AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Er 8 x 2 tilstrekkelig antall repetisjoner, om målet kun er å bevare muskler (eller ihvertfall begrense tapet av dem så mye som mulig), når man ligger i kaloriunderskudd? Jeg gjør vanligvis 8 x 3 pr øvelse (gjør utfall, strake markløft og stående roing + iblant planken, triceps dip og push ups), men merker at nå som jeg ligger på 1300-1400 kalorier (er liten og er nødt til å ligge der om jeg skal klare å gå ned), sliter jeg med dette. Forsøker å trene styrke 3 ganger i uken, men fordi hver økt er såpass ubehagelig, merker jeg at det lett blir til at jeg dropper den ene, slik at det ender opp på 2... Anonymous poster hash: d2292...92d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Er det ikke bedre å spise såpass at du klarer styrkeøkten? Får du i deg nok proteiner, så kan du også ha et lavt kaloriunderskudd uten at det går helt i ball for deg. Jeg lever på ca 1300 kalorier om dagen, men prioriterer proteinrik mat. Og så spiser jeg så klart mye bedre de dagene jeg trener. Har ingen problemer med å fullføre både harde kardioøkter flere ganger i uka, pluss tre styrkeøkter. Og vekta går sakte men sikkert ned. Ser ingen vits å stresse med å senke vekta, når jeg kan senke vekta på en måte, som ikke sliter meg ut. Spiser godt en drøy time før trening og spiser dagens hovedmåltid rett etter trening. Anonymous poster hash: 417f0...a0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå