ablaze Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Vesla er i full gang med tenner og har noen kvelder/netter store smerter i perioder. Er det noen som har god erfaring med slikt stoff en skal smøre på gommene for å lindre? Er det flere merker? Noen som virker bedre enn andre? Jeg gir ikke Paracet så sant hun ikke har mye feber..
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Jeg syns ikke Dentinox har særlig effekt, også er den kortvarig. Yngste jenta mi var veldig plaget med alle tennene, holdt på i uker med hver tann og det var verst om nettene. Og vi hadde ikke akkurat hatt gode netter før heller, så vi holdt på å gå på veggen av søvnmangel til slutt, så for oss ble løsningen å gi Paracet på nettene når det stod på som verst. Etterhvert ga jeg også Ibux som funker langt bedre enn Paracet. Med smertestillende kunne vi få noenlunde søvn om nettene. Jeg konfererte med lege og helsesøser om bruken av smertestillende. Og de såg, som oss, at det var den beste løsningen. Anonymous poster hash: 03074...caf
Orchideae Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Vi smører med dentinox først, og hjelper ikke det og hun gråter veldig gir vi paracet. 1
Vera Vinge Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Dentinox har aldri funket her, sikkert fordi smerter i ørene er det største problemet når det kommer tenner. Vi gir paracet når det er som verst. Her er tennene nede desidert vondest, og smertene har noen ganger begynt flere uker før tennene bryter gjennom. Heldigvis kommer tennene oppe stort sett uten at vi merker så mye annet enn at bleiene lukter sitron.
Gjest Nikki09 Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Dentinox har aldri funket her, sikkert fordi smerter i ørene er det største problemet når det kommer tenner. Vi gir paracet når det er som verst. Her er tennene nede desidert vondest, og smertene har noen ganger begynt flere uker før tennene bryter gjennom. Heldigvis kommer tennene oppe stort sett uten at vi merker så mye annet enn at bleiene lukter sitron. Samme her. Jentungen har hatt mest vondt i ørene ved tannfrembrudd, og vi gir paracet hvis det blir for ille. Dentinox har ikke hatt noen virkning.
ablaze Skrevet 29. august 2013 Forfatter #7 Skrevet 29. august 2013 Hm.. var det jeg mistenkte.At det ikke nødvendigvis hjalp så mye.. Får heller gi henne Paracet (eller kanskje Ibux? - har hørt så mange som sier det virker bedre) når det er på det verste. Jeg har faktisk ikke tenkt på at hun kanskje har vondt i ørene. Hvordan ser/merker dere det? tar de seg mot hodet da?
Vera Vinge Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Hm.. var det jeg mistenkte.At det ikke nødvendigvis hjalp så mye.. Får heller gi henne Paracet (eller kanskje Ibux? - har hørt så mange som sier det virker bedre) når det er på det verste. Jeg har faktisk ikke tenkt på at hun kanskje har vondt i ørene. Hvordan ser/merker dere det? tar de seg mot hodet da? Ja, han tar seg til ørene. Noen barn drar seg i ørene når de er trøtte, men min sønn har aldri gjort det. Kun når han for en gangs skyld har vært vanskelig å legge og våknet ofte utover kvelden. Har skreket eller sutret og tydelig prøvd, men ikke klart å sovne mens han har pirket seg i ørene (har noen ganger faktisk fått småsår i ørene når han har holdt på sånn).
ablaze Skrevet 30. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 30. august 2013 Huh..! Jeg har faktisk sett at hun har hatt kloremerker inni øret - har ikke tenkt på at det kan ha vært øreverk (hun synes det er så gøy å putte fingrene inni små hull, så nesebor, ører o.l. er veldig spennende..)
Sunshine Skrevet 31. august 2013 #10 Skrevet 31. august 2013 Jeg syns ikke Dentinox har særlig effekt, også er den kortvarig. Yngste jenta mi var veldig plaget med alle tennene, holdt på i uker med hver tann og det var verst om nettene. Og vi hadde ikke akkurat hatt gode netter før heller, så vi holdt på å gå på veggen av søvnmangel til slutt, så for oss ble løsningen å gi Paracet på nettene når det stod på som verst. Etterhvert ga jeg også Ibux som funker langt bedre enn Paracet. Med smertestillende kunne vi få noenlunde søvn om nettene. Jeg konfererte med lege og helsesøser om bruken av smertestillende. Og de såg, som oss, at det var den beste løsningen.Anonymous poster hash: 03074...caf Vi hadde det akkurat likt! Jenta vår plagdes ekstremt med tennene og dentinox hadde tilnærmet ingen virkning. Det ble parser noen netter her også, etter anbefaling fra helsestasjonen. Det er bedre med litt paracet enn sterke smerter.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #11 Skrevet 31. august 2013 Dentinox fungerte ikke her heller. Jeg ville ikke gi for mye, så var kanskje litt for forsiktig. Det som hjalp var kald drikke, smokk og bitering (min har alltid bitt og smakt mye på alt, så biteringen hjalp godt), ligge høyt med hodet - gjerne i mammas seng for mye kos og trøst og paracet på det verste. Anonymous poster hash: 65d70...8f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå