Tibbie Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Jeg er ute etter en spennende dramaserie (eller komedie) hvor journalistikk spiller en vesentlig rolle. Noen som vet om noe? Og har noen sett noen av disse seriene? Vil du anbefale en av dem?http://www.imdb.com/list/A4Vg2jRRAWQ/
Strange Doll Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 er vel ikke direkte en serie, men filmene om Annika Bengtzon er gode. 1. Nobels Testamente 2. Prime Time 3. Studio Sex 4. Den røde vargen 5. Livstid 6. En plass i solen Gode filmer med en journalist som hovedperson =) verdt å nevne selv om det ikke er en tv-serie =) 1
Tibbie Skrevet 28. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2013 er vel ikke direkte en serie, men filmene om Annika Bengtzon er gode. 1. Nobels Testamente 2. Prime Time 3. Studio Sex 4. Den røde vargen 5. Livstid 6. En plass i solen Gode filmer med en journalist som hovedperson =) verdt å nevne selv om det ikke er en tv-serie =) Jeg takker uansett
Gjest Oblivion Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 Ble nysgjerrig jeg -er du, eller ønsker du å bli journalist selv? Jeg sitter på mange gode tips, men det hadde vært interessant å vite litt mer av hva du er ute etter før jeg begynner å foreslå "alt mulig" for deg. Dette er en film, og langt i fra en komedie -men hvis du har mage til det (!) så vil jeg uansett anbefale deg (og alle andre) å se The Bang Bang Club, om fotojournalisten Kevin Carter fra Sør-Afrika. Han dro for å dokumentere hungersnøden i Sudan tidlig på nittitallet og ble kjent for å ha tatt et bilde av et lite underernært barn som ser ut som om det ble overvåket av en sulten gribb. Bilder viser ikke alltid sannheten, det kommer an på fotografens perspektiv og øyet som ser. Det sies at det var flere gribber i området, som var der for å snike til seg mat som ble delt ut ved et matsenter til lokalbefolkningen, og at bildet derfor viste en annen historie enn det som var virkeligheten. Kevin Carter et fikk en pulitzer for bildet, men endte med å ta selvmord året etter, blakk, deprimert og forstyrret av alt han hadde sett og opplevd. Den virkelige historien er litt annerledes enn i filmen, den er gjengitt fra det Carter fortalte, men også fra de andre jounalistene. Jeg synes den gir et godt bilde av utfordringene nyhetsjournalister møter når de skal dokumentere krig og nød. Anbefales! 1
Tibbie Skrevet 28. august 2013 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2013 Ble nysgjerrig jeg -er du, eller ønsker du å bli journalist selv? Jeg sitter på mange gode tips, men det hadde vært interessant å vite litt mer av hva du er ute etter før jeg begynner å foreslå "alt mulig" for deg. Dette er en film, og langt i fra en komedie -men hvis du har mage til det (!) så vil jeg uansett anbefale deg (og alle andre) å se The Bang Bang Club, om fotojournalisten Kevin Carter fra Sør-Afrika. Han dro for å dokumentere hungersnøden i Sudan tidlig på nittitallet og ble kjent for å ha tatt et bilde av et lite underernært barn som ser ut som om det ble overvåket av en sulten gribb. Bilder viser ikke alltid sannheten, det kommer an på fotografens perspektiv og øyet som ser. Det sies at det var flere gribber i området, som var der for å snike til seg mat som ble delt ut ved et matsenter til lokalbefolkningen, og at bildet derfor viste en annen historie enn det som var virkeligheten. Kevin Carter et fikk en pulitzer for bildet, men endte med å ta selvmord året etter, blakk, deprimert og forstyrret av alt han hadde sett og opplevd. Den virkelige historien er litt annerledes enn i filmen, den er gjengitt fra det Carter fortalte, men også fra de andre jounalistene. Jeg synes den gir et godt bilde av utfordringene nyhetsjournalister møter når de skal dokumentere krig og nød. Anbefales! Hehe, busted Har lyst til å bli det selv, ja. Man lærer mye og blir veldig inspirert av å se på serier basert på et tema. Er nettopp ferdig med en advokatserie. Tror jeg ville fått mye ut av det om jeg var advokatstudent Jeg er ikke spesielt glad i filmer, men den du nevnte høres ganske spennende ut! Kanskje jeg må finne en venn å se den med Takk for tips!
Gjest Badabing Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Hvis filmer også er ok, så likte jeg Killing Fields og A Mighty Heart veldig godt. Begge er basert på en sann historie, men jeg vet ikke hvor løst basert de er. Jeg har lest boken Killing Fields også, og mener filmen stemte ganske godt overens med boken. 1
Gjest Oblivion Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 Hehe, busted Har lyst til å bli det selv, ja. Man lærer mye og blir veldig inspirert av å se på serier basert på et tema. Er nettopp ferdig med en advokatserie. Tror jeg ville fått mye ut av det om jeg var advokatstudent Jeg er ikke spesielt glad i filmer, men den du nevnte høres ganske spennende ut! Kanskje jeg må finne en venn å se den med Takk for tips! Hehe, vel det er ikke det dummeste karrierevalget -og husk at det er mange veier til Rom Men da tillater jeg meg å grave enda litt mer -har du noen formening om hva slags journalist du ønsker å bli? Ønsker du å skrive for magasiner/aviser, jobbe med tv, lage dokumentarer, eller ta bilder kanskje? Og hvilke temaer er du interessert i?
Tibbie Skrevet 28. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 28. august 2013 Hehe, vel det er ikke det dummeste karrierevalget -og husk at det er mange veier til Rom Men da tillater jeg meg å grave enda litt mer -har du noen formening om hva slags journalist du ønsker å bli? Ønsker du å skrive for magasiner/aviser, jobbe med tv, lage dokumentarer, eller ta bilder kanskje? Og hvilke temaer er du interessert i? Vil nok gjøre noe innen politikken. Gjerne utenriks og gjerne med TV. Kanskje en dag lage en dokumentar. Men også det å skrive. Skriver nå frivillig for et magasin hvor jeg intervjuer band og artister, så er også interessert i den type journalistikk Har ikke fått startet på utdanningen enda, så har ikke så mye kunnskaper og triks som jeg skulle ønske jeg hadde. Siden jeg driver litt med journalistikk nå, er jeg keen på litt inspirasjon asap!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 Sesong 5 av The Wire dekker dette, men det er jo sett på som den dårligste sesongen, da. Anonymous poster hash: 30115...1dc 2
Tibbie Skrevet 29. august 2013 Forfatter #12 Skrevet 29. august 2013 Sesong 5 av The Wire dekker dette, men det er jo sett på som den dårligste sesongen, da. Anonymous poster hash: 30115...1dc Å
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #13 Skrevet 29. august 2013 Å Fortvil ikke. The Wire er den beste serien som er laget, og sesong 5 er bedre enn så å si alt annet som noen gang har gått på TV. Men begynn på begynnelsen om du skal se serien. Anonymous poster hash: 30115...1dc 2
Gjest Badabing Skrevet 29. august 2013 #14 Skrevet 29. august 2013 Jeg tenkte også på den, men det er litt kjipt at den sesongen er så dårlig. Men serien er uansett så ekstremt bra at alle bør se den.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #15 Skrevet 29. august 2013 House of cards!!! Anonymous poster hash: 89b4d...3cb
Tibbie Skrevet 29. august 2013 Forfatter #16 Skrevet 29. august 2013 House of cards!!! Anonymous poster hash: 89b4d...3cb Så første episode i går (de varte i èn time!!). Det var ikke så ille, men er på utkikk etter noe litt "lettere" Gjerne noe med litt komedie...
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #17 Skrevet 30. august 2013 Citizen Kane! The hour The newsroom Shattered glass Nothing but the truthAnonymous poster hash: 64a48...660
Fantomina Skrevet 30. august 2013 #18 Skrevet 30. august 2013 (endret) . Endret 16. januar 2015 av Fantomina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå