AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Jeg og kjæresten har vært sammen i ca tre år. Vi har lenge prøvd å bli gravide. Nå lykkes vi. Vi bor ikke sammen. Han viser heller ingen interesse om å bo sammen med meg i senere fremtid. Vi snakker så vidt på telefon. Hadde en krangel i forrige uke fordi han føler at jeg setter for mye press på han. Er det galt å prøve å stabilisere seg før barnet kommer? Jeg begynner å angre at jeg ble gravid. Trodde at dette skulle gjøre oss sterkere sammen og lage noe ut av kjærligheten vi hadde til hverandre. Anonymous poster hash: 29d92...b27
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 :facepalm; Er det mulig, sier jeg bare...Anonymous poster hash: 50ed0...109 9
Gjest Chloe87 Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Ok, hvis jeg forstår dette riktig: DERE har lenge prøvd å bli gravide og når du endelig blir gravid så backer han ut? Høres ut som litt av en kjernekar...
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 reagerer like mye på at dere har vært sammen i tre år, bor ikke sammen og så vidt har kontakt over telefon?.. men likevel har dere sammen prøvd å bli gravide i så lang tid? Hvor gamle er dere? Ja skjønner godt at du begynner å angre, men synes du har litt skylda selv faktisk og. Du burde jo ha plukket opp at noe skurra mtp omstendighetene før du ble gravid.. ja er det mulig, det sier jeg og. Men føler med deg. Anonymous poster hash: 30752...708 9
Gjest Marmot Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Et svangerskap er den desidert dårligste måten å prøve å redde et forhold på. 16
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Vi har ikke snakket noe særlig sammen siden sist krangel. (Forrige uke) Han ringte da to dager etter og ba om unnskyldning. Men saken har ikke blitt bedre. Vi hadde det generelt bra før jeg ble gravid. Og vi snakket om å bo sammen og sifte famile etc. Skjønner ikke hva som gikk galt.Anonymous poster hash: 29d92...b27
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Han er 33 og jeg 27.Anonymous poster hash: 29d92...b27
Gjest GetOverIt Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 ". Trodde at dette skulle gjøre oss sterkere sammen og lage noe ut av kjærligheten vi hadde til hverandre. " Er det seriøst mulig?
Gjest Chloe87 Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Men hvorfor ikke først og fremst flytte sammen og se hvordan det går før dere bestemmer dere for å få barn? Men nå er du jo uansett gravid så det er for sent å tenke på nå, men virker som han ikke hadde tenkt godt nok over dette og nå har fått kalde føtter.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 ". Trodde at dette skulle gjøre oss sterkere sammen og lage noe ut av kjærligheten vi hadde til hverandre. " Er det seriøst mulig? Tror det er helt vanlig å stifte familie når tp mennesker elsker hverandre. Leser du nøye nok så ble ting dårlig etter at svangerskapet fants sted.Anonymous poster hash: 29d92...b27
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 Dere må bare fortsette å komme med en moralsk pekefinger. Det hjelper så utrolig mye. 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #13 Skrevet 29. august 2013 Men hvorfor ikke først og fremst flytte sammen og se hvordan det går før dere bestemmer dere for å få barn? Men nå er du jo uansett gravid så det er for sent å tenke på nå, men virker som han ikke hadde tenkt godt nok over dette og nå har fått kalde føtter. Hva hadde du gjort i mitt tilfelle? Han var nok klar og tydelig at han ikke orker press fra meg.Anonymous poster hash: 29d92...b27
Gjest Chloe87 Skrevet 29. august 2013 #14 Skrevet 29. august 2013 Jeg hadde tatt en alvorsprat med han og sagt at vi var TO om dette. Han er 33, en voksen mann, ikke en guttunge.
OnlyGemini Skrevet 29. august 2013 #15 Skrevet 29. august 2013 Ok. Jeg synes dere har tatt ting i veldig feil rekkefølge, men gjort er gjort, og nå er det viktige å se fremover. I mange forhold så er både graviditeten og tiden etterpå en stor påkjenning for et forhold (for mange den største iløpet av livet). Graviditeten oppleves forskjellig for kvinner og menn (naturlig nok siden det er vi kvinner som er gravide), og mange menn synes det er skummelt. Skal dere få dette til å funke optimalt må dere snakke sammen! For for din del så trenger du vel å få mer avklart hva slags fremtid du/dere får? Nå har du ansvaret for en ny verdensborger om noen måneder, og da er det denne babyens ve og vel som bør ha førsteprioritet. Da er en forutsigbarhet greit å ha på plass. 3
Gjest GetOverIt Skrevet 29. august 2013 #16 Skrevet 29. august 2013 Tror det er helt vanlig å stifte familie når tp mennesker elsker hverandre. Leser du nøye nok så ble ting dårlig etter at svangerskapet fants sted.Anonymous poster hash: 29d92...b27 Jepp, det er vanlig å flytte sammen og stifte familie, i den rekkefølgen. Ikke bli gravid og tro "at det skulle gjøre oss sterkere sammen og lage noe ut av kjærligheten vi hadde til hverandre. " Beklager, men da er man passe naiv.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 29. august 2013 #17 Skrevet 29. august 2013 Dere må jo bare få snakket sammen om hvordan dette skal fungerer. Hvis han ikke er villig ti å flytte sammen, hvordan ser han for seg samværet med barnet f.eks. Og slike samtaler må jo tas ansikt til ansikt, det er jo helt håpløst å diskutere så viktige ting over telefon. 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 29. august 2013 #18 Skrevet 29. august 2013 (endret) Skjønner heller ikke helt at man har klart å være sammen i tre år uten å flytte sammen. Du må snakke mer med ham om hvordan han ser for seg at ting skal bli etter at barnet er født. Lykke til videre. Endret 29. august 2013 av Mrs. Random Nick
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #19 Skrevet 29. august 2013 Dere må jo bare få snakket sammen om hvordan dette skal fungerer. Hvis han ikke er villig ti å flytte sammen, hvordan ser han for seg samværet med barnet f.eks. Og slike samtaler må jo tas ansikt til ansikt, det er jo helt håpløst å diskutere så viktige ting over telefon. Han sier at barnet klarer seg. Og gir barn i Afrika som eksempel. Anonymous poster hash: 29d92...b27 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 29. august 2013 #20 Skrevet 29. august 2013 Han sier at barnet klarer seg. Og gir barn i Afrika som eksempel.Anonymous poster hash: 29d92...b27 Og dette er en mann du vil flytte med? Hadde jeg vært deg hadde jeg forberedt meg på en tilværelse som alenemamma. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå