pusefrøken Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Jenta mi skal ha sitt første barneselskap snart, og jeg lurte på når det er vanlig å levere ut invitasjon til barna i barnehagen? Jeg tenkte å levere ut på en mandag, og så feire lørdag. da er det fem dager på forhånd.. er det greit?
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 En ukes tid, som du tenker, er god nok tid mener nå jeg.
Silfen Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Ikke mindre enn tre dager iallfall. En liten uke høres bra ut.
pusefrøken Skrevet 29. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2013 For hvis det blir for lang tid i forveien, så glemmer vel unger av det? Tenker at det er lettere å huske på og glede seg til selskap når de mer skjønner at det ikke er så lenge til
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Guttungen hadde sin første bursdag med barnehagebarn nettopp. Jeg leverte ut på mandagen, og feiret søndagen. Mine eldre barn har fått 2-3 dager i forkant. Noen ganger har jeg opplevd dagen før, og det synes jeg blir knapt og stress. med tanke på gave iallfall Anonymous poster hash: e3cfb...b45
siebaeo Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Off topic; men skal du invitere hele avdelingen? Hvis ikke ville jeg ikke levert invitasjonene i barnehagen. Det er så innmari kjipt for de som ikke blir invitert.. (Beklager hvis jeg påpeker noe som er selvfølgelig for deg, TS. Tenkte som så at hvis jeg i verste fall gjør det er jo alt egentlig bra! ) 1
ViljaH Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Off topic; men skal du invitere hele avdelingen? Hvis ikke ville jeg ikke levert invitasjonene i barnehagen. Det er så innmari kjipt for de som ikke blir invitert.. (Beklager hvis jeg påpeker noe som er selvfølgelig for deg, TS. Tenkte som så at hvis jeg i verste fall gjør det er jo alt egentlig bra! ) Det er greit å dele ut uten å invitere hele avdelingen, sålenge man har barnehagens struktur bak gjestelisten. Alle jentene, alle på samme årsklubb, alle guttene i årsklubben. Det er ikke greit å invitere 7 av 8 gutter, osv.
siebaeo Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Det er greit å dele ut uten å invitere hele avdelingen, sålenge man har barnehagens struktur bak gjestelisten. Alle jentene, alle på samme årsklubb, alle guttene i årsklubben. Det er ikke greit å invitere 7 av 8 gutter, osv. Hvis du tror alle barna forstår det så.. Jeg er ikke så sikker. Jeg ville gjort et veldig lite nummer ut av det i alle fall. 3
ViljaH Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 Hvis du tror alle barna forstår det så.. Jeg er ikke så sikker. Jeg ville gjort et veldig lite nummer ut av det i alle fall. De ansatte kan forklare. "Det var Røyskattene som var invitert i bursdag hos Anders". Det er ikke vanlig å invitere hele avdelingen, mer vanlig å gjøre et utvalg basert på kjønn og årsklubb. Ungene skjønner dette, sålenge det er flere likedanne som ikke er invitert.
Gjest Ozelot Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Bare så det er sagt, så håper jeg at du har tenkt til å invitere hele klassen eller hva det heter. Hvis ikke, ikke gi ut kort bare til dem du har tenkt å be foran de du ikke skal invitere. Lillesøsteren min og ei venninne var de eneste i klassen som ikke ble invitert til et selskap, og det foran hele klassen ... veldig hyggelig.
pusefrøken Skrevet 29. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 29. august 2013 (endret) Off topic; men skal du invitere hele avdelingen? Hvis ikke ville jeg ikke levert invitasjonene i barnehagen. Det er så innmari kjipt for de som ikke blir invitert.. (Beklager hvis jeg påpeker noe som er selvfølgelig for deg, TS. Tenkte som så at hvis jeg i verste fall gjør det er jo alt egentlig bra! ) Ja, alle barna på avdelingen blir invitert (Når hun begynner på skolen, da blir det nok bare jentene i klassen, men i barnehagen blir alle inkludert) Endret 29. august 2013 av pusefrøken 2
pusefrøken Skrevet 29. august 2013 Forfatter #12 Skrevet 29. august 2013 De ansatte kan forklare. "Det var Røyskattene som var invitert i bursdag hos Anders". Det er ikke vanlig å invitere hele avdelingen, mer vanlig å gjøre et utvalg basert på kjønn og årsklubb. Ungene skjønner dette, sålenge det er flere likedanne som ikke er invitert. Er ikke lett for en treåring/ fireåring som leker mye med en et barn som er fem for eksempel, å ikke bli invitert i bursdagen til vennen sin :/ så jeg syns at i barnehagen bør alle barn på samme avdeling bli inkludert 4
ViljaH Skrevet 30. august 2013 #13 Skrevet 30. august 2013 Er ikke lett for en treåring/ fireåring som leker mye med en et barn som er fem for eksempel, å ikke bli invitert i bursdagen til vennen sin :/ så jeg syns at i barnehagen bør alle barn på samme avdeling bli inkludert Det er 20 barn! Få har plass til det. Man kan ta med to årsklubber hvis barnet leker med flere i begge. Skrelle vekk en årsklubb eller to som barnet ikke leker med. Det er ikke noe høytidelig invitasjon i hånda "du får komme, du ikke" heller. Invitasjonene puttet vi i hyllene til barna, poden vår var ikke orientert da vi ikke ville ha noe snakkis rundt hvem som var invitert. Ingen problem. Vi inviterte et par barn vi aldri hadde møtt, nye barn i årsklubben, ville vært ufint å utelate dem.
