Gå til innhold

Har du flagg?


monja

Har du flagg?  

1 stemme

  1. 1. Har du flagg?

    • Ja, flaggstang
      3
    • Ja, balkongflagg
      22
    • Ja, både stang og balkonflagg
      2
    • Nei, men vil ha flaggstang/balkongflagg
      12
    • Nei, og klarer meg fint uten.....
      12


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg to småflagg som jeg skal stikke i blomsterkassene på 17. mai.

Det er første året jeg ikke bor i kjeller/sokkel på 17.mai, så nå skal jeg virkelig ha alt som er mulig å ha til uteplassen!!! På min lille balkong! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste jeg ser er at flagget blir heist opp etter at personen er i jorda!

Jeg synes flagget skal være kun på halv stang i forbindelse med begravelser (og slik er også tradisjonen i bygda jeg kommer fra)

Elles bor jeg i dag i leid kjellerleilighet og flaggproblematikken er derfor ikke aktuell for meg..

Etter begravelsen skal flagget til topps, for da går man fra sorg til glede. Da skal man minnes den døde med glede, og hedre denne peronen med å heise flagget. (Det lærte iallefall vi når jeg gikk på speideren :wink: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har balkongflagg, men tror jammen at "noen" har glemt å skru opp festet igjen etter at denne "noen" gjorde endel forbedringer på verandaen i fjor sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har balkongflagg som er helt nytt og fulgte med huset (som overhodet ikke er helt nytt) da vi kjøpte i fjor. Regner med at vi debuterer som balkongflaggere til 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fulgte med balkongflagg til huset vi leier, så vi skal flagge 17. mai!

Hjemme der jeg er vokst opp er det flaggstang. Bestefar, faren min og jeg pleide å heise flagget sammen om morningen.

I tillegg har jeg heist flagget utenfor kirke og herredshus i hjemkommunen min på 17. mai mang en gang i tillegg til aldershjemmet i kommunen. Jeg var speider i mange år, og dette var speidern sin oppgave i kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har balkongflagg.

Min kjære har pratet om at han har lyst på flaggstang, men det nekter jeg på. Jeg mener at dersom man har flaggstang, har man også et ansvar for å flagge etter flaggreglene, og jeg vil ikke binde meg opp til å være hjemme alle flaggdager. Jada, man kan ha vimpel, men jeg synes det er litt stusselig jeg da, hvis det henger vimpel og ikke flagg oppe på 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...