Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble syk under svangerskapet, og har vært det siden. Ble ikke frisk i permisjonstiden heller, så ble sykemeldt når permisjonen var over. Problemet er bare at vikariatet mitt gikk ut mens jeg var i permisjon, så jeg har ingen jobb å være sykemeldt fra.

Nå skulle sykemelding del 2 fylles ut, men legen turte ikke, pga jeg ikke hadde noen jobb å sykemeldes fra.

Da må jeg jo bare bite tenna sammen å finne en jobb, men hvodan gjør jeg det på 1 uke?? og hvem skal ta seg av babyen vår som ble født på høsten og ikke har får bhg plass?? Finnes ingen dagmammaer i området heller.

På toppen av det hele mistet min mann jobber i sommer, og søker for harde livet, men det pleier å ta noen mnd før han får napp...

Jeg har heller ikke krav på dagpenger, da vi ikke har barnepass, og sosialen får vi ikke hjelp fra, da vi eier en leilighet...

Vi er lavtlønna fra før, så noen stor buffer har vært umulig å få til, med 2 små barn.

Finnes det virkelig ingen løsninger på disse problemene?? Eller er det bare vi som er så langt nede nå, at vi ikke klarer å se dem???

Anonymous poster hash: e7f99...639
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sykemeldes til NAV. Får sykepenger derfra, tilsvarende dagpenger.

Anonymous poster hash: 82194...07f
Skrevet

Du kan sykemeldes fra NAV, men makstid for sykemelding er likevel et år tilsammen siste tre år, så må du over på AAP evt. Hvis mannen din pleier å stå uten jobb (som det virker som ut fra det du skriver), så burde dere ha tenkt på dette som en problemstilling tidligere...

Anonymous poster hash: 2d56e...8a9
  • Liker 2
Skrevet

Du kan sykemeldes fra NAV, men makstid for sykemelding er likevel et år tilsammen siste tre år, så må du over på AAP evt. Hvis mannen din pleier å stå uten jobb (som det virker som ut fra det du skriver), så burde dere ha tenkt på dette som en problemstilling tidligere...

Anonymous poster hash: 2d56e...8a9

TS

Ja jeg trodde også at jeg kunne sykemeldes til NAV inntil 1 år, for derette å søke AAP, for å prøve meg i litt andre stillinger/se hvor mye jeg kan klare å jobbe.

Men nå tørr altså ikke legen min å sykemelde meg lenger, selv om han mener jeg er for syk til å jobbe. Og at nav vil se på det som trygdesvindel, siden jeg har gått hjemme så lenge (permisjon)

Joda mannen mister jobben med jevne mellomrom. han har slitt i 10 år med å prøve å få fast stilling, men har aldri klart det. Så vi har bekymret oss økonomisk i noen år, kan du si....

Det med mangelen på barnepass har også vært en bekymring helt siden jeg testet positivt... Vi vurderte faktisk abort, for vi skjønnte at det kunne knekke oss helt, men vi klarte ikke å drepe ett ønsket barn, bare fordi det ville bli født på fei årstid.

Graviditeten var en under i seg selv, da jeg egentlig ikke skulle kunne bli gravid, og gikk på prevensjon.

Jeg har også jobbet iherdig i 1 år, med å prøve å finne familiebarnehage/dagmamma eller hva som helst, men det er umulig her vi bor.

Alle disse bekymringene har jo ikke akkurat gjort helsen min bedre heller...

Gjest Wei Wei
Skrevet

Hvis annen din ikke jobber, så kan han være sammen med barnet hjemme.

• Liker 2
Skrevet

Uff, tricky. Du klarer ikke finne deg en hjemmejobb? Dårlig betalt er bedre enn ingenting.
Craigslist.com (Norway) har mange jobber du kan gjøre hjemmefra for utenlandske bedrifter. Det er skjeldent norsk lønn, så man blir jo ikke rik.

Hadde vi bodd i samme by skulle jeg gjerne ha tilbydd meg å være dagmamma slik at du kommer deg ut...

Skrevet

Hvis annen din ikke jobber, så kan han være sammen med barnet hjemme.

TS

Joda, hvis jeg får meg jobb først så blir selvfølgelig han hjemme med babyen, men han mister da dagpengene sine...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...