yxnyx Skrevet 30. august 2013 #14 Skrevet 30. august 2013 Vi har invitert bare guttene, eller bare jentene. Tror og håper at det er forståelig for barnehagebarna.
hjärterdam Skrevet 30. august 2013 #15 Skrevet 30. august 2013 Vi leverer ut enten fredagen før (altså litt over en uke i forveien), eller mandagen. Har aldri levert invitasjoner i barnehagen da jeg synes det er en uting om man ikke inviterer alle. Hverken jeg selv eller min sønn har blitt utelatt noen gang, så det ligger ikke noe personlig bak, men alle han inviterer bor i maks 5-600 meter fra barnehagen og nå skolen hans, så da kan vi like gjerne ta en kveldstur og levere dem.
pusefrøken Skrevet 30. august 2013 Forfatter #16 Skrevet 30. august 2013 Det er 20 barn! Få har plass til det. Man kan ta med to årsklubber hvis barnet leker med flere i begge. Skrelle vekk en årsklubb eller to som barnet ikke leker med. Det er ikke noe høytidelig invitasjon i hånda "du får komme, du ikke" heller. Invitasjonene puttet vi i hyllene til barna, poden vår var ikke orientert da vi ikke ville ha noe snakkis rundt hvem som var invitert. Ingen problem. Vi inviterte et par barn vi aldri hadde møtt, nye barn i årsklubben, ville vært ufint å utelate dem. "min" avdeling er også ca 20, men regner med ikke alle kommer. Syns det er litt viktig at foreldrene i barnehagen vet om hvordan det er vanlig å feire bursdager til hverandre, slik at det ikke blir forskjellig i hvert fall Er det vanlig med slike klubber i din barnehage, så er jo barna vant med det så det er jo greit Men jeg er ikke vant med det, så derfor blir det litt rart for meg Men så lenge det er klare "regler" og ingen blir utelatt, så er det bra!
Gjest Magdalene Skrevet 30. august 2013 #17 Skrevet 30. august 2013 Er ikke lett for en treåring/ fireåring som leker mye med en et barn som er fem for eksempel, å ikke bli invitert i bursdagen til vennen sin :/ så jeg syns at i barnehagen bør alle barn på samme avdeling bli inkludert Ikke vært noe problem å forklare for min fireåring hvertfall. Og har heller ikke hørt at det har vært noe problem i resten av bhg.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #18 Skrevet 30. august 2013 Det er ikke unormalt å be kun årskull. Men mi jente var i en barnehage 1 år (fikk ho endelig siste året før skolestart, da var det dårlig dekning i kommuna) Hun gikk på ei ren årskullgruppe. Jeg skulle hente henne, og så kom ei jente bortil henne, du må få invitasjon til bursdagen min. Og vi gikk bort til ansatte som hadde oppdraget å dele ut ettersom ungene ble hentet. For så å si, nei det er ingen invitasjon til "Maria" her. Jeg kjente hjerte mitt blødde!! Der mi andre jente gikk (barnehage i samme skolekrets) der hadde de regel at alle eller ingen. Vist ikke så måtte de gi innbydelsene privat! Og på skolene her så har de den regelen at enten alle i klassa eller alle jentene/guttene skal inviteres så ingen blit utelatt. Veldig god regel. Jenta mi ble bare invitert i 1 bursdag i den barnahagen, så jeg brydde meg ikke om å ha selskap da hun fylte år det barnehage året. Hadde heldigvis flere venninner med barn på samme alder, så barneselskap hadde hun. Men sårt når barn blir utelatt, og iallefall når bursdagsbarnet selv trudde hun var invitert og sa hun skulle få innbydelse. Synes ikke noe om at ansatte tok oppdraget å dele ut, når ikke alle var inviterte. Anonymous poster hash: e3cfb...b45
ViljaH Skrevet 30. august 2013 #19 Skrevet 30. august 2013 Enig med deg over, feil at ansatte delte ut nærmest seremonisk, og feil at noen barn ble utelatt. I vår bhg er det mest vanlig å invitere årsklubbene, evt jentene/gutta i årsklubbene. Bare 1 av 20 barn har invitert hele avdelingen. Mitt barn har ellers vært invitert til barna i sin årsklubb. Tror alle foreldrene synes det er nydelig å ha bare 6-7 barn i småtassbursdag. Flere har invitert par-tre venner fra nabolaget i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå