Gå til innhold

Har du angst?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har flyskrekk!

Og sliter med generell angst til tider. En ubestemmelig angst som bare plutselig dukker opp. Jeg er ikke redd for noe eller noen, bare redd...Og det er fryktelig vondt. Sliter også med angst for døden...

Angst er no' dritt! :evil:

K

Skrevet

Har angst for trange rør. Skulle ta MR for en stund siden, pga en kul jeg har. Det var den beste måten å få undersøkt den på men jeg fikk fullstendig dilerium!

Og så synes jeg at lopper er veldig skummelt....

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare tanken på at noen nærmer seg halseb min jeg meg angst... Tar et tak, det takler jeg rtt og slett ikke. Derfor er masasje utelukket..

Når noen gjøre blir jeg helt lammet..og får bare lyst å skrike..den værste følelsen jeg kan ha..

Drømte at søsteren min prøvde å kvele meg..herregud får angst av å srive det..det er bare rett og slett ekkelt..noen andre som føler det sånn når det gjelder nakke hals....

Gjest jolene
Skrevet

Jeg har litt sosial angst.. Med "litt" mener jeg at det slår til når jeg blir alene med mange andre folk.

Føler meg forholdsvis trygg viss jeg er sammen med typen, en venninne eller familien. Men hvis jeg f.eks skal ta toget alene eller gå på et kjøpesenter med masse mennesker kan jeg fort bli drit nervøs. Begynner og skjelve, spenner meg og føler skikkerlig ubehag.. Det er drit ekkelt.. Henger liksom sammen med at jeg er usikker på meg selv.. Redd for å treffe på noen kjente som jeg kanskje ikke takler og snakke med akkurat da.. Eller at noen skal se stygt på meg sånn at jeg tror det er noe galt med utseende mitt eller klærne jeg har på meg..

Har ikke vært sånn hele livet da. Startet siste året på ungdomsskolen og siden har det holdt på... Går litt opp og ned da.. Noen perioder kan jeg takle mer enn andre perioder.. Sier seg jo selv..

Skrevet

jeg har det litt som jolene.. temmelig irriterende er det! latterlig er det også.. men det med kjøpesenter osv har ikke jeg prob med nå lenger.. tror jeg tenker for mye på hva andre syns, men det er sånt jeg stadig prøver å riste av meg.. også grubler man på om man sier de riktige tinga, og hva man skal si.. det også har mye med dagsforma å gjøre, men jeg + fremmede folk = no good combo.. er vanligvis selvsikker sammen med folk jeg kjenner..

er redd for å fly, for å dø, for å ende opp med en dårlig utdannelse og en dårlig jobb.. ellers har jeg det fint :P

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har litt sosial angst.. Med "litt" mener jeg at det slår til når jeg blir alene med mange andre folk.  

Føler meg forholdsvis trygg viss jeg er sammen med typen, en venninne eller familien. Men hvis jeg f.eks skal ta toget alene eller gå på et kjøpesenter med masse mennesker kan jeg fort bli drit nervøs. Begynner og skjelve, spenner meg og føler skikkerlig ubehag.. Det er drit ekkelt.. Henger liksom sammen med at jeg er usikker på meg selv.. Redd for å treffe på noen kjente som jeg kanskje ikke takler og snakke med akkurat da.. Eller at noen skal se stygt på meg sånn at jeg tror det er noe galt med utseende mitt eller klærne jeg har på meg..

Har ikke vært sånn hele livet da. Startet siste året på ungdomsskolen og siden har det holdt på... Går litt opp og ned da.. Noen perioder kan jeg takle mer enn andre perioder.. Sier seg jo selv..

Syns det høres ut som du har mer enn "litt" sosialfobi egentlig. Jeg har/hadde det mye som deg, men jeg slet/sliter også med nære venner og familie. Det er vel der jeg har det verst, men jeg vet hvordan du har det.

Men bare så du vet det, så fins det hjelp å få mot dette.

Sosialfobi er trossalt så mye mer omfattende enn en flyskrekk-angst eller lignende. Fly kan du unngå..Det er verre når det er mennesker man blir "redd"..

:wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har angst for og være aleine i et bekmørkt rom..jeg får helt panikk,føler jeg skal dø!men vet ikke hvorfor jeg blir redd...

mens jeg har fobi mot slanger!og vet at det er slangen jeg er redd for..

angst er at du blir plutselig redd men vet ikke hvorfor..

fobi er når du er livredd for spesielle ting..

Skrevet

Jeg har litt vannskrekk.. elsker å bade, men bare i basseng. Jeg er redd for tang og alt som lever i sjøen. Men likevel så er jeg en reser på vannskuter og bak rattet på båter, da har jeg liksom kontroll. Jeg er veldig redd for å bli dyttet under vann. Tror det kan ha litt sammenheng med at faren min kastet meg av båten i en alder av 8 år, sånn at jeg skulle vite hvordan det var dersom det skulle skje. :roll:

Jeg får helt hetta i mørket. Er livredd edderkopper, slanger og hvite marker. Har også høydeskrekk.

Skrevet

Ja, jeg har litt angst.

Har det litt som Kverula, en generell angst som plutselig dukker opp som ikke burde ha noen spesiell årsak, bare en utrygghet som hindrer meg i å få gjort endel ting der og da.

Det er ganske frustrerende når det skjer.

Det hender også det jeg blir husredd om jeg er helt aleine etter mørkets frembrudd og da når paranoiaen virkelig nye høyder.

Jeg har også høydeskrekk og er ikke glad i dypt vann.

Sånn ellers er jeg vel relativt stabil :P

Skrevet

Ja, jeg har panikkangst og av og til sosialangst.

Det kan komme som kasta på meg midt på natta eller det kan komme i situasjoner jeg vet om at jeg lett får det i (buss, tog og fly med masse folk, kino, teater og lignende.)

Skjønte ikke at det var angst før jeg gikk i terapi i fjor, før det brukte jeg masse tid og energi på å gå til leger og tok undersøkelser for å finne ut hva det var galt med meg. Det å lære om angst, forstå hva som skjer med kroppen når angsten kommer, det har vært en lettelse av en annen verden, selv om jeg godt kjenner at det er mye å jobbe med, og vet at jeg godt mulig må leve med det resten av livet.

Av fobier har jeg fobi mot edderkopper og "større" flyvende stikke-dyr. (veps, bier, klegg, humler etc)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...