AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Guttungen slo handa si på barnehagen i går (en annen gutt dyttet han) Og han har fremdeles vondt i handa, så har fått legetime idag. Vondt i håndleddet. Så det jeg satt å tenkte på vist han er skadd og må ha handa i ro. Kan han i barnehagen? Vist ikke, og jeg må holde han hjemme lenge. hvordan blir det med barnsyk dager? Blir jo brukt opp i et jafs :S Finnes det andre ordninger vist han måtte være hjemme lenge? Noen som vet? Håper han bare slo seg litt hardt og er bare øm og det går fort over. Men det er i håndleddet, så ikke godt å vite. Er jo de som har gått med brudd i håndleddet lenge uten å vite det. Krysser fingrene det ikke er noe sånt :S Barnefar er vekke i 4 uker, så er ingen tema å dele på å være hjemme med han heller. Spent på hva legen finner ut. Nå tenker jeg på vist det værste skulle skje da.. Er jo en sjanse for han bare har slått seg litt og blitt litt øm. Vil helst ikke bruke den handa. Anonymous poster hash: 9e262...ad8
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 (endret) Barnns sykedager blir absolutt brukt opp i jafs. 10 sykedager er ikke nok om man har et barn som må på legetime tre ganger i uka. Du kan si det slik at min mann var ferdig med sine sykedager i juli. Om din mann er borte, og du har brukt opp dine sykt-barn-dager, så tror jeg du må sykemelde deg. Snakk med legen om det i alle fall. Jeg tror det er det man må da. Et alternativ er jo at du tar en feriedag på sykt-barn-dagene dine når disse er brukt opp. Her har mannen satt av en av sine ferieuker til oppfølging av barnet. Endret 29. august 2013 av Mrs. Random Nick
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Har bare 2 feriedager igjenn. Trudde man ikke kunne sykmelde seg når barn er "syke" jeg. Ja jeg skal høre med legen hva hun sier når jeg skal dit. Litt trassig å være hjemme uten lønn også når man trenger lønna :S Anonymous poster hash: 9e262...ad8
kaprifolen Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Finnes noe som heter omsorgspermisjon når barn får langvarig skade/sykdom, tror jeg....
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Har bare 2 feriedager igjenn. Trudde man ikke kunne sykmelde seg når barn er "syke" jeg. Ja jeg skal høre med legen hva hun sier når jeg skal dit. Litt trassig å være hjemme uten lønn også når man trenger lønna :S Anonymous poster hash: 9e262...ad8 Jeg forstår. I ditt tilfelle tror jeg feriedager kanskje er det beste alternativet så lenge du har dem.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Finnes noe som heter omsorgspermisjon når barn får langvarig skade/sykdom, tror jeg.... Håper det vist det værste har skjedd. Håper bare han er øm jeg da, og slipper noe mere styr. Ikke greit å skade håndleddet heller for en 5 åring. Anonymous poster hash: 9e262...ad8
Cookiemonster Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Man får vel omsorgspermisjon vel når barn er langvarig syke ??
tobb090 Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Jeg spør dere alle om en liten ting.* Når man får sykemelding av legen sin så er det ikke min oppgave som fikk sykemeldingen å få noen andre til å dekke vaktene mine? Det er vel sjefen min sin oppgave?
Chiquita Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 om barnet har brukket hånden, så er det i de fleste tilfeller ikke noe problem å gå i barnehagen alikevell...
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Jeg spør dere alle om en liten ting.* Når man får sykemelding av legen sin så er det ikke min oppgave som fikk sykemeldingen å få noen andre til å dekke vaktene mine? Det er vel sjefen min sin oppgave? Det er det arbeidsgiver som skal gjøre, ikke du. TS her forresten, han hadde brudd, gips på handa, men kunne være i barnehagen. Så problemet løst her iallfall En liten oppdatering Anonymous poster hash: 9e262...ad8 1
Gjest navnelapp Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Jeg spør dere alle om en liten ting.* Når man får sykemelding av legen sin så er det ikke min oppgave som fikk sykemeldingen å få noen andre til å dekke vaktene mine? Det er vel sjefen min sin oppgave? Ja, det er soleklart sjefen si oppgåve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå