Gå til innhold

Tips til utesteder i Oslo (rock, metal)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg og broren min skal tilbringe en helg i Oslo (20.-22. september). Vi er veldig nysgjerrige på hvilke utesteder som finnes i Oslo med 18.-årsgrense, bortsett fra de typiske som The Scotsman. Vi trives stort sett ikke på klubber eller steder med typisk partymusikk. Jeg har forstått det slik at utelivet for oss som ikke har fylt 20 i Oslo er svært begrenset. Finnes det noe der ute med fokus på rock? Eventuelt live-musikk?

Anonymous poster hash: e2c6f...380
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De Villes Rockbar kan dere jo prøve :) Det ligger tjue meter ned ei sidegate i Karl Johan.

Endret av Hecubaa
Skrevet

jeg tror det er 20 år på devilles.
Men møllers finnes jo, men har hørt snakk om at de har endret profil. De var veldig metal/rockorienterte før i hvertfall. Det finnes ikke særlig mange utesteder for 18åringer i oslo desverre.

Skrevet

jeg tror det er 20 år på devilles.

Men møllers finnes jo, men har hørt snakk om at de har endret profil. De var veldig metal/rockorienterte før i hvertfall. Det finnes ikke særlig mange utesteder for 18åringer i oslo desverre.

Gikk forbi møllers for et par dager siden på dagtid og da så det ut som om det var full oppussing. Gulvet var revet opp og hele pakka.

Anonymous poster hash: 765e4...8b4

Skrevet

Takk for tips! Jeg får bare se meg rundt når jeg kommer til Oslo. Jeg har også den oppfattelsen av at det er vanskelig for 18-åringer å finne utesteder der, men sånn er det i mange andre byer også. Jeg vil helst unngå typiske klubber med fulle ungdom og folk som tørrjukker på deg hvor enn man går. Jeg var på John Dee under Øya-festivalen på noen av konsertene de hadde der. Pleier det å være bra der?

Anonymous poster hash: e2c6f...380
Skrevet

John Dee er et rent konsertsted.

Tror Fiasco, De Villes og Rock In har 20-årsgrense, mens Mono har 22-årsgrense og Kniven har 23-årsgrense (Scotsman har også 23-årsgrense, faktisk). Studenten har 18-årsgrense, men hvor mye rock man får der vet jeg ikke... For segmentet 18-19, i den grad det finnes noe som helst, er det listepop og klubbmusikk som gjelder, har jeg inntrykk av. Jeg hørte at Møllers har gjort trancedansested av seg også.

Utesteder vil jo helst ha spritbevilling fordi man tjener på det, det er bedre butikk enn å ha 18-årsgrense. Dessverre for de som ikke har fylt 20.

Hvis dere vil se et band live er det flere muligheter, sjekk hva Rockefeller/John Dee/Sentrum Scene og Parkteatret har å by på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...