AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Gutten min på 1,5 år klatrer på ALT, hele tiden. Har barnesikret alt som går an men sofaen er litt vanskelig å gjøre noe med. Er en stor hjørnesofa der den ene siden står ut i rommet. Han har allerede falt over ryggen tre ganger og falt ned fra armlenet med hodet først. Jeg er veldig konsekvent på at han ikke får klatre på ryggen eller armlenet, men hjelper ikke. Når jeg sier nei bare ler han og løper vilt oppi sofaen. Jeg går alltid bort og løfter han ut av sofaen, men han klatrer bare rett oppi igjen. Er det noen som har noen tips? Dette har pågått i mange mnd nå...Anonymous poster hash: c6fe2...21c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Bruk gaffatape og fest han fast i gulvet. Anonymous poster hash: 6d8f5...fe8 11
Silfen Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Det går over. Mini klatret opp bokhyllen, 14 mnd gammel og med gips fra tær til hofte.
Silfen Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Det går over. Mini klatret opp bokhyllen, 14 mnd gammel og med gips fra tær til hofte.
Missy1 Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Her er det også myye klatring og det gir seg ikke med det første her i hus. Hadde 6-8mnd som han klatra opp på tvbenken og hang på tven (som henger på veggen) O.o heldigvis slutta med det da. Har blitt en del knall og fall her, for ikke så lenge siden stupa han ned fra vinduskarmen
navnet Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Gi han en katteoppdragelse. Sprut han med vann hver gang han gjør det. Om ikke annet så blir ungen distrahert 3
navnet Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Gi han en katteoppdragelse. Sprut han med vann hver gang han gjør det. Om ikke annet så blir ungen distrahert
Miss moneypenny Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Er akkurat det samme her.. Han er en skikkelig rakker, kommer seg opp på kjøkkenbordet osv. Holder på å bli sprø!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 Dette visste du vel strengt tatt kom til å skje før du fikk unge. Anonymous poster hash: d033e...7ac
Silfen Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Mener du at alle barn gjør de samme tingene hele tiden? Jeg har bare hatt en klatrer. Hvordan skulle jeg vite på forhånd om det skulle skje? 1
pennywise Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 Vel, min er på samme alder og han klatrer på alt hele tiden han også, han demonterer alt i tillegg ...jeg fikset en barnehageplass og fikk meg en jobb istedet
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #12 Skrevet 30. august 2013 Kan du legge ned rygg putene på sofaen? Det gjør vi. Blir for høyt for henne å klatre da. Ligger nede alle plassene vi ikke sitter på. Problemet er å huske å legge de ned hver gang man skal en snartur på kjøkkenet osv, hvis vi glemmer det finner vi henne i sofaen når vi kommer tilbake Anonymous poster hash: 26877...e54 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #13 Skrevet 30. august 2013 Kan du legge ned rygg putene på sofaen? Det gjør vi. Blir for høyt for henne å klatre da. Ligger nede alle plassene vi ikke sitter på. Problemet er å huske å legge de ned hver gang man skal en snartur på kjøkkenet osv, hvis vi glemmer det finner vi henne i sofaen når vi kommer tilbake Anonymous poster hash: 26877...e54 Tror ikke det funker her. Putene er litt lave så blir mer som en trapp, hehe. Men tror jeg har funnet løsningen, igår ommøblerte vi og flyttet sofaen så den siden som er ut i rommet står mot en kjedelig vegg i stedet for mot kjøkkenet. Virker muligens som det ble litt mindre spennende da. Stua ser helt idiotisk ut nå, men det får være sånn en stund... Og til anonym som mente jeg burde vite at ungen skulle bli en klatrer? Hvordan i all verden skulle jeg vite det og hva har det med saken å gjøre? Ber om tips til å få han til å roe ned klatringen. Har en tre år eldre bror som aldri har vært sånn.Anonymous poster hash: c6fe2...21c
Gjest Maman Skrevet 30. august 2013 #14 Skrevet 30. august 2013 Min elsker også å klatre, og her har vi boltet fast alt av skjenker og hyller slik at ingenting faller over henne. Alt som kan bli ødelagt har vi flyttet, og åpenbare farer (som der hun kunne klatre fra en hylle til en annen og så plutselig være to meter over gulvet) har vi ommøblert på. Så nå er leiligheten forholdsvis trygg. Faller hun ned, så...ja, da får hun litt lærdom i det. Har aldri falt meg inn å stoppe henne i klatringen (det er grenser såklart men), det er jo bra for motorikken og å forsøke å stoppe henne er jo nyttesløst.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #15 Skrevet 30. august 2013 Min elsker også å klatre, og her har vi boltet fast alt av skjenker og hyller slik at ingenting faller over henne. Alt som kan bli ødelagt har vi flyttet, og åpenbare farer (som der hun kunne klatre fra en hylle til en annen og så plutselig være to meter over gulvet) har vi ommøblert på. Så nå er leiligheten forholdsvis trygg. Faller hun ned, så...ja, da får hun litt lærdom i det. Har aldri falt meg inn å stoppe henne i klatringen (det er grenser såklart men), det er jo bra for motorikken og å forsøke å stoppe henne er jo nyttesløst. Er delvis enig. Vi har latt han klatre på tv-benken og andre lave møbler. Ute klatrer han på alt på som er og han er veldig flink. Men akkurat sofaen synes jeg er litt skummel. Kan jo gå ganske ille om han lander på hodet. Han henger ofte over ryggen på sofaen eller setter seg med rumpa ytterst på armlenet..Anonymous poster hash: c6fe2...21c
Gjest Magdalene Skrevet 30. august 2013 #16 Skrevet 30. august 2013 Min elsker også å klatre, og her har vi boltet fast alt av skjenker og hyller slik at ingenting faller over henne. Alt som kan bli ødelagt har vi flyttet, og åpenbare farer (som der hun kunne klatre fra en hylle til en annen og så plutselig være to meter over gulvet) har vi ommøblert på. Så nå er leiligheten forholdsvis trygg. Faller hun ned, så...ja, da får hun litt lærdom i det. Har aldri falt meg inn å stoppe henne i klatringen (det er grenser såklart men), det er jo bra for motorikken og å forsøke å stoppe henne er jo nyttesløst. Mine barn får ikke klatre i møblene. Slik er det bare. Vi har hatt en klatrer, og nå ser det ut til at nr to blir likedan. Om de prøvde/prøver å klatre på møblene blir de tatt ned med en gang. Klatrestativ er det på lekeplassen.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #17 Skrevet 30. august 2013 Mener du at alle barn gjør de samme tingene hele tiden? Jeg har bare hatt en klatrer. Hvordan skulle jeg vite på forhånd om det skulle skje? Fordi de fleste unger klatrer i ting. Så da får man forvente at det skal skje og heller være glad om det ikke skjer. Anonymous poster hash: d033e...7ac
Silfen Skrevet 30. august 2013 #18 Skrevet 30. august 2013 Fordi de fleste unger klatrer i ting. Så da får man forvente at det skal skje og heller være glad om det ikke skjer. Anonymous poster hash: d033e...7ac De fleste? Prosentmessig har kun 33 % av mine klatret. Hvordan blir det de fleste?
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #19 Skrevet 30. august 2013 Rart at min er den eneste i gata og den eneste av 6 søskenbarn som er sånn. I barnehagen er det han og en gutt til som klatrer rundt som aper. Tror ikke helt på at de fleste klatrer.Anonymous poster hash: c6fe2...21c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #20 Skrevet 30. august 2013 De fleste? Prosentmessig har kun 33 % av mine klatret. Hvordan blir det de fleste? Jaha? Så din erfaring er den eneste i verden som teller? Anonymous poster hash: d033e...7ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå