Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan dagsrytmen til deres babyer er, jeg lurer også på hva dere gjør på i løpet av dagen?

Min sønn er min første, så vi må ikke opp og ut for noe.

Kan jo nevne at vi står opp 0730 og legger han 20.00

Anonymous poster hash: 67ddf...02f

Anonymous poster hash: 67ddf...02f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en på snart 6 mnd.

Står opp når han eller storebroren på 2,5 våkner. Dvs alt mellom 06.30 og 09.00. Ikke noe fast tidspunkt.

Minsten er trett etter ca 1,5 - 2 timer etter at han sto opp. Prøver å få til at første luren blir ved levering av storebror i barnehagen. Den siste tiden har den første luren vært laaaang (mellom 2 og 3 timer). Slik var det aldri med storebror. Der sleit vi skikkelig med dagsovingen og han sov bare 30 minutt av gangen. Så jeg nyter de lange lurene denne gangen :)

Siden de lange lurene er et relativt nytt fenomen, så har vi ikke funnet helt ut av hvordan vi skal gjøre det med sovingen resten av dagen. Han er trett igjen ca 2 timer etter langluren, så da legger jeg han igjen. Problemet er at denne neste luren ofte kræsjer med henting i barnehagen, så det er sjelden han får sove så godt og lenge som han sikkert ville gjort om han fikk ligge i fred i vogna. Resultatet blir at han som regel må ha en tredje, kortere lur (30-40 min) på ettermiddagen. Mulig vi kunne droppet denne om han hadde fått sove lenger på andre luren.

Legger han rundt 19-19.30, men sliter med å få han til å sove på egenhånd om kvelden (ikke noe problem på dagtid). Så klokka er fort 20-20.30 før han sover.

På dagtid gjør vi forresten alt fra husarbeid til byturer og barseltreff. Har også vært på babykino og babysang. Vi har mange rundt oss som også er i permisjon, så det mangler ikke på selskap :)

Skrevet

Lillemann er 6 måneder i neste uke. Vi står opp mellom 06.30-08.00, vanligvis klokken 07.30. Han har 3 dupper på dagtid, og må legges når han har vært våken i 1.30-2 timer. Hver dupp varer mellom 20 min-1.30 time. Det som er mest vanlig er ca 30 minutter.

Så da kan du si at hvis vi f.eks står opp 07.30 en dag har han første dupp ca 09.30, så neste klokken 12.00-12.30, og siste 15.00-15.30 før han legges ca 18.00-18.30. Leggetiden varierer noe alt etter når han har siste dupp, men jeg lar han ikke sove lenger enn til 18.00 slik at vi da kan få han i seng senest 19.30.

Jeg prøver å bruke bæreselen hver eneste dag nå, så tar meg en liten tur på butikken eller rundt nabolaget så lillemann får litt frisk luft. Han har til nå blitt veldig sint når vi har han i selen, så vi prøver derfor å venne han på det litt hver dag. Nå kan jeg gå opptil en time før han blir lei.

Vi triller også tur med vogna hver eneste dag. Leker med babygymmen, trener å ligge på magen, prøver å rulle, synger, leser, ligger i senga å titter på uro, sitte i vippestolen, sitte på fanget, øve på å stå, titte litt på tv, se i speilet, bade og ligge å prate til hverandre. Blir det samme hver dag, så begynner egentlig å merke at lillemann kjeder seg fort nå, men føler vi gjør stort sett alt man kan gjøre :P

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Vi har gått tur og vært ute i flere timer hver dag. Sønnen våkner ca 06 og legger seg om kvelden rundt 19-20.

I løpet av dagen ute i vognen sover han gjerne et par ganger.

Nå krever han mer og har sterkere vilje. Han må ofte bæres i løpet av trilleturene og det blir tungt selv om bæresele er med.

Han er glad i andre folk men vi møter sjelden andre barn. Snart starter babytreffen etter sommeren men det er kun 1 dag i uken.

Vi unngår for høye lyder/støy for ham, så tar han ikke med på "baby"kino...

Håper han får barnehageplass da han snart blir 1 år!

Skrevet

Vi har gått tur og vært ute i flere timer hver dag. Sønnen våkner ca 06 og legger seg om kvelden rundt 19-20.

I løpet av dagen ute i vognen sover han gjerne et par ganger.

Nå krever han mer og har sterkere vilje. Han må ofte bæres i løpet av trilleturene og det blir tungt selv om bæresele er med.

Han er glad i andre folk men vi møter sjelden andre barn. Snart starter babytreffen etter sommeren men det er kun 1 dag i uken.

Vi unngår for høye lyder/støy for ham, så tar han ikke med på "baby"kino...

Håper han får barnehageplass da han snart blir 1 år!

Jeg har vært på babykino i to ulike byer. Her vi bor, er lyden (og type film) godt tilpasset til klientellet på babykino. Men i den andre byen opplevde jeg at foreldrene måtte ta kontakt med de ansvarlige for fremvisningen for å be dem om å dempe lyden. Dette ble da hensyntatt, men det skulle være unødvendig å måtte be dem om slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...