AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Irriterer meg noe helt jævlig. Blar nedover nyhetsoppdateringen på Facebook, og kjenner jeg blir helt flau.. Er ikke dette noe alle skulle lært seg på barneskolen?? Anonymous poster hash: cee16...803 10
noisy Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Helt enig. Det samme med "et" og "ett". Norskfaget trenger mindre diktanalyse og annet tull, mer terping på rettskriving! 8
Pearl2.0 Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Enig! Og folk som bruker å i ord man skriver med o, men har å-lyd. Som å være "får mett", grøss og rysj i kropp!!! 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 Jeg er mer flau over folk som ikke forstår at dysleksi er noe som faktisk eksisterer. Anonymous poster hash: d4ae1...536 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 Jeg er mer flau over folk som ikke forstår at dysleksi er noe som faktisk eksisterer. Anonymous poster hash: d4ae1...536 Av alle de som bruker bl.a. og/å feil, så er det neppe et flertall som har dysleksi. Anonymous poster hash: b408d...49b 20
Gjest Euforia Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 Det er kvalmt. Jeg synes det er pussig at man kan ha en master og likevel ikke kunne forskjellen på og/å ... Det finnes dessverre altfor mange av dem. 5
Sugerøret Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Jo det kan være irriterendes.Men for de som nevnt over, har en gyldig grunn så prøver jeg å glemme det. Men jeg synes forresten feil bruk av i og på er like irriterendes. (så nettopp en tråd med slik tittel.)
pinar Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 Jeg syns det er vanskelig. Prøver såklart å skrive riktig (?), men vet at jeg feiler ofte. Vil gjerne skrive bra, men det kommer ikke naturlig. Det gjelder alle mulige typiske skrivefeil..
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #10 Skrevet 28. august 2013 Folk er generelt elendige på å skrive korrekt, skjønner ikke at folk ikke bryr seg mer om det?! Jeg prøver alltid så godt jeg kan å skrive korrekt. Anonymous poster hash: 1c8bd...5c9 6
#Sunrise Skrevet 28. august 2013 #11 Skrevet 28. august 2013 (endret) Jeg har lese og skrive vansker, tråder som denne gjør at jeg bruker lenger tid på å skrive , fordi jeg blir sitrende og lure på hvordan ord skrives. men jeg skjønner det kan være irriterende og lese masse feil. jeg irriterer meg selv over setninger med slurvefeil Endret 30. august 2013 av Lillecarro
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #12 Skrevet 28. august 2013 Jo det kan være irriterendes.Men for de som nevnt over, har en gyldig grunn så prøver jeg å glemme det. Men jeg synes forresten feil bruk av i og på er like irriterendes. (så nettopp en tråd med slik tittel.) Skrives irriterende.. Anonymous poster hash: 1f2a0...3dc 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #13 Skrevet 28. august 2013 Jeg syns det er vanskelig. Prøver såklart å skrive riktig (?), men vet at jeg feiler ofte. Vil gjerne skrive bra, men det kommer ikke naturlig. Det gjelder alle mulige typiske skrivefeil.. Du skrev rett nå Jeg synes det hjelper med huskeregler, og lager gjerne egne huskeregler om jeg trenger det. Her er en fin oversikt for hvordan man bruker og/å: http://www.sprakradet.no/Sprakhjelp/Skriveregler_og_grammatikk/Aa_eller_og/ Anonymous poster hash: 7f0c6...597 1
Blod Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Jeg er mer flau over folk som ikke forstår at dysleksi er noe som faktisk eksisterer. Anonymous poster hash: d4ae1...536 Ikke alle som sliter med å/og har dysleksi. 3
Larsern Skrevet 29. august 2013 #15 Skrevet 29. august 2013 Helt enig. Det samme med "et" og "ett". Norskfaget trenger mindre diktanalyse og annet tull, mer terping på rettskriving! Enig. Irriterer meg over et/ett, det kan da ikke være så vanskelig å få det til? Samme med "hun" / "henne" og "han" / "ham", (sistnevnte er muligens sidestilt), her er det mange som tar feil i uttalen, så da kan man vel ikke skylde på dysleksi heller? 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #16 Skrevet 29. august 2013 Jeg er mer flau over folk som ikke forstår at dysleksi er noe som faktisk eksisterer. Anonymous poster hash: d4ae1...536 Jeg er mer flau over de som skal tillegge alle som ikke vet forskjellen på og/å dysleksi. De færreste har faktisk dysleksi. Det blir for dumt. Anonymous poster hash: 3fe62...792 11
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #17 Skrevet 29. august 2013 Enig! Det som irriterer meg aller mest er likevel folk som bruker "i forhold til" helt feil, det vil si i stedet for "med hensyn til", "med tanke på", "mot", "med", "for" og så videre. Grøss. Anonymous poster hash: 0bb70...121 5
Fluffe Skrevet 29. august 2013 #18 Skrevet 29. august 2013 Det må være fryktelig slitsomt å gå rundt og irritere seg over alt andre mennesker gjør? Regner med dere ikke er perfekte dere heller!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #19 Skrevet 29. august 2013 Helt enig. Det samme med "et" og "ett". Norskfaget trenger mindre diktanalyse og annet tull, mer terping på rettskriving! Synes diktanalyse (og analyse/tolkning av tekster generelt) er viktig og at det bør ha en sentral plass i norskfaget, men er helt enig i at man bør fokusere mer på folkefeil som et/ett og og/å. Jeg mener; det er absolutt ikke vanskelig å lære seg så lenge man prøver. Anonymous poster hash: e6f6c...310 2
rumperister Skrevet 29. august 2013 #20 Skrevet 29. august 2013 SÅ lei! I min facebook er det egentlig ingen som bruker "og". Alle bruker Å heele tiden. "gode venner å god vin" er en slager. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå