Rapitap Skrevet 24. april 2004 #1 Del Skrevet 24. april 2004 http://www.aftenposten.no/forbruker/helse/...ticle778399.ece Har du en eller annen form for angst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. april 2004 #2 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg er redd for å være på havet når det er bølger. Husker da jeg var på sjøen for å være med å fiske da jeg var 16, og da ble jeg så redd at jeg begynte å gråte, og tok av meg støvlene klar til å svømme :D Men jeg faller alltid for sjømenn, så jeg blir vel liggende mange netter våken når kjæresten skal på sjøen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 24. april 2004 #3 Del Skrevet 24. april 2004 jepp, tordenvær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 24. april 2004 #4 Del Skrevet 24. april 2004 jeg har ikke noen angst egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 24. april 2004 #5 Del Skrevet 24. april 2004 Har et snev av vannskrekk. Elsker å bade/svømme, men må ha full kontroll hele tiden. Hvis mitt hode skal under vann, så skal det være MIN avgjørelse. Jeg garanterer ikke for hva som skjer om noen dukker meg under og tar ikke noe ansvar for evt. skader. Ellers kan jeg få litt panikk i store folkemengder. Kommer litt an på situasjon og humør. Men jeg har egentlig ikke noen store problemer med angst. De fleste jeg kjenner har større fobier enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #6 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har konstant angst for fordømmende nordmenn/kvinner som har mindreverdighetskompleks og redd for andres talent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 24. april 2004 #7 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har flere ting som kan gjøre meg litt engstelig, men om de har sterk nok virkning på meg til å egentlig kunne kalles fobier eller angst tviler jeg på. Uansett, here we go: Den mest skremmende tanken jeg vet om, er å være overlatt totalt i noen endres/noe annets makt. Det er foreksempel derfor jeg er ukomfortabel ved å FLY og vettskremt ved ideen om å DYKKE HUNDREVIS AV METER NED I HAVET Ellers er jeg uforklarlig redd for: EDDERKOPPER SMÅ HVITE MARKER STORE, TANGE, VARME FOLKEMENGDER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 24. april 2004 #8 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg ser på meg sjøl som en oppegående og vettug dame...men jeg FÅR helt angst, hjerteklapp, svett i hendene, og mage som slår saltomortale hvis jeg sitter i en bil (er passasjer), vi kjører ned en bakke f.eks eller en lang strekning og sjåføren kjører VEL fort, altså JEG har ikke kontroll over situasjonen. DAAA får jeg disse "angst-symptomene" og blir FLY forbanna hvis sjåføren ikke slakker av på farta når jeg ber om det. Dette bunner vel i at jeg havna i en situasjon på slutten av 80-tallet der sjåføren kjørte usannsyynlig fort i en 50-sone der det var gruset vei (ikke asfalt) I en sving fikk han sladd på bakenden av bilen og vi gikk rundt en 4-5 ganger (tror jeg) Det var ikke sikkerhetseler bak i bilen så når vi rulla rundt fløy diverse gjenstander og verktøy rundt med meg..... at jeg kom meg helberga ut av den episoden er for meg et under (og for ambulanse som kom til stedet) Guri så masse dumt man gjør som ung. Skulle ALDRI vært med på den turen..men typen jeg DA hadde sa at typen (sjåføren altså) bare skulle ta oss på en prøve tur med sin nye bil....Uff... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #9 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har angst når barna er hos faren sin. Når jeg tenker på det får jeg en ubehagelig følelse i magen. Har også angst hvis jeg våkner om natten og tror eks mannen min er utenfor eller har brutt seg inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 24. april 2004 #10 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg klarer ikke å krype inn i trange rør etc. Skulle være med ungene og skli i sklie på badeland, så ikke at det var et lukket rør før vi kom opp. Vi måtte snu... Er heller ikke særlig glad i høyder, og kan få ubehag av å se undervannsscener og folk som dingler utenpå skyskrapere og sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 24. april 2004 #11 Del Skrevet 24. april 2004 Er sinnsykt redd for alt som ligner slanger, inkludert hoggorm. I fjor sommer gikk jeg i total panikk og gråt hysterisk over en død hoggorm som lå på veien... Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 24. april 2004 #12 Del Skrevet 24. april 2004 Veit jo ikkje kor forskjellen med utrygghet og angst er men blir veldig redd når eg er over 2 meters høgde. Tanken på å hoppe frå ein 3 metars stupebrett får meg til å sjelve........... Dessutan har eg angst for kyr Då eg skulle hjelpe til med å ta ut beista frå fjosen som lita (ehm....13-14 år?!) så grein eg fordi eg fekk ein slags dødsangst gjennom kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 24. april 2004 #13 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg får prestasjonsangst. Når jeg må fremlegge noe, eller må gjøre noe hvor det forventes at jeg må prestere. Team Buldings greier er ikke noe for meg. Jeg er redd for å tabbe meg ut og ødelegge for alle. Da jeg gikk på skolen og vi skulle lese høyt, ble jeg varm, hjertet slo kjempefort, jeg ble svimmel, kvalmen og det føltes som om et vakum presset meg sammen innvendig. Slik kjennes det når jeg får prestasjonsangst i andre sammenhenger også. Og så får jeg panikk av edderkopper. Hyperventilerer, kan begynne å gråte, hopper og rister og greier ikke holde meg i ro. Jeg liker ikke å være på sjøen. liker ikke å sitte innerst eller i midten på en benkerad. Det er best på ender hvor jeg kan komme meg unna om det er noe. Jeg er redd i mørket også. Og kan være fryktelig flink å skremme meg selv . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 24. april 2004 #14 Del Skrevet 24. april 2004 Lange tunneler og undersjøiske tunneler... (...Hvaler utgår ... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 24. april 2004 #15 Del Skrevet 24. april 2004 Lange tunneler og undersjøiske tunneler... (...Hvaler utgår ... ) enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 24. april 2004 #16 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har hatt sosial angst i ungdomsalder, pga. mobbing. Jeg var ganske langt nede andre året på VG, har enda til gode å ta siste året. Men jeg jobbet meg igjennom det, og er i dag en mye sterkere person og mer sikker på meg selv, siden jeg vet jeg har klart å "reise meg opp" selv. Jeg har litt edderkopp fobi, men er ikke så kjempe redd for de lengre. Jeg skvetter hvis jeg får noe svart i synsfeltet, som kan ligne på edderkopp i fasong. Tørr å fjerne de mindste som er som prikker, og tar de største med støvsuger. Tidligere turte jeg ikke å være i samme rom som jeg visste det var en edderkopp. Jeg har litt vannskrekk og liker ikke å svømme i sjøen hvis jeg ikke kjenner bunnen. I svømmebasseng går det bedre for der kan jeg svømme til kanten hvis jeg ikke når bunnen. Jeg har høydeskrekk og blir gele i beina av store høyder. Hadde litt angst for at mannen skulle reise vekk denne helga til Danmark i 4 dager. Han har bare vært en gang tidligere borte fra meg i en uke, og da ble jeg syk og kastet opp i ett døgn. Denne gangen gikk det helt fint og i dag gjør det meg ingenting at han ikke er her. Huff jeg hørest jo ut som den nervete kjærringa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 24. april 2004 #17 Del Skrevet 24. april 2004 Men jeg har IKKE angst for å fly, heiser/små tette rom, insekter, og er veldig fasinert av flaggermus. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 24. april 2004 #18 Del Skrevet 24. april 2004 Men jeg har IKKE angst for å fly' date=' heiser/små tette rom, insekter, og er veldig fasinert av flaggermus. 8)[/quote'] Jeg har hatt flaggermus i do :-) stakkars liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 24. april 2004 #19 Del Skrevet 24. april 2004 Huffda.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 25. april 2004 #20 Del Skrevet 25. april 2004 Har et snev av vannskrekk. Elsker å bade/svømme, men må ha full kontroll hele tiden. Hvis mitt hode skal under vann, så skal det være MIN avgjørelse. Jeg garanterer ikke for hva som skjer om noen dukker meg under og tar ikke noe ansvar for evt. skader. Ellers kan jeg få litt panikk i store folkemengder. Kommer litt an på situasjon og humør. Men jeg har egentlig ikke noen store problemer med angst. De fleste jeg kjenner har større fobier enn meg. Alt dette kunne jeg ha skrevet selv! (spesielt dette med at det er situasjons- og humør (les: dags-) avhengig). Kan noen ganger få angst av å være alene om natten; kjemperedd for innbrudd og/eller brann (men også dette kan variere. noen ganger er det ikke noe problem i det hele tatt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå