Gå til innhold

Bråkete naboer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skriver her for å høre om jeg er urimelig mtp noe jeg velger å kalle bråk..

jeg bor ca 25 min gange fra bysentrum, og godtar da selvfølgelig at folk hører på musikk i blokka i helgene, og prater/fester til en stund utpå kvelden. har også vendt meg til at det er en del lyder utenfor, noe jeg ikke var vant med før jeg flyttet for meg selv da jeg er oppvokst et relativt stille sted.

Anyways, jeg plages av to ting.. For det første holdt jeg ut veldig lenge med naboer (som jeg er veldig sikker på bor over meg) som romsterte og bråkte rundt hver eneste natt fra ca kl 1 før jeg gikk og banket på døra flere ganger. Hadde ikke tenkt å kjefte men bare spørre om det er mulig å være litt roligere. Men de åpnet aldri og har heller ikke åpnet de andre gangene jeg har prøvd.. Det høres seriøst ut som de skyver rundt på sofa/andre møbler sånn at det høres som en elefant tramper rundt oppi der. De slenger ekstremt hardt igjen med skapdører og liknende og snakker så høyt at jeg kan høre omtrent hvert ord.. Hvor mye de bråker, går litt i perioder men jeg har vært nødt til å bruke ørepropper en lang stund. Jeg bare lurer på hvordan dette kommer til å gå den dagen jeg starter i en ny jobb, da jeg ikke kan bruke ørepropper.. vil da mest sannsynlig ikke våkne av vekkeklokka.. jeg merker at jeg noenganger blir så sint at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.. har endt med at jeg ved anledninger har tatt vaskemoppen og dunka i taket.. Men det stopper aldri..

Samtidig bråker de ofte en del på dagtid også men dette kan jeg jo ikke klage på og dette plager meg ikke nevneverdig.. i tillegg er det flere som pusser opp i blokka nå, og det langt over tillatt tid..

Men nå tror jeg det har flytta inn noen flere rett i nærheten, og dette er egentlig enda mer plagsomt.. Hver kveld når jeg legger meg (legger meg relativt seint, rundt 01.00), så hører jeg et par som sitter og snakker, åpenbart med åpent vindu. Enten er dette rett vedsiden av mitt vindu eller rett ovenfor eller nedenfor.. har ikke lokalisert hvor det kommer fra enda.. og de snakker ikke drithøyt men ganske høyt og ler og hoier og det er nesten som at stemmene kommer fra samme rom.. så lytt er det faktisk. Og i helgen var det selvfølgelig enda mer støy. Selvfølgelig røyker de også og jeg kjenner det inn gjennom vinduet.. dette er ikke akkurat behagelig når man skal sove.. Er veldig usikker på om dette er noe jeg evt kan si ifra om.. jeg har jo selv hatt folk hos meg til midt på natta, og snakking og lav musikk er jo seff greit.. men da har jeg hatt vinduene lukket og bedt gjester om å dempe musikken om vi har på musikk.. og har aldri selv fått klager fra noen.. Her høres det ut som de nesten henger ut av vinduet og snakker.. og ler og innimellom tuller og har veldig høyt stemmenivå. Merket også at de var veldig fulle sist helg.. hadde ikke brydd meg når det er helg, men nå har det vart siden sist fredag.. og jeg sovner ikke før veldig seint og føler meg ganske uopplagt..

men hva er deres synspunkt på disse tilfellene? Er dette noe jeg kan gå videre om/spørre dem pent om å senke stemmenivået/bråket, eller er dette noe jeg rett og slett må finne meg i? Jeg har liksom ikke helt fasiten på hva som er greit/ikke greit..

Er forresten 24 og bor alene.

Anonymous poster hash: cc9e9...82c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du bor i blokk er du sikkert i et borettslag, ta opp støy med de.

• Liker 1
Skrevet

Det er nok husordensregler som du kan se på?

Jeg ville kontaktet styret og forhørt meg, eventuelt sendt klage pr brev siden de ikke åpner døra...

Huff - høres utrolig slitsomt ut! Håper det ordner seg.

Alternativet blir jo å flytte...

Skrevet

Har hatt det tilsvarende, er kjipt. Beste er å flytte, eller få problemfolkene fjernet (om de leier). Men stusset over dette med ørepropper, du våkner av vekking på mobilen f.eks. selv om du har ørepropper.

Anonymous poster hash: 7a956...b7e
Skrevet

Send en klage til styret i borettslaget/sameiet. Sitter selv i styret, og slike saker får vi til en stadighet. I første omgang sender vi da et brev til vedkommende hvor vi minner om husordensreglene. Det pleier faktisk som regel å hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...