Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #1 Skrevet 24. april 2004 jeg er 18 år, men har ingenting som fungerer som gjeldene legitimasjon, og jeg trenger det til fredag! Da skal jeg på et utested, hvor ei jeg kjenner skal synge, dettte vil jeg gjerne få med meg Er det mulig å skaffe seg et islags d-kort e.l innen fredag?? Er ungdomskort eller skolebevis noe jeg kan bruke som legitimasjon?
~Viva~ Skrevet 24. april 2004 #3 Skrevet 24. april 2004 jeg er 18 år, men har ingenting som fungerer som gjeldene legitimasjon, og jeg trenger det til fredag! Da skal jeg på et utested, hvor ei jeg kjenner skal synge, dettte vil jeg gjerne få med meg Er det mulig å skaffe seg et islags d-kort e.l innen fredag?? Er ungdomskort eller skolebevis noe jeg kan bruke som legitimasjon? Hmmm, vet ikke hvordan du kan få tak i det. Du kan jo spørre i banken hvor lang tid det går for å få et visa/mini bankkort, hvis de alt har alle data pluss bilde inne, så kan det hende det går på et par dager? Men jeg vet ærlig talt ikke. Pass kan du få på tre dager, da kalles det nødpass, men det koster jo 750 kroner da og er kun gyldig i et år.... Ungdomskort eller skolebevis skal ikke være gyldig som leg, men det varierer litt fra sted til sted, noen ganger godtar de det.
Gjest Malama Skrevet 24. april 2004 #4 Skrevet 24. april 2004 Postens ID-kort? Det tror jeg du får ganske fort, dersom de fortsatt lager slike da... (det tror jeg vi ble enige om her på forumet for ikke så leng siden at de gjør)
liv Skrevet 24. april 2004 #5 Skrevet 24. april 2004 postens id-kort tar opp til ti dager. Om du må ha legg raskt så er det pas som er det raskeste
Gjest gjesta Skrevet 24. april 2004 #6 Skrevet 24. april 2004 Jeg kunne bruke skattekort som legitimasjon da jeg skulle søke om førerkort klasse B :o Men jeg tror at nødpass vil være det som går raskest, for du trenger vel leg med bilde og sånn.. Forøvrig synes det jeg er litt rart at noen på 18 ikke har leg. Jeg har plenty.
Gjest Catwoman Skrevet 24. april 2004 #7 Skrevet 24. april 2004 har du ingenting? har du ikke et minibank kort eller et vanlig bankkort med bilde? eller pass?
Serenity Skrevet 24. april 2004 #8 Skrevet 24. april 2004 Det eneste jeg hadde da jeg ble 18 var bankkort, og mange av mine venninner hadde ikke det engang, siden de fikk ukepenger hos foreldrene sine fremdeles..
Gjest Maetzii ii Skrevet 24. april 2004 #9 Skrevet 24. april 2004 Jeg hadde bankkort da jeg var 18, men nå da jeg er 22 er bankkortet forlengst ugyldig så den eneste "godkjente" legitimasjonen jeg egentlig har er pass.. Så slett ikke uvanlig at man ikke har legitimasjon... Det jeg har av bankkort ellers er alle uten bilde.
monja Skrevet 24. april 2004 #10 Skrevet 24. april 2004 Hos DnBNor tok det i underkant av en uke å få Visakort med nytt bilde da jeg fikk det. Kan jo høre med banken din på mandag hvor lang tid det tar?
Gjest Catwoman Skrevet 24. april 2004 #11 Skrevet 24. april 2004 Jeg hadde bankkort da jeg var 18' date=' men nå da jeg er 22 er bankkortet forlengst ugyldig så den eneste "godkjente" legitimasjonen jeg egentlig har er pass.. Så slett ikke uvanlig at man ikke har legitimasjon... Det jeg har av bankkort ellers er alle uten bilde.[/quote'] sikkert sant det. Kanskje bare jeg som var veldig tidlig ute med å skaffe meg minibankkort.
Gjest gjesta Skrevet 24. april 2004 #12 Skrevet 24. april 2004 Sikkert bare tidlig ute jeg også.. Sammen med alle andre jeg kjenner..
liv Skrevet 24. april 2004 #13 Skrevet 24. april 2004 hadde fra jeg var 15 jeg.. men så dro jeg på internatskole fra jeg var 16 da.. da er bankkort praktisk så en kan få litt penger hjemmefra!
Gjest Malama Skrevet 24. april 2004 #14 Skrevet 24. april 2004 Hadde bankkort før jeg var 18 jeg også, og de aller flest andre jeg kjenner. Men, jeg hadde et med bilde av pappa jeg da, til jeg bøe 18, for den banken vi hadde ga ikke kort til de under 18 på den tida, så pappa åpna en konto til meg, og en til min bror, i hans navn, men hvor vi hadde disposisjonsrett, og derved hadde vi kort... Men det funka dårlig som leg ja...
Gjest Catwoman Skrevet 25. april 2004 #15 Skrevet 25. april 2004 Jeg har hatt minibank kort siden jeg var 14, og dermed også leg siden jeg var 14.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2004 #16 Skrevet 25. april 2004 Har du ikke bankkort i en alder av 18?? Betyr det at du tar ut kontanter når du skal kjøpe klær ol?? :o
Gjest Malama Skrevet 25. april 2004 #17 Skrevet 25. april 2004 Hun har kanskje bankkort uten bilde? Det har jeg. Det jg har som gyldig leg er pass, og sertifikat. Bankkortet mitt har ikke bilde på.
blåveis Skrevet 25. april 2004 #18 Skrevet 25. april 2004 18 åringer bør ha; sertifikat pass bankkort skolebevis Alle disse fungerer som legitimasjon.
Gjest Malama Skrevet 25. april 2004 #19 Skrevet 25. april 2004 Man MÅ da ikke ta lappen den dagen man fyller 18 heller da.... Og pass trenger man jo bare om man har tenkt seg til utlandet...
blåveis Skrevet 25. april 2004 #20 Skrevet 25. april 2004 Man MÅ da ikke ta lappen den dagen man fyller 18 heller da.... Og pass trenger man jo bare om man har tenkt seg til utlandet... Helg med en gang har man jo ikke dette nødvendigvis.. Men jeg synes at alle 18 åringer gjør lurt i å skaffe seg lappen innen relativt kort tid.. Og at det er bare bra for dem å ta seg en utenlandstur og få luft under vingene også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå