Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jente22
Skrevet

I dag våknet jeg til mobilen som hadde 15 ubesvarte anrop, 5 meldinger, og 3 nye svar på mobilsvareren!

Jeg skrudde av lyden igår før jeg la meg, fordi jeg viste jeg måtte, ellers kom jeg bare til å bli vekket av lyden..

Saken er den at det er en fyr som er oppstanden til dette her. For å forklare kort, så traff jeg denne fyren for mange mnd siden, i fylla. Og han har vært på besøk noen ganger. Han bor ikke her, men er her ofte. Så hver gang han er her, så kommer han. Enten jeg vil eller ikke.

Jeg har sagt han ikke får komme, og skal slutte å ringe til meg midt på natten, men han hører ikke etter. Selv om jeg truer han med at han ikke får komme på besøk, så kan han prestere å komme likevel. Så står han å banker på døren, jeg har veranda.

Dette er værst når han drikker! Og da gir han seg ikke! Jeg prøver å ignorere han, men det virker ut som han blir enda mer pågående da!

Så blir han sur. På ene mobilsvareren idag kalte han meg møkkakjerring. På den andre satt han og snakket med kompisene, holdt en dialog. Om at hvorfor jeg måtte være så streng med å åpne musen min..ect.. Ja...han er helt syk!

Jeg hadde en samtale med han på nettet for noen få dager siden, der jeg fortalte ham akkurat hva jeg mente om han. At han ikke burde drikke, for han klarte ikke oppføre seg i fylla, og drev ¨å kom på besøk og ringte til meg natten lang. Jeg sa jeg ikke var intresert i å ha besøk av han. Det siste han sa var, greit! Du skal slippe å se meg mer!

Yess tenkte jeg, men han gir seg ikke!!

Sist gang han kom, så kjeppjagde jeg han med en gang, og stod å skrek på terrassen. Og da hadde jeg først sagt KLART OG TYDELIG IFRA om at jeg ikke ville ha besøk, og at jeg kom til å klikke om han kom på døren! Og så slengde jeg på røret! Det burde ikke være itvil om hva jeg sier! Men han tar det ikke til seg!

Han påstår at jeg må være glad i han, men det er jeg FAEN ikke. Det har jeg også sagt! Men han klarer ikke å forstå det!

Det er greit å snakke med han når han er edru, men ikke når han er full! Sist gang han var her gikk han naken rundt i huset på natten,og jeg bor med 5 andre studenter! Så stod han og sang høylytt på badet, og sprang ut på altanen naken!

Han ligger å holder meg våken hele natten, jeg har ting jeg skal ha gjort på dagen, så må sove! Jeg begynner å bli drittlei denne fyren! Og igår tok jeg ikke tlf en eneste gang, eller svarte på noen av mld hans. I dag fikk jeg mld der det stod "SORRY"....Han er jo en psykopat!

Men hva gjør man når han ikke respektere mine ønsker? Når jeg sier at det ikke passer at han kommer, at jeg ikke vil ha besøk, men han likevel dukker opp`?? Ja hva gjør jeg da??

Jeg har bestemt meg for å igorere han helt! Men han skal vel ut idag også....Han er truende til å dukke opp i natt! Men jeg er ikke intresert i det!

Nå er ikke jeg av den typen som liker å sette jord og himmel i bevegelse, men han er samboer og har 3 unger. Jeg spurte han engang om jeg måtte true med å ringe dama hans, men han bare blåste av det. Jeg har jo ikke lyst å gjøre det, eller jeg kommer ikke til å gjøre det!

Men hva annet kan jeg gjøre? Å si nei, hjelper ikke!

Noen ideer?? Jeg sitter med eksamen nå, og tiden nærmer seg for eksamenslesing. Derfor har jeg ikke tid til å drive å krangle og bli vekket om natten, eller i værstefall få han full på døren!... Men han er en dritt! Hadde jeg vist at han var en slik plageånd, hadde jeg aldri rotet med han den gangen i fylla... Jeg har rotet det fint til for meg selv, men burde det ikke være mulig å få bestemme selv over når man ønsker å ha besøk, og av hvem??

Jeg blir mer og mer pist off på ham.

En gang prøvde jeg meg på å si at jeg hadde hatt en annen fyr, og derfor i håp om at han ville kutte kontakten. Men nei...da var mobil svareren min oppfylt med skittkasting. Der de spilte sangen "lusushore med luksus leverpostei" så sa han at det var en sang om meg...

Selv er han samboer...dobeltmoralskt!

Han toler ikke å bli avvist, og jo mer jeg avviser han, jo mer teit blir han! MEn faen, ikke om jeg føyer meg! Jeg vil ikke ha noe mer med han å gjøre... Menn som ikke kan respektere meg når jeg sier nei, ja de er de som ligger lavest nede på listen min!!!

Dere her inne er så flinke til å gi gode råd, noen gode til meg`??

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg hadde ringt politiet og fått han fjernet fra stedet. Hadde helt klart byttet telefonnr til hemmelig nummer, for ellers er det jo enkelt for han å få det nye.

Deretter hadde jeg ringt damen hans og bedt henne holde gubben borte fra meg, for nok er nok.

Skrevet

neste gang, om han dukker opp så ring politiet. Det er ikke lov å trakasere og forfølge folk!

Skrevet

jepp.. ser madammen har svart samtidig som meg og jeg er så enig så enig

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg hadde ringt politiet og fått han fjernet fra stedet. Hadde helt klart byttet telefonnr til hemmelig nummer, for ellers er det jo enkelt for han å få det nye.

Deretter hadde jeg ringt damen hans og bedt henne holde gubben borte fra meg, for nok er nok.

Ja, men faen heller.... Tenk om han reiser, og så dukker politiet opp og det ikke er noen der? Det er ikke så morro å ringe etter politiet for å få fjernet en fyr... ER litt pingle der, og tar vel skylden inn over meg selv.

Jeg vet ikke om jeg hadde turt å ringe damens hans faktisk.

Man skal vel passe seg slik for slike menn? Han er jo helt syk i fylla.. så lurer på hva han hadde gjort om jeg hadde ringt dama,og hun hadde kastet han ut, og han ikke fikk se ungene så ofte. Da hadde vel han lagt all skyld på meg..

Er viktig å huske på at enkelte mennesker lager bare kvalme! Og jeg vil ikke forverre situasjonen....

Er det mulig å feks få politiet til å ringe og si at han skal ligge unna meg?? Eller er det bare i mer ekstreme tilfeller??

Takk for svaret ditt!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Du kan jo anmelde han for forfølgelse og trakassering om du ikke våger å ringe politiet. Men på den andre siden er det vel lettere å få noe til om du faktisk ringer politiet de gangen det hender. Det kan jo hende de klarer å komme tidsnok. Skulle de ikke gjøre det, er det jo ikke noe å bli flau over, for du kan jo ikke vite hvor lenge han holder på.

Men å ha det sånn som du har det, hadde jeg aldri orket. Da tror jeg heller jeg hadde flyttet.

Skrevet

Er enig med madammen. Ring politiet neste gang. Om de ikke rekker å komme før han har reist igjen, lar du ham vite at du har ringt politiet, og vil legge inn en anmeldelse dersom han ikke tar deg på alvor. Ta vare på sms'er, og loggfør alle anrop fra ham. Det kan være greit å ha ved en evt anmeldelse. Skal se du blir kvitt ham til slutt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Følger rådet fra siste innlegg. Loggfør alle anrop og sms, men vær så snill og vær forsiktig. Han virker rett og slett ikke helt i lodd, og har klart psykopatiske trekk. Ikke gjør noe som kan "trigge" ham, men skift mob. til hemmelig nummer og prøv å ligge lavt i terrenget. Og du skriver at du bor sammen med flere andre, de kan vel hjelpe deg med å få ham bort om han skulle dukke opp? Og ring politiet hvis du føler deg truet på noen måte. Du bør ringe dem hvis han kommer uanmeldt, eller spesielt hvis han kommer når du har bedt ham la være. Du kan anmelde for trakassering om ikke han gir seg!

Håper virkelig du klarer å løse disse flokene!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Fyren høres jo helt sinnsyk ut! :hoho::hoho:

Skrevet

Du kan like gjerne begynne å samle bevis mot fyren. Finne en måte å lagre sms'er og talemeldinger. Mulig telefonselskapet ditt kan hjelpe deg der. Får de du bor sammen med til å observere ham, så de kan vitne for deg i en evt. sak. Ringe politiet, spesielt hvis du har meldinger eller observasjoner fra venninner. Da vil vel politiet loggføre henvendelsen, og det er ikke bare du som må forklare hva som har skjedd, hvis han har stukket av før de dukker opp. Hvis han pleier å stå der lenge, så får du ringe med en gang han viser seg, så politiet har litt tid på seg.

Fyren er jo ikke helt stabil. Du kan prøve å dokumentere at du er fullstendig uinteressert også, slik at han ikke kan påstå at "Hun inviterte meg jo selv, og så vil hun ikke åpne!" hvis det kommer til avhør eller sak.

Vet ikke helt hva du bør gjøre i forhold til samboeren, det er nesten hennes og hans problem. Men hvis han ikke gir seg, så bør du nesten fortelle henne hva slags loco fyr hun er sammen med.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...