Gå til innhold

Antrekk på festival - meldt regn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på festival på lørdagskvelden og ser det er meldt 12 grader og regn hele fuckings dagen!

What to wear?!

Det holdes ute, litt i "skogen" og jeg kommer sikkert til å drikke meg passe snydens, men hadde jo lyst til å se litt kul ut også! :ler:

Så.. Fornuftige/kjedelige sko og jakke som tåler en trøkk, eller satse på Converse, jeans, skinnjakke og kanskje en tykk genser/skjerf/kul lue for å holde litt bedre på varmen? Andre forslag? Hva ville du hatt på deg?

Bring it! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gått i støvler og regnjakke + paraply.

Skrevet

Hm.. Jeg har ikke støvler, men jeg forsøker å kjøpe et par. Hva med støvler, jeans, tykk genser/lue/skjerf, skinnjakke og paraply? Regnjakkene mine gjør at jeg ser ut som jeg skal på fjelltur og jeg synes ikke det er noe kult. :snurt:

Skrevet

ull under, jeans, støvler eller sko som tåler masse vann og gjørme, vind -og vanntett jakke m/hette. Skjerf, votter og lue i bagen i beredskap. Pyton å fryse!

Paraply er fy-fy! Ta litt hensyn til andre , det er veldig lite stas å få spilene fra naboens paraply i øynene.....

Skrevet

Paraply i folkemengder er virkelig ikke å anbefale. Da er en gjennomsiktig regnponcho å foretrekke.

Hva slags festival skal du på?

Skrevet

Tror ikke det er lov å ta med seg paraply inn på festivalområder... Uansett er det sykt irriterende når noen skygger for scenen og opptar stor plass med en paraply. Jeg vil anbefale deg en regnponcho, genial oppfinnelse. Men du burde ha lue slik at du ikke blir våt i håret siden hetta på en regnponcho er ubrukelig. Når det gjelder skotøy, vil jeg si det kommer an på hvor konserten er. Ikke gøy med gjørmete Converse. Ellers ville jeg bare hatt på meg en passe tykk genser og jeans. Kanskje en skinnjakke over. Synes det alltid blir utrolig varmt på konsert spesielt hvis man skal danse og hoppe i tillegg :)

Skrevet

Vanntette gode sko, jeans, løs skjorte, skinnjakke og eventuelt et skjerf. Trekk på deg en "gjennomsiktig" regnponcho om det begynner å regne. Jeg synes vertfall at det er genialt! Da får du jo vist anntrekket ditt selv om det er stygt vær. :)

Anonymous poster hash: 28dbd...6d5
Skrevet

Tusen takk, dere! :)

Støvler og gjennomsiktig regnponcho er ordnet klart, så slenger jeg på jeans, ull på overkroppen, genser og en skinnjakke. Tar med lue og skjerf, tror jeg - er en skikkelig frysepinne! 12 grader er jo ikke så mye, og vi skal jo være ute en god del timer.

Om jeg tar med paraply blir den bare brukt når vi rusler i utkanten - ikke blant folkemengdene, men kanskje jeg bare dropper den, da.

Skrevet

Ullsokker i støvlene! Støvler er noe av det kaldeste fottøyet en kan bruke.

Gjest Badabing
Skrevet

Paraply må man ofte legge igjen utenfor festivalområdet og er ingen vits i å ta med. Resten hhøres bra ut. God festival! :)

Skrevet

Gummistøvler, minst et lag ull på hele kroppen, tjukkesokker, jeans (evt regnbukse over), ullgenser eller fleece (eller begge deler), skjerf, lue og votter.

Anonymous poster hash: 84a9c...01a
Skrevet

Ullundertøy, både bukse og genser! Mye fint fra Kari Traa som er kult å ha under andre klær.

Anonymous poster hash: acefb...90a
Skrevet

Takk for flere tips! :)

Nå er det meldt 0-0,6 mm regn, så da blir det kanskje ikke så mye regn å snakke om likevel? :vetikke:

Skrevet

Ville gått i støvler og regnjakke + paraply.

Samme her. :) Jeg skal også på en fest i morgen kveld og det er meldt regn, men heldigvis er vi inne, så slipper jeg støvlene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...