Gå til innhold

Har din mann (el. annen slektning) sittet i fengsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell.

Anonymous poster hash: 2bf43...de6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren min har sittet i fengsel. Hva vil du vite?

Anonymous poster hash: fb7c2...261
Skrevet

Hva som helst som du vil fortelle. Hvor lenge, hvorfor, hvordan var det for familien osv.?

Anonymous poster hash: 2bf43...de6
Skrevet

Min bestefar har vært i fengsel. Det er den mest offentlige hemmeligheten i familien, det snakkes aldri om i en rolig setting.

At han har vært i fengsel er ikke problemet, det er hva han gjorde for å havne der som er saken.

Anonymous poster hash: f9752...1ba

Skrevet

Min sønn ble tatt i promillekontroll. 3 uker i buret og familien (og han selv) syntes det var fortjent.

Anonymous poster hash: 72648...6c4
  • Liker 1
Skrevet

Et familiemedlem i slekta har vært i fengsel. Det blir aldri snakket om. Visse personer i slekta holder seg lant borte fra vedkommende. Med god grunn siden det var de det ble gjort en ugjerning mot. Vi andre er mest opptatt av at vedkommende har sonet sin straff, og at vedkommende skal slippe å "sone" for det sosialt sett resten av livet i tillegg. Et feiltrinn skal ikke definere en som menneske. Ikke alle de voksne i slekta vet om dette, men får nok vite det før eller senere.

Anonymous poster hash: 111fd...e0e
Skrevet

Ja, en i familien er dømt til forvaring. Jeg hater det h*n har gjort, men er fortsatt glad i h*n. Det verste var egentlig tiden me besøksforbud før saken kom opp, utrolig vondt å ikke kunne snakke med vedkommende. Nå går det egentlig greit, men det er selvsagt trist. Men fortjent.

Anonymous poster hash: d930a...e1f

Skrevet

Og jeg jobber i fengsel.

Anonymous poster hash: 79f47...687

Skrevet

En i familien har sittet i fengsel, ja. Jeg unngår vedkommende og snakker ikke mer med ham enn jeg må i selskap. Grunnen til det er hva han har gjort og holdningen han har til det i dag (angrer ikke, nekter fortsatt for at han har skyld tross i at han er dømt pga særdeles overbevisende bevismateriale). Slekta er litt delt. Noen synes jeg er veldig streng. Men jeg har ingenting til overs for ham. Er man angrende synder kan det stille seg annerledes, men å bagatellisere hva han har utsatt andre for er helt forkastelig.

• Liker 3
Gjest *kokos*
Skrevet

Storebroren min har sittet i fengsel tre ganger. Han var ung og dum, og alt er relatert til alkohol. Han er nå blitt en rolig, omsorgsfull og voksen tobarnsfar, og ingen tenker over hva han gjorde for 5 år siden.

Skrevet

Kjæresten min satt i fengsel i 6 mnd :)

Var og besøkte ham nesten hver helg og det gikk fint det :)

Han lærte en del av å sitte inne og kjenne på det å faktisk ikke ha noen rundt seg. Han satt litt mer pris på ting når han kom hjem, noe som var ganske avslappende da det ikke akkurat var noe han gjorde før.

Er ikke akkurat noe man merker på fyren, foreldre mine fikk sjokk når de hørte det :fnise: Han virker ikke som typen til å gjøre noe sånt. Dette er noen år siden nåda :)

Skrevet

Morfar, mor, onkel og bror har alle sittet inne. Vi er en badass-familie!

Jeg har derimot aldri fått en bot engang! Ikke har jeg gjort meg fortjent til det heller. Noen må jo veie opp!

Anonymous poster hash: 07f1e...54d
  • Liker 4
Skrevet

Mannen min har vært i fengsel og laget paller pga en fyllekjøring på moped i sine unge dager.

Ingen ting vi tenker på og det var før jeg møtte han.

Anonymous poster hash: 99e70...2b8
Skrevet

Faren min satt 3 uker for promillekjøring da jeg var liten. Jeg visste det ikke før eldre søsken fortalte meg det da jeg var blitt voksen. Det mamma fortalte den gangen, var at han var borte på jobb, noe som egentlig ikke hadde vært usannsynlig. Det var veldig hemmelig den gangen det skjedde, og det er ikke noe samtaleemne i dag heller.

Anonymous poster hash: 85b22...aed
Skrevet

Broren min har sittet i fengsel flere ganger. Han sa at svært få av de innsatte tar selvkritikk. Tvert imot fantaserer de om at de skal få en kjempeerstatning fra staten for justismord.

Skrevet

Tvert imot fantaserer de om at de skal få en kjempeerstatning fra staten for justismord.

At denne fantasien er vanlig blant insatte har jeg ikke hørt før. Rent instinktivt ville jeg vært tilbøyelig til å tro at slike fantasier ville være mer sammenfallende med faktisk uskyld enn andre fantasier. Det er vel ikke tilfelle hvis den er vanlig blant insatte.

Skrevet

Broren min satt noen uker i fengsel da han var i slutten av 20-årene. Hadde kjørt for fort (tror han kjørte i rundt 110 i 60 sona, midt på natta). Han har nå gjort opp for seg og saken er ute av verden og glemt. Våre foreldre ble lei seg da det skjedde og skammet seg nok over sønnen.Ikke noe de hadde lyst å spre på "bøgda". Han selv syntes han var en idiot. Jeg var bare glad han fikk straff for idiotkjøringa si, før noen ble meiet ned.

Han har ellers en plettfri vandel.

Anonymous poster hash: 01a10...1b6
Skrevet

Jeg har et nært familiemedlem som sitter i fengsel over overlagt drap. Jeg kommer ikke til å tilgi han for det han har gjort og ønsker ikke å snakke med han igjen.

Anonymous poster hash: 06a94...f12
Skrevet

Kjæresten min satt i fengsel i 6 mnd :)

Var og besøkte ham nesten hver helg og det gikk fint det :)

Han lærte en del av å sitte inne og kjenne på det å faktisk ikke ha noen rundt seg. Han satt litt mer pris på ting når han kom hjem, noe som var ganske avslappende da det ikke akkurat var noe han gjorde før.

Er ikke akkurat noe man merker på fyren, foreldre mine fikk sjokk når de hørte det :fnise: Han virker ikke som typen til å gjøre noe sånt. Dette er noen år siden nåda :)

Også setter du ett smilefjes etter første setning? :sjokkert:

• Liker 4
Skrevet

Også setter du ett smilefjes etter første setning? :sjokkert:

Haha ja huffamei. Han hadde så godt av det så :) Ser ikke på fengsel som noe negativt når man faktisk fortjener det. Og det var ikke så fælt der heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...