like det.

Men, etter noen mnd synes vi løsningen ikke funker for oss i det hele tatt. Hva tror dere om sjansene for å få en bra pris ved å selge det? Er det sjans for å få dekket et nytt Ikea kjøkken med det vi eventuelt har sjans til å få for det? Dette er et klassisk Uno Form kjøkken, det som er sånn med annenhver eik og hvit nedover dørene/skuffene. Ny pris med alle Miele hvitevarer var 480.000 for tre år siden.

post-69485-81040_thumb.jpg

Endret av Governorswife
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest tuppesjura
Skrevet

Det burde være fullt mulig å få nok for kjøkkenet til å få et nytt på ikea. Jeg solgte mitt gamle ikea-kjøkken med hvitevarer for 20 000kr. Det var ikke et spesielt stort kjøkken heller. 2 sider på 330cm hver.

Skrevet

Litt spesielt at man vil bytte ut et drømmekjøkken med et simpelt Ikea-kjøkken.....

Du skriver at løsningen ikke fungerer for dere i det hele tatt. Har du vært inne på tanken om å møbelere om eksiterende skap, hyller, skuffer etc. Hva om du får en interiørarkitekt til å hjelpe deg med ommøbeleringen? Kanskje finner du ut at du kan bruke det du har bare ved å innrede på en annen måte?

Anonymous poster hash: 483fa...427
  • Liker 1
Skrevet

Litt spesielt at man vil bytte ut et drømmekjøkken med et simpelt Ikea-kjøkken.....

Anonymous poster hash: 483fa...427

:)

Ikea er vel ikke simpelt, men ellers er jeg enig med deg.

Synd at TS og hennes mann ikke setter pris på kjøkkenet, men de om det.

TS: Hvis du legger ut kjøkkenet, med det flotte bildet du brukte i denne tråden, er jeg sikker på at du får respons.

(Søkte på finn, og se, der kom kjøkkenet ditt opp - http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=43677972 ). Kjempelekkert. Hadde det ikke vært for at jeg har et dyrt og flott kjøkken selv, hadde jeg meldt min interesse.

Lykke til med salget! :)

Anonymous poster hash: 530e5...266

Skrevet (endret)

Hvis det er din annonse vil jeg bare si at selv uten en minstepris virker det som om dere krever en halv formue for det.

Spesielt ordene "nypris 480.000", "prisspørsmål", og "seriøse bud" får det til å virke som dere kun selger for et skikkelig gedigent bud.

Om jeg hadde hatt mulighet til å by dere godt og vel over et IKEA-kjøkken hadde jeg alikevel ikke turt, fordi jeg ville tenkt dere ville tatt det som et skambud.

Endret av Chloe-
Skrevet

Er dette virkelig et drømmekjøkken?? Synes ikke det var noe fint jeg..... Men, så er jo jeg strålende fornøyd med mitt simle ikea-kjøkken da!

Anonymous poster hash: 9a16a...a58

Skrevet

Er dette virkelig et drømmekjøkken?? Synes ikke det var noe fint jeg..... Men, så er jo jeg strålende fornøyd med mitt simle ikea-kjøkken da!

Anonymous poster hash: 9a16a...a58

For noen er Unoform drømmekjøkkenet, for andre Ikea. :)

Kjøkkenet ble opprinnelig designet for 45 år siden, og er regnet som en designklassiker: http://www.unoform.no/45-years-of-radical-danish-design/ Og det er en grunn til det, men smaken er jo forskjellig...

Anonymous poster hash: 530e5...266

Skrevet

Tråden er ryddet for kjøp/salg innlegg

Sophie-Ann, mod

Skrevet

Hvis det er din annonse vil jeg bare si at selv uten en minstepris virker det som om dere krever en halv formue for det.

Spesielt ordene "nypris 480.000", "prisspørsmål", og "seriøse bud" får det til å virke som dere kun selger for et skikkelig gedigent bud.

Om jeg hadde hatt mulighet til å by dere godt og vel over et IKEA-kjøkken hadde jeg alikevel ikke turt, fordi jeg ville tenkt dere ville tatt det som et skambud.

Og det var jo nettopp derfor jeg la det ut sånn, vi forventet et gedigent bud, ellers hadde vi ikke giddet å selge. Og vi var ikke interessert i skambud, også derfor jeg ordla meg sånn. Og vi fikk 150.000 for det, som jeg ikke synes er så ille for et brukt kjøkken...

Skrevet

Og det var jo nettopp derfor jeg la det ut sånn, vi forventet et gedigent bud, ellers hadde vi ikke giddet å selge. Og vi var ikke interessert i skambud, også derfor jeg ordla meg sånn. Og vi fikk 150.000 for det, som jeg ikke synes er så ille for et brukt kjøkken...

Jeg hadde trodd dere krevde mer enn det, utifra annonsen.

Skrevet

Jeg hadde trodd dere krevde mer enn det, utifra annonsen.

Vel, det viktigste er ikke hva du trodde, men hva faktiske budgivere trodde.

Skrevet

Vel, det viktigste er ikke hva du trodde, men hva faktiske budgivere trodde.

Ja, beklager-beklager for at jeg prøvde å komme med råd.

Skrevet

Ja, beklager-beklager for at jeg prøvde å komme med råd.

Ehhh, hva slags råd?

Anonymous poster hash: d4f68...74b

Skrevet

Ehhh, hva slags råd?

Anonymous poster hash: d4f68...74b

Råd til hvordan annonsen kan oppfattes. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...