Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan komme seg unna sånne folk? Har en nabo som til stadighet spør hvor jeg skal når jeg er på vei ut, hva jeg har handlet hvis jeg har med meg bærepose fra butikken, hva jeg gjør på dagtid også videre.

Hva svarer jeg den frekke kjerringa? Jeg vil ikke havne i nabokonflikt så hvordan kutter jeg av samtalen med personen uten å virke fiendtlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud, det må være nabokjerringa her du snakker om. Jeg har fått angst for å gå ut døra på grunn av henne. Har ikke turt å gå ut igår og idag selv om jeg har kjempe behov for det og lyst. Jeg anbefaler deg å smile pent og gå videre. Du kan si du har dårlig tid, må inn med matvarene eller bare si at det ikke passer å snakke om ditt liv lengre.

Jeg ble lurt av min nabo, hun var kjempe snill først. Men nå står hun oppi ansiktet mitt når vi møtes på gangen eller steller seg i midten av trappen så jeg nesten ikke kommet forbi med matvarer for at jeg skal brette ut mine problemer og mitt liv for henne og alle som er på gangen.

Skrevet

Har sagt til henne at jeg må videre osv når hun spør,men hun sjenerer seg ikke og er like påtrengende hver gang jeg møter på henne.

Skrevet

Bare snu alle spørsmålene over til henne isteden for å svare. Spør hun om du skal ut så kan du jo si ja også spørre om hun ikke skal ut.

• Liker 1
Skrevet

Har sagt til henne at jeg må videre osv når hun spør,men hun sjenerer seg ikke og er like påtrengende hver gang jeg møter på henne.

Lat som om du er opptatt i mobiltelefonen hver gang du møter henne :)

Snakk i vei med telefonen på øret (lat som om du snakker med noen, og gjerne en "viktig samtale") og vift henne vekk.

Skrevet

Takk for gode råd. Skal prøves.

Jeg bare lurer litt angående å snu spørsmålene tilbake til henne, det virker smart, men jeg er litt redd for at det skal slå tilbake i form av at hun fortsetter samtalen i det uendelige. Hun er slu og jeg er ikke god på smalltalk. Er redd jeg skal vikle meg inn i samtalen og at hun får overtaket på meg .

Skrevet

Takk for gode råd. Skal prøves.

Jeg bare lurer litt angående å snu spørsmålene tilbake til henne, det virker smart, men jeg er litt redd for at det skal slå tilbake i form av at hun fortsetter samtalen i det uendelige. Hun er slu og jeg er ikke god på smalltalk. Er redd jeg skal vikle meg inn i samtalen og at hun får overtaket på meg .

Jeg jobber på institusjon med en pasient som høres litt lik ut. Og til h*n svarer vi alltid "ikke noe spesielt" (hva har du spist/handlet/hva skal du) eller "lite nytt her ja, men nå må jeg videre, hadet!".

Det blir jo litt annerledes med en pasient som må beskyttes mot for mye informasjon om alt mulig, men jeg mistenker at folk som spør og graver i slike ting egentlig ikke føler seg "mettet" på informasjon dersom du tar deg tid til å faktisk svare på spørsmålene..

Anonymous poster hash: 2a305...303

• Liker 2
Skrevet

Ts, er hun i Bergen?

Jeg har akkurat en slik nabo jeg også! Hun er veldig smiskende og hyggelig til å begynne med og har tusen spørmål om veldig private ting....!!

Jeg lurer også på hva jeg skal si neste gang hun spør om ting :bond:

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Kan du ikke bare gå forbi uten å si noenting? Total ignorering.

Endret av Mortem
Skrevet

Kan du ikke bare gå forbi uten å si noenting? Total ignorering.

Jo,det er jo det jeg vil, men hva gjør jeg dersom hun blir provosert og f.eks sier "hvorfor svarer du ikke når jeg hilser" osv. Hun er ikke typen som virker konfliktsky.

Gjest badeand1
Skrevet

Jo,det er jo det jeg vil, men hva gjør jeg dersom hun blir provosert og f.eks sier "hvorfor svarer du ikke når jeg hilser" osv. Hun er ikke typen som virker konfliktsky.

Fordi du bryr deg med alt hadde jeg svart da. :P Du kan jo si noe sånt som "jeg er lei av spørsmålene dine og det frister ikke å hilse på deg pga det" eller noe sånt.

Skrevet

Jeg ville smilt, svart "ikke noe spesielt", "bare en tur ut" og lignende svadasvar mens jeg gikk besluttsomt mot målet og ut av syne. Vi har også en spørresyk nabo, jeg tror hun er dypt ensom og vil ikke gjøre henne no vondt. Men jeg tar meg sjeldent tid til å prate noe særlig, og svarer mest ja og tja ;)

• Liker 1
Skrevet

Svar noe svada, mens du fortsetter å gå. Ikke stopp opp for da inviterer du til flere spørsmål.

Anonymous poster hash: 28497...f83

Skrevet

Nysgjerrige folk er en plage.

Det beste må vel bare være å si at du har dårlig tid.

Svar ihvertfall ikke på noe spørsmål.

Skrevet

Har en sånn nabo jeg også. Det er så stress å treffe på h#n i trappen. Jeg aner ikke hva jeg skal si neste gang det blir en episode.

Skrevet

Bare ignorer henne og gå din vei uten å svare eller noe.

Skrevet

Har akkurat en sånn nabo jeg også, opprettet en tråd her for ikke lenge siden for å søke råd. Mitt beste tips, som delvis funker er å ikke stoppe opp men gå videre mens du svarer litt vagt på det hun spør om. Trenger ikke være frekk eller noe, hver hyggelig men bestemt på å gå videre, gjøre dine ting osv. Vet det er veldig vanskelig, men hun skjønner ikke annet (sannsynligvis). Det gjør iallefall til at jeg ikke benytter uteplassen her noe særlig på grunn av det nysgjerrige kveget.

Anonymous poster hash: bcaa0...2b8
Skrevet

Jeg har en sånn nabodame jeg også. Ekstremt slarvete og nysgjerrig. Hun var ofte å ringte på døra vår bare for å høre om vi hadde hørt siste nytt på bygget.

Vi løste det ved å ikke åpne døra om hun ringte på. Kunne se hvem som var på døra ved å kikke ut av et vindu uten å bli sett selv.

Og vi sluttet å stå å småprate med henne. Hun er av den typen som spør og graver om alt. Jeg bare svarer kort uten å gi henne noe mer informasjon. F.eks. hvis hun spør hvordan vi har hatt det i ferien så svarer jeg bare "fint eller bra" og går inn eller går til bussen eller bilen og setter meg inn.

Hilser høflig hver gang jeg ser henne, men gir henne ikke noe anledning til å prate så mye. Hun mistet fort interessen for oss etterhvert som hun skjønte at hun ikke kom til å få noe informasjon ut av oss.

Skrevet

Åh gud det høres ut som naboen min. Hun er et sant mareritt. Det finnes nok minst en sånn i alle nabolag, har jeg funnet ut - men min er ekstremt slitsom og eier ikke skam overhodet. Skal ikke engang begynne å ramse opp alt hun finner på å si og gjøre.

Har hatt mange falske mobilsamtaler og rekke bussen-løp, men det som hjalp var da jeg begynte å svare "hemmelig". Ville bare se hva som skjedde, tenkte først at hun bare kom til å bli enda mer nysgjerrig og mase enda mer, men nei, hun ble forfjamset og sluttet å grave. Jeg er antakelig offisielt stemplet som "hun derre raringen" i nabolaget nå, men det lever jeg fint med :) Jeg plager ingen, og hun plager ikke lenger meg. Muligens gjør jeg henne litt engstelig bare.. :fnise:

Anonymous poster hash: de892...72c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...