AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 På vår lokale barnebutikk, tar de bare inn single pakker. De koster 119,- kr pr pakke. Før hadde de 3-pk til 299,- LITT billigere, men fortsatt dyrt. Jg har spurt i flere mnd om de kan ta innigne 3-pk, mn de mener de ikke får tak i (Sikkert bare vrøvl, de tjener sikkert bedre på de enkle, og VET folk må ha dem ) Så jeg sjekket litt alternativ. Fant dem på Ebay, og kunne kjøpe TO 3-pkninger til UNDER tollgrensen på 200,- !! Frakten kom i tillegg, og jeg endet på 270,- for 6 refill og er MEGET fornøyd med det! Eneste som var viktig er å be selger spesifisere produktet og frakten hver for seg, siden totalbeløpet er over de 200,- Om selgeren ikke gjør dette, ville jeg kanskje måttet betale ekstra i toll. Men de gjorde de for meg i hvert fall, og dette gikk helt supert! Anonymous poster hash: c0bbd...3fa
Gjest Eurodice Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 (endret) På vår lokale barnebutikk, tar de bare inn single pakker. De koster 119,- kr pr pakke. Før hadde de 3-pk til 299,- LITT billigere, men fortsatt dyrt. Jg har spurt i flere mnd om de kan ta innigne 3-pk, mn de mener de ikke får tak i (Sikkert bare vrøvl, de tjener sikkert bedre på de enkle, og VET folk må ha dem ) Så jeg sjekket litt alternativ. Fant dem på Ebay, og kunne kjøpe TO 3-pkninger til UNDER tollgrensen på 200,- !! Frakten kom i tillegg, og jeg endet på 270,- for 6 refill og er MEGET fornøyd med det! Eneste som var viktig er å be selger spesifisere produktet og frakten hver for seg, siden totalbeløpet er over de 200,- Om selgeren ikke gjør dette, ville jeg kanskje måttet betale ekstra i toll. Men de gjorde de for meg i hvert fall, og dette gikk helt supert! Anonymous poster hash: c0bbd...3fa Du må unnskylde min uvitenhet, men hva er disse remediene? Er det poser til å ha brukte bleier i? Du skal få et tips av meg. Istedenfor å sløse penger på unyttige ting, kan du legge bleiene i en plastpose. De har man jo gjerne hauger av. Eller så kan du kjøpe avfallsposer på rull til en rimelig pris, i dagligvarebutikken. Slike poser som brukes til å plukke opp hundeavføring, kan du også bruke og putte bleier oppi. En helt vanlig søppelbøtte duger i massevis. Endret 28. august 2013 av Arabella 4
Britt Banditt Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 (endret) Ser ikke poenget med å kjøpe disse posene jeg heller. Hadde bleiebøtte vi og, men brukte bare vanlig pose nedi. En sånn med "bleiebøtteposer" ble brukt opp ganske fort når ungen hadde 13 bæsjebleier per dag Endret 28. august 2013 av Britt Banditt 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Jepp lønner seg å kjøpe refiller til bleiebøtter på e-bay. Har drevet med det lenge! De har mange merker, så vil tippe det funker for de fleste bøttene:) Jeg synes bleiebøtte er genialt! Men bruker hundeposer når jeg er ute på tur... Anonymous poster hash: 5f7c7...075
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 Du må unnskylde min uvitenhet, men hva er disse remediene? Er det poser til å ha brukte bleier i? Du skal få et tips av meg. Istedenfor å sløse penger på unyttige ting, kan du legge bleiene i en plastpose. De har man jo gjerne hauger av. Eller så kan du kjøpe avfallsposer på rull til en rimelig pris, i dagligvarebutikken. Slike poser som brukes til å plukke opp hundeavføring, kan du også bruke og putte bleier oppi. En helt vanlig søppelbøtte duger i massevis. Jo du her skal du høre Her vi bor er det sortering av avfall, og restavfallet blir bare hentet èn gang i mnd. Matavfallet blir hentet annenhver uke, og barnebleier kan kastes i begge disse, derfor MÅ vi kaste den i matavfallet, ellers er det rett og slett overfullt i restavfallet etter halvgått tid :/ Så da er korbell sine bioposer helt supre Vi kaster tissebleiene i spannet og så sant der ikke er bæsjebleier så sparer vi opp et par dager før vi trenger å ta ut søpla. Det lukter ingenting, for bleiebøttene er forseglet. Bæsjebleier ser vi an, tar den oppi om der er noen bleier fra før, viss ikke bærer vi den ut på kjøkenet og har den oppi matavfallet der og heller hiver den posen ut i spannet Skjønner? Ser ikke poenget med å kjøpe disse posene jeg heller. Hadde bleiebøtte vi og, men brukte bare vanlig pose nedi. En sånn med "bleiebøtteposer" ble brukt opp ganske fort når ungen hadde 13 bæsjebleier per dag Vi var heldige, så når babyen bare fikk mosmelk, bæsjet hun bare max en gang i uka Så da var denne bøtta helt genial, og vi trengte faktisk ikke bære ut søpla før den var full Ellers kan du se svar over for HVORFOR vi har sånn bøtte Når vi er på tur, har jeg libero sine bleieposer liggende i stellebagen Blir vel det samme som hundeposer tenker jeg Ser det ikke har komt godt nok frem i hoedinegget mitt, men dette var da et tips til de som kjøper slike, at man virkelig kan gjøre kupp ved å bestille dem på nett Anonymous poster hash: c0bbd...3fa
Adrianne Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 Hvilket søkeord bruker dere når dere handler refill på ebay? Bleiebøtte er merkelig nok ikke en del av mitt engelske vokabular... 2
Pringle Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 Hadde nesten begynt å tenke på tøybleier i en slik situasjon, jeg. Spylt bæsjen i do og så slengt bleiene i vaskemaskinen... 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Jeg tror jeg bare søkte på korbell refill Mener det da dukket oppe noe "nappie bin" eller noe slikt Tøybleier er ikke et alternativ da vi ikke har tørketrommel, og vi har veeeeldig begenset opphengsmuligheter for tøy i vår lille leil. :/ Sliter med å komme rundt med den tøyvasken vi allerede har. Anonymous poster hash: c0bbd...3fa
Celtic Heart Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 Et enda billigere alternativ er å bruke våtorganiskposene, du får jo fler ved behov. Kjøp en flaske eddik og en sprayflaske og spray hver gang du kaster posen. Posene kan jo rulles sammen i toppen. Vi har samme søppelordning som dere og slik gjorde vi det da vi hadde bleiebarn. Eddiken bruker jeg jo enda, så ikke dunken stinker nede hele gårdsplassen, og fluer og larver holder seg unna. 1
gullhjerte Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Hjelp, kan dere kaste plastikkbleier i matavfall?
Celtic Heart Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 Hjelp, kan dere kaste plastikkbleier i matavfall? Det er billigere å kompostere og sortere ut plastrestene i komposten enn å hente restavfall oftere enn 1 gang i mnd. 1
Gjest Tekola Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 Så kjekt! Tusen takk for tips! Vi gikk over fra Angelcare til Korbell bleiebøtte nylig, og elsker den. Og som en del annet babyustyr tror jeg bleiebøtte er en sånn greie man enten ser poenget med eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #13 Skrevet 29. august 2013 Da mitt barn var lite (10 år siden) brukte vi bleiebøtta i nøyaktig 3 dager. Gamle bleier som ligger og surner inni parfymeplast på badet i dagevis? Nei takk. Den sure stanken ville ikke jeg ha på mitt bad. Bleiene gikk rett ut i søppelkassa hver kveld, drittbleiene ble båret ut med en gang. Enda et skapt behov for å tjene penger. Brukte de pengene på litt kule klær til barnet. Har aldri vært fan av billig-dritt masseprodusert fra h&m...Anonymous poster hash: 4998c...6cd 1
gullhjerte Skrevet 1. september 2013 #14 Skrevet 1. september 2013 Det er billigere å kompostere og sortere ut plastrestene i komposten enn å hente restavfall oftere enn 1 gang i mnd. Aha. Takk for svar! Til TS: Ebay er kjekt til så mangt :-) Selv var bleiebøtte unødvendig for oss og ikke prioritert, men jeg vet at mange synes det er genialt.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 Et enda billigere alternativ er å bruke våtorganiskposene, du får jo fler ved behov. Kjøp en flaske eddik og en sprayflaske og spray hver gang du kaster posen. Posene kan jo rulles sammen i toppen. Vi har samme søppelordning som dere og slik gjorde vi det da vi hadde bleiebarn. Eddiken bruker jeg jo enda, så ikke dunken stinker nede hele gårdsplassen, og fluer og larver holder seg unna. Eddik?? Hvordan bruker du den? Vasker? sprayer i dunken? ren? utblandet? eller hva? Vi har bare et søppelspann fra IKEA som henger på stellebordet (passer fint sammen) med vanlige avfallsposer på rull i. Funker fint, lukter ikke så lenge lokket er lukket, men hjelpes for en stank når du åpner lokket... (Tømmer kun en gang for dagen). Gidder ikke ha bleiebøtte som tar opp plass så tar gjerne i mot tips mot lukt (beklager for å kuppe tråden din ts)Anonymous poster hash: c4440...68f
Celtic Heart Skrevet 2. september 2013 #16 Skrevet 2. september 2013 Eddik?? Hvordan bruker du den? Vasker? sprayer i dunken? ren? utblandet? eller hva? Vi har bare et søppelspann fra IKEA som henger på stellebordet (passer fint sammen) med vanlige avfallsposer på rull i. Funker fint, lukter ikke så lenge lokket er lukket, men hjelpes for en stank når du åpner lokket... (Tømmer kun en gang for dagen). Gidder ikke ha bleiebøtte som tar opp plass så tar gjerne i mot tips mot lukt (beklager for å kuppe tråden din ts)Anonymous poster hash: c4440...68f Har aldri prøvd det i søppelbøtta inne, har hus, så har store søppeldunker stående ute. Du kan jo prøve med ren eddik, en liten sprut fra en sprayflaske. Blir det for sterkt er det jo ikke noe verre enn å tynne den ut til du finner rette kombinasjonen
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #17 Skrevet 2. september 2013 Har aldri prøvd det i søppelbøtta inne, har hus, så har store søppeldunker stående ute. Du kan jo prøve med ren eddik, en liten sprut fra en sprayflaske. Blir det for sterkt er det jo ikke noe verre enn å tynne den ut til du finner rette kombinasjonen Vi har også hus men jeg gidder kun å gå rundt hjørnet til dunken en gang for dagen Skal prøve å spraye litt edikk i bøtta etter tømming, så får vi se om det kan dempe lukten noe Takk for tips! Anonymous poster hash: c4440...68f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå