Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på kreta i fjor sommer.. for det første er ouzo det mest grusomme jeg har smakt, og det ble dessverre servert overalt, og du føler nesten du må drikke når kelnerene står i smug og følger med deg.. hehe.. men.. vi bestilte også drinker, de så utrolig bra ut, men holdt på å kaste opp da jeg tok den første slurken.. fyyf.. har på følelsen det går mye i dårlig hjemmebrent der nede.. skal ned igjen i sommer, og håper det er mulig å få noe skikkelige greier.. må jeg ty til alkohol på flaske, som smirnoff ice og vin, eller er der noen steder de serverer drinker som smaker godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.. heretter blir det ikke flere tråder fra meg.. skulle tro det var boikott på hele forumet.. får aldri noe svar..

Skrevet

Grunnen til at jeg ikke "svarer" på denne for eksempel er rett og slett det at jeg synes det ozer så mye negativitet fra innlegget at jeg velger å løpe ut igjen...

Dette er første gang jeg faktisk legger merke til deg. Forumet er stort...

Happy?

:roll:

Skrevet

....jeg har ikke vært her siden fredag, jeg - så jeg fant innlegget ditt først idag...og vet ikke om svaret mitt er så godt heller ettersom jeg synes ouzo erveldig godt...

Da vi var på Kreta varierte det hvor gode drinkene var fra bar til bar...kommer sikkert ann på hvor du er også...

Men jeg vil anbefale deg og prøve rødvin fra Sitia (to typer)...passet veldig godt både til gresk mat og på terrassen på kvelden...

Gjest Ethereal
Skrevet

Hvorfor ikke bare drikke øl, hvis ting er så kompliserte? Du kan ikke forvente at alt er likedan som hjemme. Ellers er ferdigblandede drinker på flaske like over hele verden. Forøvrig har Hellas veldig god vin, spsielt hvitvin.

Ouzo er nydelig, men kun med isbiter i.

Skrevet

ups, var ikke meninga å virke negativ, fortalte bare om min opplevelse, og vet sef at ikke alt er som hjemme ;) det var vel kanskje et dumt spørsmål.. lurte liksom på om noen hadde havna borti noe som smakte veldig godt.. takk for svarene..

og det med boikott greia var ikke så veldig seriøst ;)

Skrevet

På Kreta får du raki (med trykk på i) som er hjemmebrent brennevin av drueskall etter at vinen er laget. Må bælmes rett ned og er helt vanlig å få i små glass og serveres på lokale kafeinon med litt nøtter til.

Så har du retsina, som er en hvitvin med kraftig kvaesmak. Jeg liker den godt og den serveres ofte med små kjøkkenglass, "melkeglass", på restauranter av det mer folkelige slaget.

Ouzo er mer vanlig ellers i Hellas og er et brennevin med anissmak. Serveres med iskaldt vann i, da blir det skummetmelkhvitt. Vanlig turistdrikke og det man ofte forbinder med Hellas.

Kreta er imidlertid noe spesielt, og ouzo er ikke så vanlig der, utenom kanskje de mest turistpressete områdene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...