Gå til innhold

Hva kaller man farfars kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene til samboeren min er ikke gift lenger. Begge har nye kjærester og faren skal gifte seg.
Jeg sier bare navnet deres liksom. Men dattern min kalte farfars kjæreste for ste-farmor. (hun er 5) Jeg syntes det var litt morsomt, men tungvindt. Og det falt ikke helt i god jord hos visse...
Forslag til "nye navn" på sånne? Unger har liksom en tendens til å ville kalle besteforeldre for noe annet enn navn, og det er jo det de blir. Ekstra besteforeldre..

Anonymous poster hash: 752e5...6e5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo veldig på hvor lenge de har vært sammen og hvor godt forhold dere har kanskje, men her er hvertfall stefaren min ''bestefar''. Men nå har jeg vokst opp med stefaren min da, så det blir kanskje litt anderledes.

Skrevet

For å svare på hovedspørsmålet:

Det kommer jo an på hva hun heter.

Dersom hun feks heter Astrid, bør hun jo kalles Astrid.

Dersom hun heter Tove, blir det kunstig med Astrid ....

Get my drift? ;)

• Liker 16
Skrevet

Fillefarmor? Jeg synes den klinger bra, men sikkert ikke godtatt av fillefarmor den heller :lol:

Anonymous poster hash: cdf1e...3f7
  • Liker 2
Skrevet

Spørs vel litt på forhold, og hva de selv ønsker?

Jenta mi kaller min stemor etter navn, men min stefar for "Far".

Skrevet

Foreldrene til samboeren min er ikke gift lenger. Begge har nye kjærester og faren skal gifte seg.

Jeg sier bare navnet deres liksom. Men dattern min kalte farfars kjæreste for ste-farmor. (hun er 5) Jeg syntes det var litt morsomt, men tungvindt. Og det falt ikke helt i god jord hos visse...

Forslag til "nye navn" på sånne? Unger har liksom en tendens til å ville kalle besteforeldre for noe annet enn navn, og det er jo det de blir. Ekstra besteforeldre..

Min samber har også skilte foreldre. Mora hans og stefaren skulle være farmor og besten. Men så fikk farmor ut av det blå et artig kallenavn jeg ikke vil nevne her..da blir jeg igjennkjent. Så da ble det det og bæsten:) Hans far er så lite interesert i barnebarna at jeg vet ikke helt om han skulle være farfar eller bestefar. Trur ikke han helt vet selv heller. For på gaver står det enten bestefar elelr farfar. Barnet vårt vet knapt hvem han er, men vet han eksisterer, så det har blitt farfar her. Men bæsten er mere bestefarfigur for han enn farfaren. Synd det er sånn, men glad han har en stebestefar som blir som en bestefar for han :)

Anonymous poster hash: 8b1bc...0fa

Skrevet

Olga, Borghild eller hva det nå er hun heter?

Anonymous poster hash: 8dc74...b24
  • Liker 3
Skrevet

For å svare på hovedspørsmålet:

Det kommer jo an på hva hun heter.

Dersom hun feks heter Astrid, bør hun jo kalles Astrid.

Dersom hun heter Tove, blir det kunstig med Astrid ....

Get my drift? ;)

Hehehe, nå måtte jeg le litt ;)

Men TS, hva med å kalle dem noe som de "ordentlige" besteforeldrene ikke heter? Hvis de heter farmor og farfar, hva med besta, besten, bæppe, bæffo, gommo, goffa osv? :P

Skrevet

Ungene kaller farmorens mann Bestefar:) siden foreldrene til min mann er skilt, og svigermor er gift på nytt igjen :)

Så det er vel vanlig at man sier Beste eller Besta!

Skrevet

Vi bruker mormor/morfar og farmor/farfar på de som er nettopp det, og bestemor og bestefar på farfars/farmors nye partnere. De er gift da, og har vært der siden mine ble født. Da syns jeg det er rart å kalle de bare ved navn.

Min mormor har en ny mann som hun ble gift med når jeg var 8-9. Jeg har syns det har vært rart å kalle ham noe annet enn "Per", mens mine yngre søsken har kalt ham "bessa", da han har vært i livet deres siden de ble født.

Anonymous poster hash: 23d29...e48
  • Liker 2
Skrevet

Jeg kalte foreldrene til stefaren min for mor og far. Mine barn kaller bestefar sin nye kone ved navn, men de er veldig glad i henne allikevel!

Skrevet

Gamlefar?

Besten?

Besse?

Faffe?

Bolla?

Anonymous poster hash: f72e2...832
Skrevet

Gamlefar?

Besten?

Besse?

Faffe?

Bolla?

Anonymous poster hash: f72e2...832

Nå var det ikke farfaren som skulle få et "navn"men hans kjæreste/ snart kone.

Jeg er bestefarmor. Veldig koselig synes jeg, å farmor er komfortabel med det, så da føler jeg ikke at jeg tar hennes "navn" siden jeg synes at hun har førsterett :)

Anonymous poster hash: 4ed38...84a

Skrevet

"hurpa"

Anonymous poster hash: 71bf7...22d
  • Liker 1
Skrevet

Hva med bonusfarmor?

Eller mimmi og moffi som noen kaller besteforeldrene sine

Skrevet

Hos oss er det farmor og "Bjarne" til tross for at farmor har vært gift med "Bjarne" i mange år før datteren vår kom til.

Når det gjelder min svigerfar så har jeg blitt introdusert for 6 damer siden jeg kom inn i familien, så der holder vi oss stort sett til "du" ;)

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

hva er galt med stefarmor? Det er jo det hun er

Skrevet

hva er galt med stefarmor? Det er jo det hun er

Det er jo veldig tungt å si da. Minner meg om søstern min som er så pirkete m.h.t hva sine barnebarn kaller tantene og onklene til foreldrene. De kaller dem tante og onkel -som jo er enkelt for små barn å si- å da er søstern frampå å sier gammeltante/ gammelonkel... det er jo altfor tungvint for små å si...

Anonymous poster hash: 4ed38...84a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...