AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Hei! Jeg vurderer om jeg for første gang i mitt liv skal dra på SPA. Er det noen som har vært på Farris Bad og vil dele sin erfaring med meg? Jeg klarer ikke helt å se hva de faktisk har der..? Er det 'kun' svømmebasseng, bastu og boblebad? Slik som på andre badesteder? Anonymous poster hash: 61436...165
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Jeg har vært der og vil ikke anbefale det. Syns det var utrolig dårlig til å være et velværehotell og servicen var elendig. Det var ikke varmekabler på badet, rommet var iskaldt, rommet var veldig mørkt og vanskelig å få nok lys, vannet i basseng og boblebad var veldig kaldt, menyen i restauranten var elendig... Kunne sikkert ramsa opp mer. Eneste som var bra var frokosten, sett bortifra at jeg fikk et råttent egg. Vil heller anbefale quality sitt spahotell i strømstad, det er FANTASTISK :DAnonymous poster hash: 9a23c...f5d
Cata Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Nja.... Det kommer an på hva du er der for. I motsetning til AB ...f5d så synes jeg selve badet på Farris Spa er et av de bedre jeg har vært i. De har basseng selvsagt. Det er ikke så stort så det kan faktisk være litt fullt der på en dag med mange mennesker, men "stilleavdelingen" deres synes jeg er flott. Hvis jeg husker rett så er der flere forskjellige dusjer med kaldt og varmt vann og forskjellige dusjdyser. De har et hvilerom, i mangel av noe bedre ord. Det er omtrent som en badstu men med mye lavere temperatur. Vanlig badstu har de selvsagt, og dampbadstu. Dessuten har de et basseng (er det mineralbassenget de kaller det tro) som har godt og varmt vann å sitte og slappe av i. Og kuldekulp (noe mindre avslappende ) Tror det skulle være alt, dvs. de har selvsagt boblebad også, men det tror jeg er ute sammen med det "store" bassenget. Er litt enig med AB hva angår servicen og rommene. Rommene er veldig standard og ikke spesielt store eller koselige. Man er nesten dømt til å sitte på senga for så vidt jeg husker var det ingen gode stoler på rommet. Vil ikke si at servicen er dårlig, men den er helt....på det jevne. Ble heller ikke spesielt imponert over maten da jeg var der. Bevares, den var ikke dårlig, men syntes nok særlig middagen var noe overpriset i forhold til det jeg faktisk fikk. Har litt blandede føleser overfor behandlingsavdelingen også. Har bare hatt en behandling der og den var i og for seg veldig bra, men hele behandlingsdelen var faktisk litt stressende. F.eks. var det ikke noe fredelig venteområde mens man sitter og venter på behandlingen. Man blir plassert på en benk som står ved en vegg og det er det liksom. Ikke noen avslappende stoler eller tilbud om vann eller litt frukt slik som jeg har sett på mange andre spa rundt om. Hele greia gav rett og slett litt samlebåndsfølelse. Min personlige favoritt så langt er spahotellet i Kragerø, om enn med forbehold om at det kan ha forandret seg. Det virker som om de har byttet eiere i det siste. Jeg var der mens det enda til hørte Qualitygruppen. Betjeningen var fantastisk hyggelig og serviceinnstilt, behandlingene bra og "venterommet" ved behandlingsavdelingen lunt og fredelig. Selve bassengdelen der er ikke så velutstyrt som hos Farris, men helt OK, med basseng av typen "svøm ut". Man går ned i bassenget inne i spaavdelingen, men kan svømme ut gjennom en dør og havne i et utendørsbasseng med flott utsikt over selve Kragerø. Rommene er lyse og trivelige. Lenestolen mangler der også, men de har i allfall en brukbar stol på selve rommet, ikke bare en krakk. God mat hadde de også. Sikler enda litt ved tanken på lørdagsbuffeten deres . Tror faktisk også jeg ville anbefalt Son Spa før Farris Bad. Son har også et veldig bra bassengområde med mange foreskjellige basseng med varmt og kaldt vann, dusjer av forskjellig art og avslapningsområder. "Selvspaingen" deres i den såkalte "Magic Circle" er fin, men sett av et par timer i så fall. Husker jeg bestilte en ryggmassasje der, men den var nok i kategorien "helt grei" for jeg kan ikke huske særlig mye av den. Betjeningen var også OK (med ett tydelig unntak, resepsjonisten som var på vakt da vi var der må ha hatt en dårlig dag - to dager på rad....)
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Cata: vi var der den dagen vi gifta oss så derfor den ENORME skuffelsen. Hadde det vært en vanlig dag hadde jeg ikke brydd meg like mye tror jeg. Føler hele bryllupskvelden ble ødelagt. Da vi var der så var det iallefall ganske kaldt vann i bassengene, de forventer jeg ikke at er kjempe varme, men når boblebadet holder en temperatur på 35-36C så reagerer jeg, de skal jo være gode og varme. Det hele ble en så kald opplevelse at vi ble syke etter en natt der. Kaldt i restauranten, kaldt på rommet, kaldt i vannet Jg syns maten i restauranten var god, men skuffende å kun få 2 retter å velge mellom. (Jeg er AB ovenfor her) Anonymous poster hash: 9a23c...f5d
LittDiva Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Jeg synes det var veldig ok der.var på den pakken som heter søndagsbalsam. Absolutt valuta for den drøye tusenlappen jeg betalte for 3 rettere og rom. Anbefaler også å være med på sauna gussen . Smidig inn og ut sjekk.nesten ikke folk på spa avdelingen på søndag / mandag. Skal definitivt tilbake. Annet tips er Yasuragi i nærheten av Stockholm . Himmel !!!
MissStiles Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Jeg var der for 2 år siden med 3 venninner. Synes hotellrommet var bra og var fornøyd med spa-behandlingen vi fikk men servicen på hotellet var ikke den beste. Vi klagde på så mye at vi til slutt slapp å betale for rommet. Da var vi fornøyd.
#Sunrise Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 (endret) vi sendte middagen i retur 3 ganger, og det gjorde de fleste andre borda også, vi hadde bestilt sjokolade på rommet, men det fikk vi ikke. rommene var små. men syntes bassengene var bra:) var sånn trim i bassenget og vi lærte faktisk og bruke en badstu:) Endret 29. august 2013 av Lillecarro
CathFoto Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Vi har vært der to ganger, første gangen var det helt fantastisk med nydelig mat, fantastisk frokost og flott rom. Men de klarte å trekke rom og spa-pakke to ganger fra kortet, brukte nesten to uker på å tilbakebetale og fikk ingen unnskyldning. Dette var i 2010. I sommer overnattet vi der av praktiske årsaker, da var rommet litt skittent, de spilte høy musikk ute som man hørte inn på rommet til 01.30. Frokosten var nok en gang veldig, veldig god.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Overpriset, kjedelige behandlinger (lite utvalg) og elendig service Anonymous poster hash: 397f8...1c4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 Farris bad? Er ikke det et veldig belastet sted etter at Rune Øygard tok den mindreårige elskerinnen sin med dit? Anonymous poster hash: 2747d...329 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #11 Skrevet 9. september 2013 Jeg har vært der flere ganger og har stort sett vært veldig fornøyd. Mineralspa med kildevannsgrotte, tepidarium (hvilerom), soft sauna (badstu med litt mer "levelig" temperatur), dampbad, kaldkulp, ulike dusjer og øvrige badstuer, samt utendørs boblebad. I bassenget er det ulike dyser for massasje og motstrøm, samt boblebad. Avslappende "varme" stoler, og kneipps metode. Enig i at venterommet før behandling kan være mer avslappende, men jeg vil anbefale å gå forbi skranken og inn til sittegruppene. Der står det gjerne fremme oppkuttet frukt, nøtter, te og vann, og er både bedre stoler og mer avslappende. Behandlerne kommer innom der for å hente deg til behandling. Har vært litt varierende kvalitet på behandlingene jeg har fått, var kjempefornøyd en gang, bestilte samme behandling neste gang og ble skuffet. Tidvis også litt preget av "samlebånd", savner kanskje at det er fokus på enda litt roligere overganger før og etter behandling. Frokosten er veldig god, og stort sett alltid vært heldige med middagen også. Noen unntak på middagsfronten, og tidvis lang tid mellom hver gang man blir sett av personalet. Rommene er ok, sengene gode. Men enig i at de kanskje kunne tatt en liten oppgradering av rommene og badene, enkelte rom føles ikke like "eksklusive" lenger etter å ha vært i bruk i flere år. Jeg har vært heldig og fått oppgradering flere ganger, og bare det å få utsikt utover havet eller mot stranden hjelper mye. En gang oppgradert til suite, det var en flott opplevelse. Men ikke noe man unner seg på vanlig budsjett... Konklusjon: Generelt godt fornøyd, og reiser nok tilbake i løpet av høsten. Anonymous poster hash: 251ec...398
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå