AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Er det noen her som har blitt gravid veldig tidlig i forholdet? Med tidlig mener jeg før man har vært sammen et år. Hvor lenge hadde dere vært sammen og hvordan har det gått? Jeg er 29 og kjæresten min er 31 år, vi ble sammen for bare noen uker siden, men har kjent hverandre lenge og hatt et godt øye til hverandre en god stund. Føler vi har et veldig godt utgangspunkt for et godt forhold. Det har vært mye stress på jobben i det siste, så jeg har ikke tenkt så mye over at mensen har vært forsinket. Jeg og kjæresten har brukt kondom. I går var mensen to uker forsinket, så jeg tok en test som var positiv. Tankene er så mange akkurat nå! Jeg har ønsket meg barn lenge, men har sett for meg at jeg skulle ha vært sammen med barnefaren lenger før jeg ble gravid. Det er ikke alle som vet at vi er sammen en gang, og vi bor selvsagt ikke sammen ennå. Abort er helt utelukket, vil bare høre fra andre som er/har vært i samme situasjon Anonymous poster hash: dda7b...513
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Gratulerer så masse! Dere har en spennende tid i vente Jeg hadde hvert kjent kjæresten min bare fire mnd da jeg ble gravid. Vi traff hverandre på nett, og ble raskt kjærester. Han var 27, jeg 29. Vi hadde hatt samtalen om hva vi ønsket ut av et forhold og bestemt oss for å satse på dette, så vi ble veldig glade, men det var jo likevell, veldig raskt og mye raskere en noen av oss hadde trodd det skulle skje... At vi skulle bli en familie! De rundt oss ble nok ganske så overrasket og litt bekymre for at vi gikk så fort fram, men det gikk raskt over i forventning og glede til at den lille skulle komme Nå er jenta blitt to og et halvt, vi har hver gift i to år og om ca tre mnd kommer nr to til verden. For oss har det funket veldig fint og vi har det veldig bra sammen, som kjærester og familie. Ting har selvfølgelig gått opp og ned, men med god kommunikasjon og tålmodighet i hverdagen har vi fått tatt vare på forelskelsen og kjærligheten og gleder oss nå veldig til å bli fire i familien! Masse lykke til med graviditeten:) Anonymous poster hash: 71591...1b0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Hva sier han da? Anonymous poster hash: 65b86...517 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Ventet i 8 år, er lurt å tenke før man sprer beina. Anonymous poster hash: 00650...e41 1
*Ariel* Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 Vi var 18 og 19 år da vi ble gravide etter én måned. Har nå vært sammen i over 18 år og venter nå tredjemann, en kjær og planlagt attpåskatt. 2
juliane Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 Jeg har ikke opplevd det selv, men er resultatet av en rask graviditet. Tre måneder tok det før jeg var på vei - og 29 år senere er mamma og pappa fremdeles gift. 1
Silfen Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 Husker da jeg skulle ha nummer to, da lå jeg på Obs-en med en som ble gravid omtrent første pulingsen. Traff de igjen på sykehuset da jeg skulle ha nummer tre, da var de inne og skulle ha nummer to og hadde det helt supert. Hvordan det gikk videre vet jeg jo ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Da kan jeg komme med min solskinnshistorie; ble gravid etter 4 mnd da vi var 18 og 19 år gamle. Ble slutt da baby var 6 måneder gammel fordi vi var altfor ulike rett og slett. Men veldig godt å se at det går bra for andre par - det gir jo håp for både meg og andre. Tror ikke lengden på forholdet før man plutselig er gravid har noe å si, men hvilke personer som faktisk er i forholdet Anonymous poster hash: f80fe...e30 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 Hva sier han da? Anonymous poster hash: 65b86...517 Han er vel like overrasket som meg Han vil også gjerne ha barn, men kanskje ikke så fort. Men alt i alt kunne situasjonen vært verre, selv om vi gjerne skulle hatt litt mer tid sammen før vi blir tre Anonymous poster hash: dda7b...513
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Jeg ble gravid på "første forsøk". Vi hadde kjent hverandre lenge. Vi var begge over 30. Vi har nå to barn og har vært gift i åtte år. Det var selvfølgelig mange som ble overrasket ;-) Lykke til! Anonymous poster hash: aecb5...7ac
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 Jeg kjenner to par som ble gravide veldig tidlig i forholdet, såvidt jeg vet før de var offisielt sammen. Men det har gått veldig bra i begge tilfellene. Det ene paret var i tillegg ganske unge, i begynnelsen av 20-årene, men det virker som de fortsatt har det veldig fint sammen ti år etter (de er gift og har to barn, gjør mye sammen som familie osv). Det andre paret har ikke vært sammen så lenge ennå (men er gift, barnet er vel ca 1 1/2) og virker også som et lykkelig og velfungerende par. Det har som noen over her mye å si hvordan man er som personer - når det er to som har mange av de samme verdiene og en innstilling om å få familien til å fungere, tror jeg det kan gå helt strålende. For meg ville det vært et stort dilemma å bli gravid tidlig i et forhold - jeg er ikke så sikker på at jeg vil ha barn og være en familie, og jeg bruker lang tid på å bli kjent med en kjæreste (men om man kjenner hverandre fra før kan en jo legge til den tiden...). Men jeg vet jo at det kan fungere strålende. Det er vel mye verre om man ikke egentlig ønsker noe seriøst forhold eller noe forhold i det hele tatt med den man ble gravid med... Anonymous poster hash: a29d3...7fe
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 Her gikk det fint. Men ta det for det det er. Blir jo ikke kjærestegreier som er hovedfokus hele tiden lenger. Kan være et problem, men trenger ikke være det Anonymous poster hash: 7e6dd...166
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå