Nala Skrevet 24. april 2004 #1 Skrevet 24. april 2004 Jeg har plassert et bilde i html-dokumentet mitt med vanlig kode img src="navnpaabildet.jpg" Bildet har jeg plassert til høyre ved hjelp av et enkelt stilark som blant annet sier img {float: right} Hvordan plasserer jeg så bildetekst under bildet?
chandler Skrevet 24. april 2004 #2 Skrevet 24. april 2004 Ved å putte bildet og bildeteksten inn i en DIV vil du kunne få til det du ønsker. Se på koden på dette eksemplet: Bildetekst-eksempel Dette kan du selvfølgelig tweake "to your hearts delight"
Nala Skrevet 24. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2004 YES! Funket som bare rakkern. Måtte bare fjerne img-greia i stilarket, så ble det bare velstand. Takk igjen, Chandler :-)
Nala Skrevet 16. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2006 Ok, drar opp denne gamle tråden min, fordi jeg nå lurer på følgende: Skal plassere tekst i et dokument som henter layouten sin fra en css-fil. Da funker ikke koden nevnt i innleggene over. Noen som vet hvordan jeg får plassert bildetekst med en annen font umiddelbart under bildet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå