Gå til innhold

Plantar fasciit (betennelse i hælen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå hatt hoven hæl i over to mnd. Den er veldig vond og jeg klarer nesten ikke tråkke på den. Skal teste ut kiropraktor for jeg vil vente litt med kortison. Har prøvd kur med voltaren uten hell. Vært sykemeldt i en mnd og lurer på om noen andre har erfaring med det? Evt hvor lenge dere gikk sykemeldt?

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Jeg har det ikke like ille som deg men jeg har dette. Min mor har det også. Hun lærte meg og tape helen med sportstape, det lindrer helt utrolig mye. Plutselig greier jeg tråkke på hælen liksom..

Hvis du ikke aner hva jeg mener så kan du google: tape hæl plantar fascitt og det er også mange bra videoer på youtube:)

Skrevet

Jeg var sykmeldt i 6 uker, men det var kun fordi jeg jobbet på en plass med potensielt utagerende pasienter og jeg da ikke kunne løpe til for å hjelpe. Ellers fikk jeg ingen tablettkur mot det, men fikk beskjed om å smøre inn foten med Orudis gel flere ganger om dagen.

Jeg har også god erfaring med taping, kjøper tape på ebay og følger oppskriften til KT tape, den fungerer for meg.

Problemet med pf er at når du har fått det en gang er det store muligheter for at du får det igjen.

Anonymous poster hash: 193dc...dcd
Skrevet

Min datter hadde store problemer med dette, men det ble mye bedre og til slutt borte ved bruk av riktig sko. Hun kjøpte joggesko beregnet på pf og det bedret situasjonen på kort tid.

Evnt kan man kjøpe såler tilpasset lidelsen på ebay. Der koster de ikke mange kronene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...