AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Ble det forandring i sinn og skinn? Er ei dundre på 100 med pco, kvisete og hårete ansikte. Håper og tror at kroppen blir bedre og at jeg får tilbake menstruasjonen, slik at jeg kan bli mamma )Anonymous poster hash: 3d660...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Nå er jeg verken overvektig eller plaget med noen spesiell lidelse/sykdom, men jeg føler lavkarbo gir meg en bedre hverdag allikevel. Jeg har vært plaget med kviser og uren hud i over 15 år nå, og har prøvd "alt". Lavkarbokosthold er det eneste jeg har hatt suksess med mtp forbedringer i huden (går fra å ha ca 10 kviser i ansiktet, til 1). Videre er jeg mye mindre oppblåst. På høykarbo ser jeg ofte nesten gravid ut, fordi magen blåser seg opp. Det er snakk om mange, mange cm forskjell. Jeg har også mye mindre søtsug, cravings, og er generelt mindre opphengt i mat. Fra å konstant ha lyst på noe, til å faktisk klare å spise meg behagelig mett, og være fornøyd med det. Dette tror jeg er både fysisk og mentalt betinget. Fysisk fordi blodsukkeret er stabilt, og kroppen får den næringen den trenger. Mentalt fordi man vet at man gir kroppen nok, og riktig, næring, og at man ikke vil ødelegge den friske, lette, sunne følelsen man får av bra mat. Anonymous poster hash: 2e35a...b07 1
Gjest Funky Punk Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Bedre hud. Hårete ansikt har jeg fortsatt, men det vokser saktere. Sterkere negler. Mer mykt hår på hodet. Gått ned i vekt (ca 15 kg siden slutten av mai) Mindre menssmerter, mindre blødning, ikke hatt hodepine før mensen. Mindre oppblåst. Føler meg mer opplagt. Stabilt blodsukker. Mer stabilt humør. Bedre selvtillit og selvbilde. Er det jeg kommer på sånn i farta 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Mindre oppblåst, mer opplagt, penere hud. Akkurat nå er jeg litt lei. Jeg syns det er vanskelig å lage mat. Syns det blir mye av det samme jeg lager. Noen tips til en bra lavkarbokokebok eller nettside? Lavkarbo.no har jeg lest på, men syns den er litt rotete i oppskrifter. Anonymous poster hash: 8d1d2...27b 1
Mayah Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Spist lavkarbo snart 2 måneder, startet på grunn av PCO. Fikk mensen etter 1 uke på kostholdet og ved hjelp av temping, el-testing og mensen som kommer når den skal ser det jammen ut som om eggløsningen har kommet igang også, selv om det kanskje trenger noen måneder til for å se om det fortsetter. Var normalvektig i utgangspunktet, men jeg la på meg mest på magen... Har gått ned 4 kg, midjemålet har gått ned mange cm. Jeg var ikke plaget av uren hud før kostomleggingen, men ser at huden er blitt mye finere nå. Har null søtsug, masse energi. Er utrolig spent på hvordan syklusen fortsetter fremover. 1
Mayah Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Mindre oppblåst, mer opplagt, penere hud. Akkurat nå er jeg litt lei. Jeg syns det er vanskelig å lage mat. Syns det blir mye av det samme jeg lager. Noen tips til en bra lavkarbokokebok eller nettside? Lavkarbo.no har jeg lest på, men syns den er litt rotete i oppskrifter. Anonymous poster hash: 8d1d2...27b Synes de har mange gode lavkarbobøker på biblioteket, iallefall her jeg bor. Hvis ikke er faktisk oppskriftene til Fotballfrue ganske gode. Ellers pleier jeg bare å søke på google, en matrett jeg har lyst på + skrive lavkarbo i søkefeltet. 1
Gjest Funky Punk Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Jeg tror det er viktig å ikke henge seg opp i at man skal lage lavkarbomat. Finn ut hva du vil ha til middag, så kan du søke på nettet '[matrett] lavkarbo' så finner du garantert en lavkarboversjon av det du vil ha. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå