AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Jeg skal på skolen imorgen, og er på slutten av andre uke. Har fått meg venner, men kjenner ikke så mange ellers. Det er mange folk på skolen, og alle har ulik stil. Men det samme går ofte igjen; dongeri, svarte bukser, tights, mønstertights, fine og enkle skjorter, hekla gensere, osv. Noen går med litt punkete skjørt og tights, men har enda ikke sett noen gå med kjole/søtt skjørt nå som det nærmer seg høst. Jeg er glad i kjoler, men tør ikke gå på skolen med kjole. Det har vært overskyet, og lite sol og det er en av grunnene til det. Men den andre grunnen er det at jeg er redd for å bli dømt. Nå i dagens samfunn er motene ulike og alt blir godtatt, men det finnes jo fortsatt fordommer. Man blir fortsatt dømt, uansett om man ikke merker det. Alle mennesker skaper inntrykk av andres opptreden og stil... Jeg har også bursdag i morgen, så jeg vil være litt finere kledd. Derfor ønsker jeg å gå med en søt kjole, kanskje en sort tynnstrømpebukse under og søte sko. Noe helt enkelt, med en lang cardigan oppå. Men jeg vil føle meg så annerledes i forhold til andre. Synes dere dette er for "mye"? Jeg skal jo på skolen, så jeg tenker kanskje dette blir for mye egentlig. Men jeg elsker kjoler!! Hva ville dere tenkt om en kom med kjole på skolen? Hvis jeg får det til å se litt.. casual ut, kanskje det funker da. Anonymous poster hash: 731ab...3cb
fruBeist Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Hva med å gå som du selv føler for, og blåse i om folk dømmer? Hva slags skole er det snakk om forresten? 5
Fashionistaen Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 (endret) Det blir ikke for mye, nei. Selv har jeg gått med kjoler og skjørt nesten daglig (i enkelte perioder) siden midten av ungdomsskolen og har ikke opplevd noe som helst negativt. Tvert i mot får jeg stadig skryt for at jeg liker å pynte meg i hverdagen. Sikkert en haug av elevene som synes jeg ser skrullete ut der jeg sprader rundt i høye heler og kjole på en vanlig tirsdag, men det får så være. Disse hører jeg ikke noe fra uansett. Om noen stirrer litt ekstra, er det sikkert bare fordi de synes at du er fin i tøyet Om du har lyst, er alt lov og det er gøy å pynte seg! Det skal også sies at jeg bor i en liten bygd preget av jantelov, så om ikke jeg har fått noe negativt respons ang. min klesstil her, tror jeg TS er trygg Endret 28. august 2013 av Fashionistaen 2
Musaleem Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Selvfølgelig kan du ha kjole på skolen. Jeg bor i kjoler, året rundt, og det er jo ikke så nøye hva andre tenker om det, så lenge jeg føler meg vel. Gå kledd slik du ønsker. Hører forresten aldri noe negativt, kun positivt - det er jo ikke noe galt i å pynte seg litt. 2
Transelise Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Gutta kommer til å like deg, noen jenter missunneleg på at du tør vere deg selv.
Gjest Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Jeg synes nå absolutt at du skal gå med kjole på skolen Jeg gjorde det selv, og fikk aldri noen negative tilbakemeldinger på dette. Du trenger heller ikke gjøre det så veldig casual, det funker uansett. Jeg synes det utelukkende er positivt om jeg ser noen går i kjole og har gjort en liten innsats for å ta seg godt ut. Så ta på deg kjole, og ikke tenk på hva andre måtte tenke 2
ninuska_ Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Jeg bor selv i kjoler året rundt så jeg ser ikke problemet 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 Hva med å gå som du selv føler for, og blåse i om folk dømmer? Hva slags skole er det snakk om forresten? Var en sort, enkel, casual kjole og jeg brukte den i dag følte meg bra Anonymous poster hash: 731ab...3cb
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Det blir ikke for mye, nei. Selv har jeg gått med kjoler og skjørt nesten daglig (i enkelte perioder) siden midten av ungdomsskolen og har ikke opplevd noe som helst negativt. Tvert i mot får jeg stadig skryt for at jeg liker å pynte meg i hverdagen. Sikkert en haug av elevene som synes jeg ser skrullete ut der jeg sprader rundt i høye heler og kjole på en vanlig tirsdag, men det får så være. Disse hører jeg ikke noe fra uansett. Om noen stirrer litt ekstra, er det sikkert bare fordi de synes at du er fin i tøyet Om du har lyst, er alt lov og det er gøy å pynte seg! Det skal også sies at jeg bor i en liten bygd preget av jantelov, så om ikke jeg har fått noe negativt respons ang. min klesstil her, tror jeg TS er trygg Tok den på og jeg syntes det var deilig, og følte meg mer feminin og pyntet! Anonymous poster hash: 731ab...3cb
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 Jeg synes nå absolutt at du skal gå med kjole på skolen Jeg gjorde det selv, og fikk aldri noen negative tilbakemeldinger på dette. Du trenger heller ikke gjøre det så veldig casual, det funker uansett. Jeg synes det utelukkende er positivt om jeg ser noen går i kjole og har gjort en liten innsats for å ta seg godt ut. Så ta på deg kjole, og ikke tenk på hva andre måtte tenke Takk skal dere ha for kommentarer :-) tok på meg kjolen og følte meg bedre enn aldri før Anonymous poster hash: 731ab...3cb
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 Så bra at du turte! Jeg går i kjole og skjørt hele året og har aldri opplevd noe negativt, men det var drittskummelt første gangene husker jeg. Anonymous poster hash: ec047...276
Transelise Skrevet 30. august 2013 #13 Skrevet 30. august 2013 Så bra at du turte! Jeg går i kjole og skjørt hele året og har aldri opplevd noe negativt, men det var drittskummelt første gangene husker jeg.Tragisk at det skal vere "drittskummelt" å bruke helt normale klær.Anonymous poster hash: ec047...276
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #14 Skrevet 30. august 2013 Ja, men slik er det nok bare. Spesielt i et land som Norge der folk ikke prater så mye og været er traust. Anonymous poster hash: ec047...276
Transelise Skrevet 30. august 2013 #15 Skrevet 30. august 2013 Tørr bruke kjole ejg selv om jeg er mann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå