Gå til innhold

Syklister!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her jeg bor ser jeg de sykle midt i kjørebanen når det er asfaltert sykkelsti ved siden av.. Jeg er ikke bilist men klarer ikke forstå dette! Det er bare de "proffe" syklistene som gjør det også!

Så du innrømmer altså at du er dum. Det er det du sier, ikke sant?

Ettersom syklister er som folk flest, akkurat like ego, hverken mer eller mindre, så er ikke oppgaven så vanskelig. Det er bare å tenke seg til et par grunner til hvorfor veibanen er mer behagelig enn GANG og sykkelveien (til tross for alle bilistdrittsekkene som ferdes der), sykle slalom mellom unger, måtte bremse ned foran en halv million trange og uoversiktlige svinger, havne på panseret der hvor sykkelveien avbrytes av en avkjørsel osv.

Jeg har grisekjørt i trafikken hele livet. Jeg har studert i en megatrang europeisk storby, og sykler råere enn de råeste sykkelbudene, bunnyhopper opp og ned av store kantsteiner, bodd i alle de store norske byene, og det eneste stedet jeg har krasjet stygt, det var på sykkelvei!!!!!! Så FUCK YOU bilister. Jeg gjør det som passer MEG.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bli sur på meg fordi jeg:

- driter i å sykle i sykkelfeltet, men sykler midt i veien, slik at jeg slipper å krysse den, og slipper å bli meid ned av en åndsfraværende kjerring som svinger av i blinde.

- sykler på rødt lys så mye jeg vil, så slipper jeg bli stresset eller kjørt ned bakfra av en syk jævel, som ikke engang er bekymret for lakken på den stygge bilen sin.

Hvorfor skal jeg ikke bli sur på deg? Hvis jeg som har grønt lys, kjører over veikrysset, og møter på en syklist som sykler på rødt fordi han "ikke vil bli kjørt ned bakfra", da synes jeg at jeg har rett til å bli sur. Ikke bare setter du ditt eget liv i fare, men du gjør andre som overholder loven til potensielle mordere. Hvem tror du har lettest for å se deg i et veikryss. De som ligger bak deg og venter på grønt lys. Eller de som allerede er på vei over krysset, i sin fulle rett til å kjøre på grønt lys?

Myyyyye bedre å få en bil i full fart inn i siden, enn en bil i rumpa som såvidt har kommer opp i 10kmt når det blir grønt lys... :ironi:

Hva du mener med at du sykler i veien, istedenfor på sykkelstien forstod jeg ikke. Om du skal over på andre siden av veien, må du uansett krysse den uavhengig om du er på sykkelsti eller på en trafikkert vei.

Anonymous poster hash: 1db2d...d46

• Liker 3
Skrevet

- tar meg til rette så godt jeg kan, fordi jeg har fordel av det. La oss være ærlige her, du kjører ikke bil til jobben fordi du tar så jævlig hensyn til fellesskapet, eller hva?

Så lenge du tar deg til rette så godt du kan INNENFOR loven, så er jo alt greit. Men å tro at du er unntatt veitrafikkloven er trangsynt og rett og slett dumskap.

Snakker om fellesskapet, ja. Det eneste du bryr deg om, er hva du har fordel av. Ikke akkurat det man kaller hensynsfullt!

• Liker 2
Skrevet

Ikke rart syklister blir påkjørt når de skal være så ego som b.l.a de to over ;) .. patetisk at slike mennesker gjør slik det passer dem, men er alle først ute med pekefingeren om noen ikke handler i takt med loven! .. herrigud !!! Hold dere til det JÆVLAAA sykkelfeltet og følg lovene som alle andre TAKK!!!

Skrevet

Hvorfor skal jeg ikke bli sur på deg? Hvis jeg som har grønt lys, kjører over veikrysset, og møter på en syklist som sykler på rødt fordi han "ikke vil bli kjørt ned bakfra", da synes jeg at jeg har rett til å bli sur. Ikke bare setter du ditt eget liv i fare, men du gjør andre som overholder loven til potensielle mordere. Hvem tror du har lettest for å se deg i et veikryss. De som ligger bak deg og venter på grønt lys. Eller de som allerede er på vei over krysset, i sin fulle rett til å kjøre på grønt lys?

Myyyyye bedre å få en bil i full fart inn i siden, enn en bil i rumpa som såvidt har kommer opp i 10kmt når det blir grønt lys... :ironi:

Hva du mener med at du sykler i veien, istedenfor på sykkelstien forstod jeg ikke. Om du skal over på andre siden av veien, må du uansett krysse den uavhengig om du er på sykkelsti eller på en trafikkert vei.

Nei, bli sur alt du vil, du. Det driter jeg i. Det er du som setter flest liv i fare av oss, statistisk sett. Hva slags kinetisk energi tror du jeg har sammenliknet med deg i den stygge bilen din?

Jeg får ikke bil i siden. Jeg ser på trafikken. Lys ser jeg ikke på. Jeg har råd til å betale boten. Politiet jakter på syklister i byen hvor jeg bor, og det er livsfarlig for syklister. Ser ingen grunn til å respektere hverken trafikkregler eller veitrafikklov.

Skrevet

Så lenge du tar deg til rette så godt du kan INNENFOR loven, så er jo alt greit. Men å tro at du er unntatt veitrafikkloven er trangsynt og rett og slett dumskap.

Snakker om fellesskapet, ja. Det eneste du bryr deg om, er hva du har fordel av. Ikke akkurat det man kaller hensynsfullt!

Du bryr deg ikke noe mer om fellesskapet, er det pga fellesskapet du kjører bil? Du har ikke noe hensynsfullt-kort å trekke. Du er like ego, og enda farligere.

Skrevet

Nei, bli sur alt du vil, du. Det driter jeg i. Det er du som setter flest liv i fare av oss, statistisk sett. Hva slags kinetisk energi tror du jeg har sammenliknet med deg i den stygge bilen din?

Jeg får ikke bil i siden. Jeg ser på trafikken. Lys ser jeg ikke på. Jeg har råd til å betale boten. Politiet jakter på syklister i byen hvor jeg bor, og det er livsfarlig for syklister. Ser ingen grunn til å respektere hverken trafikkregler eller veitrafikklov.

Vel, ettersom jeg overholder loven, og er aktpågivende og hensynsfull, så er det faktisk du som utgjør størst fare når du forventer at alle andre enn deg skal følge loven. Du er direkte farlig. Ikke fordi sykkelen i seg selv kan gjøre så mye skade på en bil, men fordi en bil som f.eks må svinge unna deg fordi du ikke overholder loven, kan kræsje med et tre.

Dessuten har jeg aldri opplevd å bli påkjørt av en bil, men har opp til flere ganger holdt på å bli meid ned av ignorante syklister som sykler på rødt lys i det jeg skal gå over veien.

Men du er rett og slett så dum at jeg må le. Du er en fare i trafikken fordi du anser deg selv som for god til å følge loven. Og slik dumskap og egoistiske holdninger gjør at farlige situasjoner oppstår.

• Liker 2
Skrevet

Du bryr deg ikke noe mer om fellesskapet, er det pga fellesskapet du kjører bil? Du har ikke noe hensynsfullt-kort å trekke. Du er like ego, og enda farligere.

Jeg har aldri påstått at jeg er hensynsfull ovenfor felleskapet. Du derimot mener du er fryktelig hensynsfull der du sitter på sykkelen din med nesa i skyog foventer at alle skal vike for deg, uavhengig av loven.

Skrevet

Vel, ettersom jeg overholder loven, og er aktpågivende og hensynsfull, så er det faktisk du som utgjør størst fare når du forventer at alle andre enn deg skal følge loven. Du er direkte farlig. Ikke fordi sykkelen i seg selv kan gjøre så mye skade på en bil, men fordi en bil som f.eks må svinge unna deg fordi du ikke overholder loven, kan kræsje med et tre.

Dessuten har jeg aldri opplevd å bli påkjørt av en bil, men har opp til flere ganger holdt på å bli meid ned av ignorante syklister som sykler på rødt lys i det jeg skal gå over veien.

Men du er rett og slett så dum at jeg må le. Du er en fare i trafikken fordi du anser deg selv som for god til å følge loven. Og slik dumskap og egoistiske holdninger gjør at farlige situasjoner oppstår.Anonymous poster hash: 1db2d...d46

Jeg er syklist og er veldig enig i det du skriver.

Jeg er ikke noe bedre enn bilister bare fordi jeg sykler, og det gjør ihvertfall ikke at jeg er unntatt vegtrafikkloven. Sånne holdninger som "abcdefghi" har er farlige. Og det er sånne som hun/han som gir dere bilister et dårligere syn på syklister.

• Liker 1
Skrevet

Glimrende logikk:

Vel, ettersom jeg overholder loven, så er det faktisk du som utgjør størst fare når du forventer at alle andre enn deg skal følge loven.

Skjønner at det ikke er vits i å diskutere med deg og holdningene dine. Du må mene hva faen du vil om meg, men med mindre du gjør noe for å bedre infrastrukturen og framkommeligheten for syklister, så har jeg ingen planer om å fly mellom sykkelvei og veibane for at du skal få kjøre mer bekvemt. Jeg driter i loven, svært mange andre syklister driter i loven, du kan irritere deg til du blir grønn, du får ikke gjort en dritt med det.

Skrevet

Glimrende logikk:

Skjønner at det ikke er vits i å diskutere med deg og holdningene dine. Du må mene hva faen du vil om meg, men med mindre du gjør noe for å bedre infrastrukturen og framkommeligheten for syklister, så har jeg ingen planer om å fly mellom sykkelvei og veibane for at du skal få kjøre mer bekvemt. Jeg driter i loven, svært mange andre syklister driter i loven, du kan irritere deg til du blir grønn, du får ikke gjort en dritt med det.

Holdningene mine? Haha.. Du mener jeg har dårlige holdninger fordi jeg synes at syklister, på lik linje skal følge loven? Ja, fysj.. Så egoistisk jeg er! :ironi:

Jeg har aldri sagt noe om syklister og sykling på sykkelsti. Jeg synes det er helt greit at dere sykler i veibanen ettersom dere regnes som bilister, men for å gjøre det tryggest mulig så er man dessverre nødt til å følge loven.

Det farligste man kan gjøre er å gå med nesa i sky, være bitter, og drite i loven. Lykke til med det! Jeg gjør hvertfall min del når jeg først er i trafikken, så ingen har noe de skulle sagt på meg. Jeg holder GOD avstand når jeg kjører forbi syklister, og sjekker alltid dødvinkelen før jeg svinger osv. Hva mer man kan kreve av meg vet jeg ikke. Du derimot har en lang vei å gå før du innser at ikke alt handler om deg og hva som passer DEG.

• Liker 1
Skrevet

Holdningene mine? Haha.. Du mener jeg har dårlige holdninger fordi jeg synes at syklister, på lik linje skal følge loven? Ja, fysj.. Så egoistisk jeg er! :ironi:

Du kan synes hva du vil, men jeg driter i det, så hva skal du gjøre med det?

Hele denne sutretråden viser bare hvor totalt mongo dere kjerringer er.

Jeg kommer til å fortsette å gjøre det som er best for meg, i likhet med 99% av alle jobbpendlere.

Det er ingen på jobben som kommer til å gi meg sparken for at jeg driter i trafikkreglene.

Jeg er tryggere når jeg er ego.

Så du har ingen argumenter. Jeg kommer til å fortsette å plage deg i trafikken. Politiet har ingen kapasitet til å forfølge meg, og jeg tjener godt nok til å betale bøtene. Byråkratiet fortsetter å lage sykkelveier som ikke er trygge for hverken barn, treningsglade, eller pendlere. Jeg kommer fortsatt til å velge å ligge ute i en trang veibane for å slippe de sutreproblemene TS åpnet med. Jeg kommer fortsatt til å hoppe over på sykkelveien uten respekt for regler, når jeg føler det er mest komfortabelt. Og ingenting kommer til å skje, fordi brødhuer som deg er mer opptatt med å klage på det du ikke får gjort noe med, nemlig at folk gjør det som oppleves for best for seg, og er totalt inkompetent hva gjelder forståelse av infrastruktur til transport. Videre har du null innflytelse på byråkratiet, som har bestemt seg for at de ikke høster noen politisk gevinst av å tilrettelegge for syklister som irriterer deg.

Dermed kan vi alle ha det så godt. Og jeg fortsetter å drite i regler med god samvittighet.

Skrevet

Jeg er syklist og er veldig enig i det du skriver.

Jeg er ikke noe bedre enn bilister bare fordi jeg sykler, og det gjør ihvertfall ikke at jeg er unntatt vegtrafikkloven. Sånne holdninger som "abcdefghi" har er farlige. Og det er sånne som hun/han som gir dere bilister et dårligere syn på syklister.

Dette er løgn.

Det er ikke holdningene mine som gir bilister et dårligere syn på syklister.

Det er så enkelt som at når en bilist må vente 2 sekunder for lenge på veien, da ser hun rødt, og da er også du en drittsekk av rang, en skurk, en egoistisk psykopat som skulle vært sperret inne, og alle syklister skulle vært skutt og drept, og motivasjonen til syklister er bare å irritere bilister.

Det har nok et navn innenfor psykologien. Det kalles bl.a bias.

Du trenger ikke grisesykle for at bilister skal hate deg, og selv om du sykler pent, så vil du fint komme i farlige situasjoner, eller bruke dobbelt så lang tid til jobben som jeg gjør.

Men om du grisesykler i vanlige klær og med langt hår, da viser forskning av bilene i hvert fall holder lengre avstand.

Mennesker er primitive, og din syklister-skyld-i-sinte-bilister logikk holder ikke mål. Mennesker er bare egoistiske svin, og skal alltid skylde på andre enn seg selv.

Jeg gir faen, så får det være opp til dere å gjøre forandringer som skaffer dere mindre ulemper med å håndtere meg.

Skrevet

Jeg har aldri sagt noe om syklister og sykling på sykkelsti. Jeg synes det er helt greit at dere sykler i veibanen ettersom dere regnes som bilister, men for å gjøre det tryggest mulig så er man dessverre nødt til å følge loven.

Det farligste man kan gjøre er å gå med nesa i sky, være bitter, og drite i loven. Lykke til med det! Jeg gjør hvertfall min del når jeg først er i trafikken, så ingen har noe de skulle sagt på meg. Jeg holder GOD avstand når jeg kjører forbi syklister, og sjekker alltid dødvinkelen før jeg svinger osv. Hva mer man kan kreve av meg vet jeg ikke. Du derimot har en lang vei å gå før du innser at ikke alt handler om deg og hva som passer DEG.

Loven sier at syklister kan velge om de vil sykle i veibanen eller på sykkelvei, men bør velge å bruke sykkelveien siden det vanligvis er det tryggeste alternativet.

Anonymous poster hash: 648ca...055

Skrevet

Loven sier at syklister kan velge om de vil sykle i veibanen eller på sykkelvei, men bør velge å bruke sykkelveien siden det vanligvis er det tryggeste alternativet. Anonymous poster hash: 648ca...055

Ja, det er jo det jeg sier! Jeg har aldri hatt noe i mot syklister i veibanen, ettersom loven tilsier at de kan bruke veibanen. Men jeg synes selvfølgelig ikke det er greit at de skal ta seg til rette der akkurat som det passer dem, fordi de holder seg "for gode" for loven som gjelder alle.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er jo det jeg sier! Jeg har aldri hatt noe i mot syklister i veibanen, ettersom loven tilsier at de kan bruke veibanen. Men jeg synes selvfølgelig ikke det er greit at de skal ta seg til rette der akkurat som det passer dem, fordi de holder seg "for gode" for loven som gjelder alle.

Du kan ikke akkurat klage over at de tar seg til rette når det gjør noe de har lov til. Enten du liker det eller ikke.

Skrevet

Syklister som sykler i grupper SKAL faktisk la det være plass til å kjøre inn mellom dem og det er det få som følger! Jævlig irriterende og aldri komme forbi. Syns faktisk politiet skulle hatt litt fokus på syklister...

Skrevet

Og så tror jeg at grunnen til syklister ikke alltid vet når de har vikeplikt for biler og andre, er at de aldri har lært det noen steder. Selv har jeg syklet veldig mye før jeg begynte med kjøretimer. Først da jeg leste teorien, lærte jeg et par viktige ting ang vikeplikt for syklister. Jeg kan skjønne dette irriterer bilister. Men det er også mye usaklig man skal hate syklister for. Hører om de som hater syklister så mye at de helst vil kjøre dem rett ned, at det er greit at det sykler én i veibanen, men ikke to i bredden... Som om det skulle være noen forskjell. En syklist har uansett rett på hele feltet.

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke akkurat klage over at de tar seg til rette når det gjør noe de har lov til. Enten du liker det eller ikke. Anonymous poster hash: 648ca...055

Hæ? Hva er det jeg klager over som de har lov til? Det eneste jeg klager over er at de tar seg til rette som det passer DEM, og ikke etter loven. Om de ikke følger loven, så gjør de jo noe ulovlig, og det er det jeg irriterer meg over!

Skrevet

Og så tror jeg at grunnen til syklister ikke alltid vet når de har vikeplikt for biler og andre, er at de aldri har lært det noen steder. Selv har jeg syklet veldig mye før jeg begynte med kjøretimer. Først da jeg leste teorien, lærte jeg et par viktige ting ang vikeplikt for syklister. Jeg kan skjønne dette irriterer bilister. Men det er også mye usaklig man skal hate syklister for. Hører om de som hater syklister så mye at de helst vil kjøre dem rett ned, at det er greit at det sykler én i veibanen, men ikke to i bredden... Som om det skulle være noen forskjell. En syklist har uansett rett på hele feltet. Anonymous poster hash: 648ca...055

Om man skal sykle i veibanen har man selv ansvar for å sette seg inn i hvilke regler som gjelder, akkurat som med bilister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...