Gå til innhold

Har du flagg?

monja

Har du flagg?  

1 stemme

1. 1. Har du flagg?

• Ja, flaggstang
      3
    • Ja, balkongflagg
      22
    • Ja, både stang og balkonflagg
      2
    • Nei, men vil ha flaggstang/balkongflagg
      12
    • Nei, og klarer meg fint uten.....
      12

Anbefalte innlegg

Her som jeg bor har de aller fleste enten flaggstang eller balkongflagg eller begge deler. Har du?

Selv har vi foreløpig bare balkongflagg, men flaggstang er underveis :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vi har ingen type flagg og tror ikke jeg hadde giddet heise det om vi hadde hatt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date= vi har ingen type flagg og tror ikke jeg hadde giddet heise det om vi hadde hatt heller.

:Nikke: Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å sette ut to små, vanlige flagg forran inngangen vår.

Huset vårt er egentlig ikke så synlig fra veien og vi kommer neppe til å skaffe oss store flagg. Flaggene vi har stikker vi ned i blomsterkassene eller i en krukke vi har hengende på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Balkongflagg som vi taper fast. Ble kjempeglad da jeg fikk farmors gamle flagg, har hatt dårlig samvittighet på 17 mai når vi ikke hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i en kjellerleilighet så her er det ikke mulighet for flagg..

Men når jeg bygger hus vil jeg ha en flaggstang- syns det er kjempepent jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Om man har flaggstang er det viktig å bruke den. Og om man har vimpel må man for guds skyld kjøpe nye når den er slitt og solbleket. Noe annet er en skam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har balkongflagg. Bor i rekkehus og alle naboene har balkongflagg på samme side. Kjempefint på 17. mai... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp solgt en 9 meter lang flaggstang som fulgte med eiendommen når vi kjøpte den vi, så nei vi har ikke flagg. Ikke særlig stas å flagge med dansk flagg heller da... Hadde jeg bodd i Norge kunne jeg kanskje ha funnet på å ha et balkongflagg. Jeg har et lite norsk flagg her da, som jeg brukte i 17. mai tog når jeg var liten. :nostalgi-smiley:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har balkong flagg. Det var noe av det første jeg monterte på huset når vi flyttet inn da det var nytt, stod på lista rett etter gardiner. Jeg syns flagg er viktig, jeg elsker nasjonalromantikk og syns flagget vårt er det vakreste i verden. Jeg har masse små flagg som jeg setter opp ute til bursdager og 17. mai, og ønsker meg så inderlig en flaggstang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Leier ei leilighet uten noen mulighet til å ha flagg noe sted, så vi har bar disse små "håndflaggene" da, som jeg tar med til byen 17. mai.

Men en gang.... så håper jeg å ha plass til et stort flagg!

Det er viktig å bruke det, når man har flagg. tomme flaggstenger på 17. mai, og på andre offentlige flaggdager, det ser rett og slett trist ut....

Selv om mine foreldre heller ikke har flaggstang er jeg opplært i flagg-skikk likevel. Morfar har flaggstag, og respekt for flagget. Det SKAL ikke opp halv ni dersom det var halv ni du tilfedligvis våkna, skal flagget opp åtte, så SKAL det opp åtte, jeg synes det er trist å se hvor mange som heiser flagget en time eller to, eller tre, for sent... Gidder man ikke stå opp i tide, så dropp flaggstanga da. (Det ER tross alt lov å krabbe tilbake i senga etter at flagget er heiset til topps...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Seriøst, er det virkelig så forferdelig hvis man heiser flagget halv ni istedet for åtte??? Jeg er godt klar over at tradisjon og "regler" sier at flagg skal heises klokken 8, men å ta det bokstavelig da? Det er kanskje bare meg som ikke er så opptatt av å følge tradisjoner og "regler" til punkt og prikke? Har aldri hatt flaggstang heller da, og vil ikke ha det heller.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke flaggstang eller varandaflagg men skulle gjerne hatt det.. Får se hvordan det blir en gang i fremtiden når vi kjøper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama
Seriøst' date=' er det virkelig så forferdelig hvis man heiser flagget halv ni istedet for åtte??? Jeg er godt klar over at tradisjon og "regler" sier at flagg skal heises klokken 8, men å ta det [b']så bokstavelig da? Det er kanskje bare meg som ikke er så opptatt av å følge tradisjoner og "regler" til punkt og prikke? Har aldri hatt flaggstang heller da, og vil ikke ha det heller.

Jennifer

Like bra du ikke vil ha flagg da, dersom du ikke liekr å følge flagg-rgler.

For meg er det i alle fall ikke noe jeg anser som bra å heise flagget halv ni, og slett ikke ti. Men det skjer det ja, det gjør det. Av folk som altså ikke bryr seg om reglene.

Jeg har respekt for flagget jeg, som tydeigvis en av få i min generasjon. Flagget skal opp når flagget skal opp, og flagget skal ned når flagget skal ned. Gidder man ikke det, ja da synes ikke jeg man burde flagge i det hele tatt. Balkongflag er utmerket for de som bare vil flagge når det selv passer dem, og ikke andre flaggdager, for da synes det liksom ikke at du ikke flagger den dagen.

Uansett, balkongflagget mine foreldre har puttes på plass når det skal, og tas ned når det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...