Bygdejenta Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Titt tei alle hjelpsomme sjeler Eg trenger litt inspirasjon til bryllupsmiddagen... God forslag! Tenker vi vil ha kjøtt - lammekjøtt frå gården, reinsdyrskjøtt eller hjortekjøtt. Maten skal vi tilberede sjølv (evt foreldre) dersom dette lar seg gjøra, gjerne noe som kan tilberedas ein del på forhånd og lagas ferdig av våre gode hjelparar på sjølve dagen. Det må ikkje vere noko FOR avansert, men fancy nok til at det passer eit bryllup. Det blir eit koselig låvebryllup, ikkje eit formelt eit.
Bygdejenta Skrevet 28. august 2013 Forfatter #2 Skrevet 28. august 2013 Det blir rundt 40 middagsgjester
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Med reinsdyrkjøtt tilgjengelig ville jeg laget Finnbiff! Det er skitgodt! Mange vil kanskje mene det ikke er formelt nok, men i et uformelt låvebryllup tør jeg påstå at det er innertier! Anonymous poster hash: 5105f...aa3
Gjest Ahs Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 (endret) Har dere egne lam ville jeg definitivt gått for det. Hva dere lager ut av det kommer litt an på årstid. Fårikål må jo være fint om dere har høstbryllup.. lammecarre er veldig godt, helstekt lam For lammecarre: http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/sennepsbakt-lammecarre-med-sote-rotgronnsaker Ville nok kanskje leid inn noen til å hjelpe til med maten. Endret 28. august 2013 av Ahs
Residensfruen Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 Reinsdyrsteik med hasselbak poteter og grønnsaker til. Dette var vår meny som jeg laget selv. Steika kan fint lages på forhånd uten å bli tørr
CathFoto Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Jeg ville valgt hjort eller reinsdyr, hørtes forresten helt topp ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå