AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Hei, Har gått ned ca. 14-15 kg siden mars og er nå nede på 74 kg, neste delmål er 70 og deretter 65 før jeg sier meg fornøyd! Har spist sunt og trener ca 4-5 dager i uka. Problemet nå er bare at jeg har stått stille på samme vekten siden midten av juli. Jeg gjør nøyaktig det samme som før, men vekten vil ikke rikke seg. Merker det går utover motivasjonen min, det virker så bortkasta å motstå alle fristelser og trene hardt når det ikke vises på vekta. Virker nesten umulig å gå ned mer... Vet at det er ganske vanlig å stagnere når man har gått ned en del, dere andre som har slanka dere, når stagnerte dere og hvor lenge varte det? Noen tips, eller må man bare være tålmodig? Hvor lenge er det vanlig å stå stille før man begynner å gå ned igjen? Anonymous poster hash: 264be...3dd
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Jeg gjør nøyaktig det samme som før, men vekten vil ikke rikke seg. Merker det går utover motivasjonen min, det virker så bortkasta å motstå alle fristelser og trene hardt når det ikke vises på vekta. Virker nesten umulig å gå ned mer... Anonymous poster hash: 264be...3dd Du har ikke bare lagt på deg litt muskler da? Anonymous poster hash: 7598d...555 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Du har ikke bare lagt på deg litt muskler da? Anonymous poster hash: 7598d...555 Jo det har jeg nok sikkert gjort, men jeg fokuserer mest på kondisjonstrening, og styrke trener jeg moderat (saltimer) 2-3 ganger i uka. Har jo blitt mye strammere, men veldig mye muskler har jeg nok ikke fått. Ganske frustrerende uansett, at vekta står bom fast... Føles som om kroppen min har sagt helt stopp og ikke vil lenger ned. Det er vel ikke mulig? Får kanskje bli litt flinkere til å måle meg, vet i allefall at jeg starta på 90 cm rundt midjen og nå er jeg på 69. TS Anonymous poster hash: 264be...3dd
Jade Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Jeg ville målt diverse steder på kroppen, og ført logg på det i tillegg til vekt. Hvor lite spiser du? Husk at forbrenningen går ned jo lettere du blir. Gratulerer med vektnedgangen, forresten! :-)
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Jeg ville målt diverse steder på kroppen, og ført logg på det i tillegg til vekt. Hvor lite spiser du? Husk at forbrenningen går ned jo lettere du blir. Gratulerer med vektnedgangen, forresten! :-) Ja, skal begynne å måle meg litt oftere, samt skrive det ned! Kan jo hende jeg får meg en overraskelse da Ligger på ca. 1500 kcal om dagen, noen dager litt mindre. Takk for det! Anonymous poster hash: 264be...3dd
Durden Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Jeg gjør nøyaktig det samme som før, men vekten vil ikke rikke seg. Anonymous poster hash: 264be...3dd Der har du problemet ditt. Dette er egentlig ganske enkelt og logisk, men kan være vanskelig å forstå siden ting har fungert så bra hittil. Et eksempel på hva jeg tror har skjedd: La oss si du startet ved å veie 100 kg, du hadde i denne perioden et kaloriinntak og et aktivitetsnivå som tilsvarte 100 kg. Du vil så slanke deg og endrer matvaner og/eller aktivitetsnivå Dette endrer du da TIL NOE. La oss si du endret det til et nivå som tilsvarer 80 kg. Du vil de neste ukene/månedene i X antall tempo gå ned til 80 kg. Hva skjer nå? Jo, du blir på 80 kg. Hvorfor? Fordi du nå spiser i balanse, tilsvarende 80 kg. Du må dermed sørge for å igjen gå i minus på kalorier inn/ut. Et annet punkt. Når du går ned i vekt uten å trene styrke (saltimer er ikke styrke) vil mange av kiloene være muskler. For hvert kilo muskler du går ned vil også forbrenningen gå ned ca. 140 kalorier pr kg muskler. Og tilsvarende andre veien. Mitt tips: Begynn med ordentlig styrketrening (IKKE i saltimene) og endre kostholdet igjender du sørger for å gå i minus. PS: Med styrketrening vil du også raskere se bedre ut, da kroppen strammes opp. F.eks: Går du ned 20 kg med kun kaloriunderskudd vil kroppen langt på vei bare være en 20 kg mindre utgave av seg selv, med de samme formene. Har du styrketrening i tillegg vil kroppsformen også endre seg i større grad. Lykke til
Gjest Ciegus Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 Jo det har jeg nok sikkert gjort, men jeg fokuserer mest på kondisjonstrening, og styrke trener jeg moderat (saltimer) 2-3 ganger i uka. Har jo blitt mye strammere, men veldig mye muskler har jeg nok ikke fått. Ganske frustrerende uansett, at vekta står bom fast... Føles som om kroppen min har sagt helt stopp og ikke vil lenger ned. Det er vel ikke mulig? Får kanskje bli litt flinkere til å måle meg, vet i allefall at jeg starta på 90 cm rundt midjen og nå er jeg på 69. TS Anonymous poster hash: 264be...3dd Trenger du virkelig å gå ned mer da? Nå vet jeg ikke hva slags kroppsform du har, men 69 rundt midjen er jo veldig bra! Synes du skal glemme vekta i det minste, og kun fokusere på cm fra nå av - spesielt hvis du tar oppfordringen over og trener styrke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå