AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Etter endel tankekjør dumpet jeg nettdaten min i helgen.Vi har møttes 5 ganger i byen, uten at jeg har følt noe kjemi. Han er veldig seriøst interessert,laget framtidsplaner osv...Og da han nylig sendte meg melding på face om at han var tiltrukket av meg,at jeg betyr veldig mye for ham osv...valgte jeg å legge kortene på bordet og si at jeg ikke føler dette kan bli noe mer enn vennskap.Følte meg litt lettet etterpå men vil ikke såre ham unødvendig mye heller. Jeg liker ham som person,og understreket at jeg er glad for å ha blitt kjent med ham og at vi kan være venner. Når jeg sa vi kan være venner,var mer ment som en høflighetsfrase fra min side for å ikke virke for kald og kynisk., Men nå tror jeg han tar dette mer bokstavelig enn jeg gjør: Han skrev han synes det var synd jeg ikke følte mer at han håper at vi kan ha et "aktivt vennskap",som han sier (ikke bare på facebook). Han skrev også at vennskap var flott uansett,og at det kunne jo utvikle seg til mer etterhvert..(hvilket jeg vet det ikke vil gjøre,men valgte å ikke kommentere den). I siste melding foreslo han at vi kunne møtes. Jeg synes det er litt underlig å møtes igjen rett etter "dumpingen" som om ingenting har skjedd.Er redd det vil bli kleint og at følelsene hans skal blusse opp igjen om vi møtes på nytt..(han er vel fortsatt forelsket antar jeg..)Han er ganske sjenert og forsiktig og det blir ofte mye stillhet. Prøver han å få til møter fordi han håper jeg skal ombestemme meg?Hvordan skal jeg avise ham uten å virke frekk? Anonymous poster hash: a6475...af1
Gjest .-L-. Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 (endret) Tror ikke det går, han vil jo tydelig ha kontakt uansett. Hehe, i ditt forsøk på å være ærlig var jo du uærlig også, da du sa du ønsket å være venner. Forstår jo at du sa det for å være hyggelig, men alikavel, litt tidig at det kommer tilbake på deg. Du må jo bare si til han at du vil prioritere tiden din et annet sted. Jeg ønsker heller ikke å ha kontakt når man har gjort det slutt, og det er ganske kjipt å såre den som ønsker å ha kontakt, men er jo bare slik det er. Like greit å være ærlig med det i steden for å dra det ut i det stille. Forrige gang det skjedde med meg så var det hun som ikke ønsket å prøve ut ting, mens jeg gjorde. Hun ønsket at vi skulle ha kontakt i ettertid, men jeg synes det bare er rart og kleint. Endret 28. august 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Jeg "dumpet" en nettdate etter tredje date (og MANGE samtaler pr chat, da vi bodde langt fra hverandre), noe jeg tror han ble skuffet over. Men det er jo gjerne grenser for hvor dype følelsene er uansett etter såpass få møter og kort tid, at det ikke trenger bli noe problematisk? Vi har holdt kontakten i et år, og jeg har vært (mer enn nødvendig?) tydelig på at det ikke kommer til å bli noe mer enn vennskap, noe som er ok for han. Mulig det er lurt å vente litt lenger enn en uke, og du bør ikke la det stå åpent at det kan "utvikle seg noe mer" - når han sier dette må du være tydelig på at det ikke kommer til å skje. Jeg hadde ikke giddet å ha et vennskap hvor jeg kanskje til stadighet ble pushet på om jeg snart var klar for noe annet enn nettopp vennskapet... Anonymous poster hash: 805ab...b3c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Hehe. Så når du forteller høflig at dere kan være venner, så tolket han den som at han bare er satt i friendzonen din, og han sier faktisk og at han skulle så gjerne ønske å utvikle det igjen senere ? Ekser havner da ikke i friendzoner (som regel). Og vanligvis, når man sier at en ønsker å være venner, er ikke bare for å være høflig, men også for å understreke at en ikke ønsker å være uvenner. Men det krever svært spesielle omstendigheter for at det skal bli noe VENNskap som en har med andre vanlige VENNER. Gjerne samme vennekretser eller fellesbekjente, evt vanker i de samme miljøene. Dessuten så funker den slags vennskap aldri når det er følelser i bilde. Ekser kan være venner, men det tar som regel flere ÅR, før dem begge føler det samme for hverandre, noe som venner må gjøre for at noe vennskap skal fungere på noen som helst bra måte. Anonymous poster hash: f0307...702
Gjest Lincoln Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Dette er tydeligvis en noe uerfaren herremann som ikke forstår at "la oss være venner" betyr "jeg er ikke interessert i deg". Hvis det er så vanskelig å være ærlig, så si at du har funnet noen andre og at du synes det er best å ikke treffes mer. Og så sletter du ham da for guds skyld fra facebook.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 Dette er tydeligvis en noe uerfaren herremann som ikke forstår at "la oss være venner" betyr "jeg er ikke interessert i deg". Hvis det er så vanskelig å være ærlig, så si at du har funnet noen andre og at du synes det er best å ikke treffes mer. Og så sletter du ham da for guds skyld fra facebook. Ja. Uff,skulle fulgt det rådet..For nå maser han bare enda mer. Han sendte meg en melding der han spurte om jeg ville utdype litt nærmere hvorfor jeg bare følte vennskap fordi han begynte å lure alvorlig på hvorfor han aldri fikk seg dame (hans egne ord). Etter at jeg svarte og skrev jeg ikke følte noe gnist tenkte jeg han slo seg til ro med det,og ikke kontaktet meg mer. Men nå får jeg meldinger både på fbook og sms nesten daglig der han spinner videre på samtalen. Han spør også om jeg tror vi kommer til å møtes igjen en gang og at han synes det er veldig trist om vi ikke gjør det. Fordi han er "opptatt av at noe positivt skal komme ut av vårt bekjentskap" som han sa. Begynner å bli litt irritert på ham men synes samtidig for synd i ham til å slette ham fra facebook.. Går det an å forhindre en facebook-venn i å sende private meldinger eller må jeg slette/blokkere? Anonymous poster hash: a6475...af1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå