Jeanine Skrevet 24. april 2004 #1 Skrevet 24. april 2004 hvor lang tid i forveien må en bestille buketten? Samboer dro ut på sjøen i dag og kommer ikke hjem før tre uker før den store dagen. Og han har så lyst til å ta seg av den biten.. rekker han det tror dere?
monja Skrevet 24. april 2004 #2 Skrevet 24. april 2004 Jeg bestilte buketten min en mnd før den store dagen, men da hadde jeg brukt en uke på å finne ut hvilken jeg ville ha. Tror nok samboeren din kan ta kontakt med den floristen han skal bruke for høre hvor lang bestillingstid de har (eventuelt kan du gjøre det og formidle det til han).
Scorpina Skrevet 24. april 2004 #3 Skrevet 24. april 2004 Jeg bestilte min bukett (m/tilhørende knapphullsblomster til gutta og en rose-bukett til brudepike) en stund FØR jul. Men, som hun sa i butikken (og dem er visst i kjede med Mester Grønn) at buketter kunne bestilles inntil 1 UKE før bryllup (så fremt dem hadde blomstene i butikken og at det ikke var "spesielle" blomster som skulle være med) Vil tro din tilkomne mann har grei nok tid på seg ved å bestille 3 uker før selve dagen ja
Gjest MrsL Skrevet 24. april 2004 #4 Skrevet 24. april 2004 Mamma og jeg skal bestille brudebuketten og annen blomster til helgen som kommer nå. Da er det nesten 2 måneder igjen til bryllupet.
Gjest Tex Skrevet 24. april 2004 #5 Skrevet 24. april 2004 Min kjære bestilte for en uke siden, altså seks uker før. Men vi var ute i god tid, da....
Tosca Skrevet 24. april 2004 #6 Skrevet 24. april 2004 Jeg bestilte på onsdag, ca. 5 uker før bryllupet, og fikk beskjed om at jeg var sent ute. Jeg fikk ikke laget den der jeg egentlig ville, for der hadde de ikke tid til å lage flere den dagen. Så jeg havnet på andrevalget, og der var det også ganske oppbestilt. Hun klarte heldigvis å "skvise" meg inn. Jeg gifter meg i høysesongen, så det er nok derfor. Det spørs hvor og når dere skal gifte dere. Jeg ville uansett ringt til butikken og forhørt meg litt.
Lisemor Skrevet 24. april 2004 #7 Skrevet 24. april 2004 Holder 2 uker før for at dekoratøren skal få bestilt inn de blomstene du ønsker.Hvis det er en populær dato der maaaaange skal gifte seg, er det lurt å vere tidligt ute og ihvertfall reservere datoen.Bestilles det mange buketter til samme helg, så er det jo begrensa hva vi får tid til uten å måtte stå utover kvelden. Ring butikken og hør-og reserver plass til deg/din kjære. Lykke til
Jeanine Skrevet 24. april 2004 Forfatter #8 Skrevet 24. april 2004 tusen takk for mange svar! Jeg tror nok at jeg reserverer "plass" i en eller annen butikk og så får brudgommen ordne resten. Jeg skal ha dyprøde roser i buketten, det er det eneste jeg vet, resten ordner han. Jeg kan jo nevne det for de som jobber der. Vi skal gifte oss 40 mil unna hjemstedet vårt, så jeg skulle nok tatt meg en tur dit den nærmeste tiden. Er sikkert ikke så lurt å bare slå opp på gule sider og og plukke den første blomsterbutikken som plopper fram...
Snorkie Skrevet 24. april 2004 #9 Skrevet 24. april 2004 Jeg undersøkte litt rundt bukett idag, og da sa de at ca. 3 uker i forveien var fint.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. april 2004 #10 Skrevet 25. april 2004 Ikkeno' problem Men som det har blitt sagt her før, "reserver tid" så du er sikker på at de ikke har for mye annet den dagen. Vi må avvise kunder som kommer og skal ha konfirmasjonsdekorasjoner hver vår fordi vi får så mye på en gang. Vanligvis er det ikke noe problem, men når det er høysesong så kan det bli altfor mye.
Scorpina Skrevet 25. april 2004 #11 Skrevet 25. april 2004 ....Jeg skal ha dyprøde roser Jeg også...og Mãrtha-liljer *sukk* ja også litt grønt da. Formet som en lang dråpe
Jeanine Skrevet 25. april 2004 Forfatter #12 Skrevet 25. april 2004 Høres kjempe fint ut! Har du bilde av noe slikt, selv om jeg ikke får bestemme hvordan buketten skal se ut så kan jeg da alltids komme med noen bilder og ønsker...
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2004 #13 Skrevet 25. april 2004 I den blomsterbutikken jeg har spurt om bukett, fikk jeg høre at det holdt å bestille tre uker før. Litt lenger tid i forveien hvis jeg ville ha noe som var veldig spesielt og de måtte bestille. Jeg tropper nok opp fire uker i forveien, tror jeg.
Augustbrud02 Skrevet 26. april 2004 #14 Skrevet 26. april 2004 Vi bestilte buketten 1 mnd før dagen vår, men de i butikken sa at 2 uker var nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå