AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Har ei venninne som virkelig har dolket meg i ryggen, jeg fortalte henne noe veldig personlig om meg for litt over 4 år siden, hun lovet meg at det ikke skulle komme ut for ingen i familien min vet om det. Men for drøy 2 Mnd siden begynte ho å gå rundt å snakke om dette på fest, til mine venner og til folk jeg ikke kjenner engang! Dette er personlige problemer som har plaget meg lenge men hadde klart og legge det bak meg til nå, jeg klarer virkelig ikke å slutte å tenke på hva ho har gjort og hvor mye ho har sviktet meg! Virker heller ikke som ho angrer seg! Noe ide på hva jeg kan gjøre for å glemme?? Anonymous poster hash: 6c6a1...252
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 var hun full? viser hun ingen anger? jeg har gjort mye dumt i fylla, men nesten alltid fått tilgivelse aner ikke alvorlighetsgraden av problemet ditt da
Cookiemonster Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Snakk med henne ! Spør hvorfor hun har fortalt det, og at du ser på det som ett svik..
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Dette er det jeg kategoriserer som en "dealbreaker" i vennskap. Det er få ting som virkelig går over streken for min del, men å plappre om noe som er sagt innefor streng hemmelighet er å gå for langt. Det spørs hva du vil glemme. Glemme at hun sviktet deg eller glemme at andre nå vet din hemmelighet. Dersom dette er en hemmelighet som kommer til å få konsekvenser for ditt liv eller rykte i hverdagen, så er det jo ikke så lett å glemme det. Spørsmålet er vel heller om du vil glemme dette ? Da kan du jo i fremtiden finne på å betro deg til samme menneske en gang til og hun har vel bevist at selv om du skulle være villig til å tilgi henne og bevare vennskapet, så er hun ikke verdig din tillit.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 glemme? Nei vet du hva, dette hadde ikke lenger vært en venn for meg. Venner gjør ikke sånt, og dette er ikke noe du skal glemme. Ha nok respekt for deg selv, jente! Anonymous poster hash: 2482d...287
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Noen idé du kan gjøre for å glemme? Haha. Du kan ikke bare snu det andre kinnet til, om det skjer noe du ikke liker. Dette har skjedd og det er ingenting å gjøre med det. Om du velger å ikke bry deg derimot, er det jo en helt annen sak, for hva du gjør med dine tanker er jo opp til deg, men å prøve å glemme det er fånyttes. Og det er heller ingen andre som nødvendigvis går rundt og aktivt går inn for å "glemme" ubehagelige opplevelser. De tar det heller inn over seg og handler deretter i stedet. Jeg hadde dumpet denne vennen, fordi det høres ikke ut som en venn verdt mitt bekjentskap. Anonymous poster hash: 67dd3...0f4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Jeg ville faktisk ikke tilgitt en venn eller venninne for å ha fortalt videre om ting jeg har sagt i dypeste fortrolighet. Så akkurat det trenger du ikke å glemme. At dette som har vært privat og personlig for deg nå er noe flere vet om tror jeg ikke du bare kan eller bør fortrenge. Noen ganger er det sånn at et problem blir større og føles vanskeligere fordi man ikke har noen å dele det med, eller fordi man føler det må holdes skjult (selv om det kanskje ikke er nødvendig). Da kan det hende det kan være noe positivt med at det ikke lenger er en like stor hemmelighet? Men skjønner veldig godt at du er såret og utafor på grunn av dette - det var ekstremt dårlig gjort av venninna di. Anonymous poster hash: 7c4d8...09d
navnet Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 (endret) Hva du skal gjøre? Neste gang du ser henne skal du vise den lengste fingeren på hånden din, å kalle henne for en '' two-faced backstabbing bitch'' Men det er også en grunn til at vi jenter er så flinke på total ignorering å ut frysing, for det svir!! Edit, klarte ikke stave bitch :/ Endret 29. august 2013 av navnet
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 har ikke snakket med henne siden hendelsen. men fikk vite på festival av ei venninne av meg at ho har snakket om det til andre på andre fester. er så skuffa og lei meg! er ikke akkurat en filleting og snakke om. sover ikke godt om natta og plages virkelig med det. kommer ikke til å glemme hva ho har gjort, og kommer ikke til å snakke noe mere med henne! Anonymous poster hash: 82ad3...618
Gjest padme Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 Ta igjen! Har du noe saftig grums om henne, så spre det. Hun er ikke en venn du kan stole på i fremtiden alikevel. Snakk om hennes hemmeligheter til noen hun kjenner og som vil gi konsekvenser for hennes rykte. Du trenger ikke nødvendigvis involvere dine venner i dette.
Gjest RompeRusk Skrevet 30. august 2013 #11 Skrevet 30. august 2013 Ta igjen! Har du noe saftig grums om henne, så spre det. Hun er ikke en venn du kan stole på i fremtiden alikevel. Snakk om hennes hemmeligheter til noen hun kjenner og som vil gi konsekvenser for hennes rykte. Du trenger ikke nødvendigvis involvere dine venner i dette. Hvorfor skal hun synke ned på hennes nivå? Da er hun jo like ille som denne "venninna"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå