Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har datet en jente i 4 mnd nå. Vi er enige om å være eksklsuive, men jeg har litt på følelsen at noe er galt. Den siste måneden har hun omtrent sluttet å ta kontakt med meg først. Jeg har forsøkt å vente opp mot 5-6 dager, men har ikke hørt noe fra henne. Det rare er at ting virker bra når vi møtes og hun svarer på alle meldingene mine. Hun vil også møtes når jeg spør henne.

Likevel har noe endret seg. De første tre månedene tok hun masse kontakt. Omtrent hver dag. Nå har vi kun kontakt (telefon eller meldinger), hvis jeg tar kontakt først.

Hva er det som skjer her? Mister hun interessen eller har hun bestemt seg for at jeg skal ta mest inititativ nå? Tidligere tok kanskje hun mest initiativ.

Anonymous poster hash: e4966...9a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun tester deg? Har du vært flink til å ta kontakt selv tidligere?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv valgt å avslutte det med han jeg holdt på med siden jeg følte at jeg alltid måtte vere den som tok initiativ. Det ble så strevsomt! Kommunikasjon skal gå begge veier!

• Liker 2
Skrevet

Hmm, kan være flere årsaker. Om det fortsetter, kan du prøve å ta det opp med henne? :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært litt sløv selv, for jeg har fullt opp med jobb og skole nå. Tida flyr og plutselig har dagene gått uten at jeg har kontaktet han jeg liker. Du kan jo spørre henne? Men ikke mas. Og tro på det hun sier.

Anonymous poster hash: caac9...d9a
Skrevet

PRAT.PRAT.PRAT. Alle mine bekymringer fra sånne "den første delen av et forhold"-perioder kunne vært unngått om jeg faktisk spurte om det jeg lurte på. :)

• Liker 3
Skrevet

Kanskje hun tester deg? Har du vært flink til å ta kontakt selv tidligere?

Hun tok helt klart mest kontakt i starten. Etterhvert ble det mer jevnt fordelt, men i det siste har hun sluttet helt å ta initiativ. Jeg har nå bestemt meg for å ikke ta kontakt denne gangen, uansett hvor lang tid det tar. Litt for å se om hun tester meg og litt for å se om hun faktisk bryr seg om oss.

Men på sikt må vi vel kanskje snakke litt sammen og høre hva hun tenker. Jeg gidder ikke være den som alltid tar initiativ. Da mister jeg raskt interessen.

• Liker 1
Skrevet

Hun tok helt klart mest kontakt i starten. Etterhvert ble det mer jevnt fordelt, men i det siste har hun sluttet helt å ta initiativ. Jeg har nå bestemt meg for å ikke ta kontakt denne gangen, uansett hvor lang tid det tar. Litt for å se om hun tester meg og litt for å se om hun faktisk bryr seg om oss.

Men på sikt må vi vel kanskje snakke litt sammen og høre hva hun tenker. Jeg gidder ikke være den som alltid tar initiativ. Da mister jeg raskt interessen.

Kanskje hun tenker det samme?

Skrevet

ts igjen

Det er i så fall rart, for jeg er den som har tatt kontakt først omtrent hver gang den siste måneden.

Skrevet

Å da er kalde krigen i gang. For et leven.

Skrevet

Sier som hun over meg; kanskje hun tenker det samme- hun vil vente for å se om du tar kontakt?

Jeg har vel egentlig aldri skjønt meg på slikt spill jeg da. Hva med å snakke sammen, og å være helt klar på hva man ønsker og forventer i et forhold og fra den man er sammen med?

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en telefon (nei, ingen meldinger eller mail eller chat, men en ekte samtale), og sagt rett ut at jeg nå syntes hun tok sjelden kontakt og at jeg savnet å høre fra henne og lurer på om det er noe galt. Og at jeg gjerne ville vite det om hun ikke er interessert lenger- og at jeg synes det er stusselig å være i et forhold der man knapt snakker sammen og har kontakt.

Så får jo hun velge selv hvordan hun vil ha det og om hun vil ha det på samme måte som deg.

Problemer løser seg sjeldent av seg selv, og iallefall ikke ved å skape ytterligere avstand.

Skrevet

Sier som hun over meg; kanskje hun tenker det samme- hun vil vente for å se om du tar kontakt?

TS

Jeg er den som har tatt kontakt først hver gang de siste 3-4 ukene. Hvor mye og lenge skal hun vente?

Skrevet

TS

Jeg er den som har tatt kontakt først hver gang de siste 3-4 ukene. Hvor mye og lenge skal hun vente?

Hun er nok ikke så interessert som du kanskje tror, noen er høflig å svarer på meldinger og møtes vettu.

Skrevet

Hun er nok ikke så interessert som du kanskje tror, noen er høflig å svarer på meldinger og møtes vettu.

TS

Jeg begynner å få en viss mistanke om dette. Selv om hun virker veldig "på" når vi møtes. Har sex stort sett hver gang vi møtes, hun vil kose og sier alltid at hun vil møtes når jeg spør. Hun har også fortalt meg at hun har kuttet alle andre gutter enn meg ut.

Men har bestemt meg for ikke å ta kontakt denne gangen. Så får jeg se om hun er interessert eller ikke.

Gjest navnelapp
Skrevet

Men i alle dagar.... Er det ikkje betre å snakke saman? Eller skal du la ei fin og snill dame gå fordi ho var for treig med å ringe?

• Liker 1
Skrevet

Men i alle dagar.... Er det ikkje betre å snakke saman? Eller skal du la ei fin og snill dame gå fordi ho var for treig med å ringe?

TS

Hvorfor ligger alt ansvar på meg her? For å si det rett ut, jeg er lut lei av å være den som tar initiativ hele tiden. Jeg nevnte dette også til henne, for en god stund siden, at jeg foretrakk at vi begge tok initiativ.

Så ja, jeg er villig til å la henne gå, dersom hun ikke tar kontakt nå.

Skrevet

Jeg hadde nok prøvd å snakke med henne før jeg hadde latt henne gå om jeg var i din situasjon, TS :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde nok prøvd å snakke med henne før jeg hadde latt henne gå om jeg var i din situasjon, TS :)

Hun er sikkert en som kan svare for seg... Venner med pikk er kjekk å ha.

Skrevet

Si det rett til henne (eller på sms), at du ikke gidder å bestandig være den som tar initiativ. Hvis hun bryr seg, så skjerper hun seg. Kan hende at hun ikke tenker over det engang! Og om hun ikke bryr seg, så er det flere fisk i havet.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du venter 5-6 dager med å ta kontakt, tror nok hun det samme som deg, at du ikke er så interessert.

Ta det opp. Du trenger ikke gjøre det sentimentalt og needy, bare si enkelt at i det siste hører du ikke fra henne på eget initiativ, og at du lurer på om intetessen har glidd over for hennes del og det er på tideå gå videre. Du taper ingenting på å gjøre dette ryddig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...